Zoals vele andere heb ik sinds enige tijd, in mijn geval sinds de verhuis 4 weken geleden, last van continue herstartende modem met als gevolg wegvallend internet.
Ik heb hiervoor al meermaals gebeld naar de technische dienst van Proximus met verschillende antwoorden maar zonder een echte oplossing, want het blijft gebeuren.
Het wegvallen gebeurt meestal op maandag avond van 18 u 30 tot ongeveer 21 u 00. Maar het gebeurt ook vrijdagavond vanaf 21 u 00 tot middernacht.
De gegevens van mijn modem:
-
Serial Number
LK19161DP450292
-
Software Version
8c.412B
-
GUI Version
7.3.8
-
Hardware Version
1.0
-
WAN MAC Address
2C:79:D7:70:48:F3
-
Datapump Version
A2pv6F039f3.d24n
Ik kan helaas zelf geen logs zien op de modem, maar het begint mij serieus tegen te steken zeker gezien de 59 eur verhuiskosten.
De technische dienst kan zien dat het wegvalt en ik heb al meermaals realtime resets gemeld, maar het blijft gebeuren.
Volgens de logs aan Proximus-kant is alles goed, waardoor het aan de modem moet liggen, maar ik heb hier twee models en allebij hebben ze het probleem.
Nu gebruik ik de model van ons vorig adres maar ik heb het dus ook met de nieuwe die we kregen an de verhuis.
Kan er a.u.b. voor eens en voor altijd iets aan gedaan worden? Desnoods een auto restart afzetten, want anders ga ik alternatieve oplossingen moeten zoeken.
P.S.: Gelieve geen oplossingen te geven zoals een herstart doen, dat is juist het probleem. Het herstart steeds. Ik heb ook al:
- Andere stekker gebruikt
- fysiek ontkoppelt en terug aangesloten
- Andere kabel gebruikt
- Andere modem genomen
- Gebeld en reset van op afstand laten uitvoeren