Beste,
Gisteren heb ik jullie administratieve diensten gecontacteerd i.v.m een nieuwe installatie die ging plaats vinden op woensdag 18/03/2020.
Ik werk als bediende bij Luminus in Gent en moet verplicht thuis werken van mijn werkgever gezien de nieuwe Coronamaatregels.
Nu ben ik afgelopen weekend net verhuisd naar een nieuw appartement in Gentbrugge (Jacob van Arteveldestraat 17), waar er normaal gezien gisteren internet werd geïnstalleerd door Proximus. Nu kreeg ik gisteren (18/03/20 - 15u00) bericht van Proximus dat er voorlopig niemand zal kunnen langskomen tot en met 20 april.
Van mijn werkgever kan ik niet op tijdelijke werkloosheid staan. Zij hebben naar mij gecommuniceerd dat ik indien nodig op familie of dichte vrienden beroep moet doen.
Gezien de maatregelen van de overheid uit lijkt me dit een tweestrijd omdat ik mijn eigen gezondheid en die van anderen niet onnodig in gevaar wil brengen.
Mijn vraag aan jullie is of ik via deze weg een versnelde procedure aan te vragen zodat ik van thuis uit verder kan werken?
Ik heb begrip over het feit dat de technici van proximus hun eigen gezondheid laten primeren. Toch wil ik jullie erop wijzen dat jullie weldegelijk een primaire industrie zijn en jullie een cruciale rol spelen in ons economisch systeem.
Het is dan ook van groot belang dat jullie ervoor zorgen dat telewerk weldegelijk mogelijk is.
Gelieve mij hier dan ook zo snel mogelijk over te contacteren en een oplossing aan te bieden die werkbaar is voor beide partijen.
Hopend op een positief antwoord.
Vriendelijke groeten,
Philippe Blondeel