Vraag

nieuwe decoder

  • 19 januari 2020
  • 19 reacties
  • 1722 Bekeken

Wanneer wordt de nieuwe decoder uitgerold?


19 reacties

Ik denk dat je dit het vlugst gaat  weten als hun android 4K HDR decoder op hun site ziet staan 

bvb > hier tussen ziet staan > klik hier

hij staat er tussen maar geen release datum

ja maar dit voor de hulp aan mensen die de V7 nog altijd aan het testen zijn,
V7 is nog niet gecommercialiseerd en er verschijnen ook nog dikwijls probleemmeldingen van testers, dus zullen de grootste kemels der eerst uit moeten denk ik  :relaxed:

Reputatie 6
Badge +3

Het neemt ook heel wat tijd in beslag om alle feedback van de testers te behandelen. Dit moet gereproduceerd kunnen worden en nadien opgelost via software updates. Het is ook een proces tussen Proximus,ontwikkelaars van de gebruiksinterface, de fabrikant van de decoder namelijk Technicolor. 

Daarom dat Proximus ook duidelijk het volgende vermeld heeft:

….Deze timings zijn onder voorbehoud van een goede kwaliteit van de firmware en stabiliteit van de V7 decoder box….. 

Reputatie 7
Badge +4

Als de decoder officieel zal worden uitgerold, zullen wij dit op het forum communiceren, maar tot op heden hebben wij nog geen voorziene datum. De piloot is nog steeds bezig. 

Reputatie 5
Badge +3

Het neemt ook heel wat tijd in beslag om alle feedback van de testers te behandelen. Dit moet gereproduceerd kunnen worden en nadien opgelost via software updates. Het is ook een proces tussen Proximus,ontwikkelaars van de gebruiksinterface, de fabrikant van de decoder namelijk Technicolor. 


De V6 decoder staat nog niet volledig op punt laat staan een nieuwe V7!

En de V5 is die al volledig in orde :kissing::wink:

Reputatie 5
Badge +3

De V5 c werkt veel stabieler dan de V6, bij mij toch.

het zijn inderdaad hier en daar nog problemen gemeld met opnames, maar ik heb ook geen klagen over de V5c

Reputatie 6
Badge +3

@jdm_01 : Dat is spijtig genoeg een oud zeer, wanneer er een nieuw model bijna uitkomt wordt er bijna niets meer gedaan met oudere modellen. Voor de decoder v6 hebben ze samengewerkt met Huawei. Ik kan niet meespreken over v6 omdat ikzelf maar v5 heb. Technicolor heeft gewoon de gehele productie lijn van scientific atlanta (Cisco). Je mag ook niet vergeten dat sommige decoder al end of life zijn bij de fabrikant. Bijvoorbeeld de v6 decoder van Huwaei dateert al uit 2016. Namelijk de Huawei EC6108V8. 

In ieder geval wat er ook van is zolang we klanten zijn van Prox gaan we ook moeten verder doen met hun materiaal, al kan ik persoonlijk niet klagen over de bbox3V+ van sagemcom en de decoder v5c, ik heb meer last gehad met de bbox3 van technicolor.

NB: Als ik goed ingelicht ben is het een opvolger van EC6108V8 die Proximus heeft en waar Huawei nog blijft professionele ondersteuning geven voor nieuwe softwareversie.

Reputatie 5
Badge +3

Wat is het probleem met de bbox 3 technicolor t.o.z van de bbox 3V+

Denk dat ik met het eerste type werk, zou het eens moeten nakijken, heb daar geen noemenswaardige

problemen mee.

mvg

mijn v5-c decoder die af en toe niet goed meer reageerde en het hielp niet door de decoder alleen te  herstarten. Ook had ik op de usb poort een backup schijf hangen en ook daar was af en toe nodig om de bbox te herstarten omdat ik de schijf niet meer kon aanspreken.
Maar ik weet ook niet of er nadien mss nog software updates  gekomen zijn voor de bbox3 van technicolor die er bugs uitgehaald hebben, ik weet trouwens niet meer welke software versie er op deze van mij toen stond, enfin sedert de vervanging door een sagemcom heb ik dit fenomeen met mijn v5-c niet meer voorgehad…..

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien draait EC6108V9 op een aangepaste Android versie 4.4.2 Indien de youtube app er opdraaide zou het inderdaad over de EC6108V9 gaan. Dus de reden van stopzetting van de youtube app kan liggen aan de niet meer ondersteunde Android versie. Ikzelf heb nog gewoon een oudere Sagemcom B-Box v3 modem/router. De Technicolor B-Box 3 versie had ook problemen met sommige VPN clients wanneer draadloos verbonden. 

Reputatie 5
Badge +3

Komt dat nog goed met de YouTube app op de V6?

mvg

Ik twijfel er aan omdat proximus zelf nu verwijst naar de V7 voor YouTube.

zie ook 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_youtube_global/particulieren/support/televisie/tv-decoder-gebruiken/tv-functies/vragen-over-youtube-uw-tv.html

Reputatie 6
Badge +3

Het is ook Google dat hierover beslist. Om nog een ander voorbeeld te geven de youtube app wordt ook niet meer ondersteund op de allereerste smart tv’s van Philips daterend uit ouder dan 2012,2014. Het heeft ook te maken met de technische beperkingen van de SOC om de allernieuwste versie van de youtube app te kunnen draaien.Enkel youtube casten of via webbrowser (niet van toepassing op de decoder versie 6) lukt nog. Zie hier: https://philips-tvconsumercare.kxondemand.com/portal/nl/Faq/All/?NodeId=3579

Proximus zal inderdaad dit zeker liever anders zien en komt die beslissing uiterrrard van Google, die uitleg heeft iemand van de  Proximus medewerkers hier ook ergens gepost, dat google beslist heeft om YT op de V6 niet verder meer te ondersteunen.

YouTube casten kan natuurlijk ook nog via pc enz…..

Reageer