Skip to main content

Bij het verzenden van mails naar skynet.be adressen komt er soms een NDR dat de mails geblokkeerd worden door DMARC (5.7.1). De mails zelf zijn in orde en verzenden wel naar andere providers.

Welke dienst kan nagaan welke redenen er zijn dat (bepaalde) mails falen? De telefonische support kon ons niet direct helpen.

@Koraal 

hallo, heb je dit voor via de webmail of via een outlook programma?

 

Geert


Hallo Geert , dit komt voor bij het verzenden van mails vanuit Outlook. Sommige mails gaan door en andere dan weer niet.


Is er een dienst waar ik een mailtracering kan laten doen om na te gaan of mails toekwamen en/of kan te weten komen waarom mails geweigerd werden? 


@Koraal Sorry voor het late antwoord. Heb je dit probleem nog steeds ? Kan je ons dan de headers van deze mails bezorgen zodat we dit kunnen laten onderzoeken ? 

De gegevens uit de e-mailheader worden standaard niet afgebeeld, ze moeten nog zichtbaar gemaakt worden. Afhankelijk van je gebruikte e-mailprogramma verschilt de manier waarop je de e-mailheader zichtbaar kan maken.

  • GMAIL: open de mail, klik op de 3 puntjes naast het pijltje om de mail te beantwoorden en kies "Origineel weergeven"
  • OUTLOOK: open de mail, kies bij "bestand" voor "eigenschappen"
  • OUTLOOK EXPRESS: selecteer de e-mail. Rechterklik en kies "properties". Kies voor tab "details"
  • HOTMAIL: selecteer de e-mail, rechterklik en kies "bron van het bericht weergeven"
  • TELENET: selecteer de e-mail, rechterklik en kies "originele tekst"
  • YAHOO: selecteer de e-mail, klik onderaan op "Full Headers"

Reageer