Beantwoord

Muurbeugel voor Internet Box+

  • 9 February 2024
  • 19 reacties
  • 288 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

Sinds een kleine 2 weken ben ik overgestapt op fiber voor m’n Internetverbinding en ik ben er heel erg tevreden over. De snelheid van 2,5 Gbps is subliem!

Bij de installatie eind januari had de technieker helaas geen muurbeugel meer mee voor de Internet Box+. Ik heb telefonisch contact gehad maar we zijn nu al even bezig en het duurt maar. Kan ik via jullie weg z’n muurbeugel aanvragen? Installatie kan ik natuurlijk zelf. 
 

Mijn gegevens staan in m’n profiel. 
 

Dank je!

Olivier

icon

Beste antwoord door tina.b 12 February 2024, 09:14

Bekijk origineel

19 reacties

Beste,

Sinds een kleine 2 weken ben ik overgestapt op fiber voor m’n Internetverbinding en ik ben er heel erg tevreden over. De snelheid van 2,5 Gbps is subliem!

Bij de installatie eind januari had de technieker helaas geen muurbeugel meer mee voor de Internet Box+. Ik heb telefonisch contact gehad maar we zijn nu al even bezig en het duurt maar. Kan ik via jullie weg z’n muurbeugel aanvragen? Installatie kan ik natuurlijk zelf. 
 

Mijn gegevens staan in m’n profiel. 
 

Dank je!

Olivier

Maandag komen de PX forummedewerkers hier terug langs die het nodige kunnen doen om u deze op te sturen.

Reputatie 2

Beste forummedewerker,

Vergeten toe te voegen in de initiële post. Ik zou ook nog een retourlabel nodig hebben om m’n oude BBOX router aan jullie terug te bezorgen. De installateur wou/kon die niet meenemen.

Dank je wel!

Reputatie 4
Badge +1

Volgens Youtube filmke over Internetbox installatie wordt er géén muurbeugel geleverd omdat een "vrije opstelling" een beter Wifi signaal kevert in de aanpalende ruimten.

@Snor

ik had mij dit al dikwijls afgevraagd, ik kon ook moeilijk geloven dat het een goed idee was van die tegen een muur te bevestigen, hoe vrijer hij staat hoe beter zou ik zo denken.

wat ik vroeger met de bbox3 wel nog getest heb is of het wat uitmaakt dat die horizontaal of verticaal staat, en ik kon toch niet zien dat dit verschil gaf.

Reputatie 4
Badge +1

Bij een comfortabele Downstream & Wifi (bv. 100Mbps) maakt het weinig uit of er 10% verlies optreedt tg muurbevestiging.
Het betere resultaat zou vooral merkbaar zijn bij lage downstreams.
 

 

Reputatie 2

@Snor Het is wel netter om de router aan de muur te bevestigen. De router hangt bij mij in de garage, naast de ONT. Ik gebruik de WiFi toch niet, heb m’n eigen access points. Ter info, de muurbeugel ziet er zo uit, https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/internet-box/installatie/internet-boxplus-fiber.

Ik denk trouwens dat een BBOX en de Internet Box omnidirectionele antennes bevatten, dat zou logisch zijn. Het maakt allicht niet veel uit hoe of waar je die zet.

Reputatie 7
Badge +3

@Olivier Debonne 

We sturen een “internet box wall mount” op.

Er is geen openstaande vraag voor retour van een toestel, dus het oude toestel mag naar recyclagepark. 

mvg,

Tina

Reputatie 2

Dag @tina.b!

Kan je eens controleren of alles goed doorgegeven werd? Ik kreeg maandag een e-mail dat de muurbeugel op 15 februari zou arriveren, maar als ik kijk dan is ie nog helemaal niet verzonden. De link naar de “bestelling” doet het wel, maar ik zie alleen “Materiaal op voorraad” als groene status.

Reputatie 7
Badge +3

@Olivier Debonne 

Excuses, k had de verkeerde muurbeugel aangeduid en we probeerden het order te annuleren

er bestaan verschillende types muurbeugels aangepast aan het type modem en “klik”, verdorie verkeerde..

ik volg het verder op!  maar order annuleren en nieuw inleiden duurt langer dan verwacht, sorry

mvg 

Tina

Beste, 

Graag had ik muurbeugel ontvangen voor internetbox

Reputatie 7
Badge +4

@Crapsmark Deze zal morgen thuis geleverd worden. 

Bedankt 

Reputatie 2

Dag @tina.b of @HadewychT, is er al nieuws over de muurbeugel voor mijn Internet Box+…? We zijn nu 6 dagen verder sinds de laatste statusupdate, maar geen verder informatie of bestelling gezien. Het zou ook wel leuk zijn mocht die “morgen thuis geleverd worden”.

 

Dank je!

Reputatie 7
Badge +3

@Olivier Debonne Lopend order is nog niet geannuleerd geraakt waardoor de nieuwe/juiste muurbeugel niet kan verzonden worden.Excuses alvast voor het ongemak en ook dat het veel langer duurt dan in normale omstandigheden.We volgen het verder op en houden u op de hoogte.Groetjes,Joel.

Reputatie 2

Dag @tina.b, @HadewychT of @Joel M, is er al nieuwe m.b.t. de muurbeugel voor de Internet Box+? Het is al bijna 6 weken dat ik erop zit te wachten. Het is ook al 6 weken dat ik moet wachten om de spaghetti aan kabels in onze garage proper te maken.

De installatie was al op 30/1, de technieker ging op 1/2 terugkomen (maar natuurlijk niemand gezien), ik stuur op 5/2 een SMS als reactie op jullie vraag of je tevreden bent met de installatie. Ik werd de dag erna (op 6/2) opgebeld en men ging er met spoed voor zorgen. Niks meer gehoord. Op 9 februari deze forumpost gemaakt, maar tot op heden geen muurbeugel. Ik snap wel dat er een fout gemaakt werd bij het initiële order, maar het is niet dat mijn forumpost fout was, er stond duidelijk voor de Internet Box+.

Graag jullie reactie!

Reputatie 7
Badge +3

@Olivier Debonne 

Hoera, ze hebben het order eindelijk kunnen deblokkeren en verwijderen.

de nieuwe muurbeugel voor internetbox+ wordt verzonden. 

je ontvangt bevestiging via mail.

mvg

Tina

Reputatie 2

Dag @tina.b, hartelijke dank!

Intussen heb ik de e-mail ontvangen, ik laat nog iets weten als ik de muurbeugel ontvangen heb.

Reputatie 2

Dag @tina.b, de muurbeugel voor de Internet Box+ is goed aangekomen en werd al geinstalleerd. Dank je wel voor de verkregen dienstverlening!

Reputatie 7
Badge +3

@Olivier Debonne Fijn om te horen dat het eindelijk allemaal goed gekomen is.Groetjes,Joel

Reageer