Vraag

Nieuwe decoder ontvangen, hoe tweede decoder vroeger aangekocht terug activeren zonder huur te moeten betalen?

  • 21 August 2022
  • 1 reactie
  • 708 Bekeken

Ik heb gisteren een nieuwe decoder ontvangen (ik heb deze automatisch toegestuurd gekregen) ter vervanging van mijn oude (V5).

Daar ik sinds een aantal jaren ook een tweede aangekochte decoder (V5 Compact) heb, vraag ik mij af hoe ik deze tweede decoder terug kan activeren zonder er huur voor moeten te betalen?

Het blijkt namelijk zo te zijn dat je eerst alle decoders op je lijn moet deactiveren en nadien de nieuwe en de tweede decoder terug moet activeren maar, dat er bij het activeren geen onderscheid gemaakt wordt tussen een gehuurde en een aangekochte decoder, dus zou ik automatisch ook huur moeten betalen voor de decoder die ik zelf aankocht….

Ik heb GEEN Flex pack maar Internet Start + TV + Vaste Telefoon.


1 reactie

@N L Als je de aangekochte decoder niet deactiveert  en de nieuwe gewoon aansluit zal alleen één decoder aangerekend worden.

Anders gewoon een officieel antwoord van een prox medewerker afwachten morgen als hier één van hen de draad opneemt.

Als je zelf deactiveerd met het opgegeven telefoon nummer, worden ze allemaal gedeactiveerd maar de Prox medewerkers kunnen selectief ene deactiveren als je het MAC adres opgeeft die op een sticker van de decoder staat.

Eigenlijk moet je niks deactiveren alleen als je het aantal mogelijke decoders overschrijdt dit kan je hier controleren hoeveel er kunnen actief staan ; Beschikbaarheid van TV bij u thuis | Proximus

Als je de nieuwe aansluit en je gaat over je aantal mogelijke decoders ga je ook een melding krijgen.

Reageer