Vraag

Mijn Proximus internet is onstabiel sinds 5:1/‘21

  • 9 January 2021
  • 88 reacties
  • 1448 Bekeken


Toon eerste bericht

88 reacties

hier lees ik dikwijls dat Prox voor wifi problemen met apple toestellen de “conductor” moet uitzetten op de bbox en dit zou ook invloed hebben zowel voor bbox als booster 

Reputatie 2
Badge

@DaisyS lees dit forum even aub - problemen WiFi - mogelijke oorzaak met foutieve landcode  heb ik al opgegeven. Wat gaat Proximus nu doen? Problemen sinds begin januari - rekeningen sturen jullie maar oplossingen geven zou beter zijn. Geduld geraakt op.  

Reputatie 2
Badge

@DaisyS @HadewychT … bijna 5/3 en problemen sinds 5/1: lijnfout werd opgelost maar wifi problemen cadeau gekregen samen met de kosten voor een wifi booster en plc adapters ….

Kan proximus dit oplossen of niet? ben het beu om telkens op iPhone, iPad  of mac de wifi te moeten afzetten en terug opzetten om internet toegang terug te hebben… Oorzaak heb ik opgegeven in dit forum - los het op aub

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Ik heb je conductor ook laten uitschakelen. Je zou binnen enkele dagen minder last moeten hebben met je wifi voor de Apple-toestellen.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin bedankt voor de suggestie maar ik verwacht een firmware update rollout die dit probleem zou moeten oplossen. Geen idee wanneer maar Proximus medewerkers weten dit waarschijnlijk wel. @HadewychT ?

Er is momenteel een test bezig met nieuwe firmware, maar het is moeilijk om nu al te zeggen wanneer die dan uitgerold zal worden. Dit hangt af van de testresultaten. 

Reputatie 2
Badge

Hopelijk komt er snel een firmware update

Reputatie 2
Badge

@HadewychT is die aanpassing gedaan? Ik merk nog geen verbetering…

Info: @Martin 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Dit is aangepast op 24 feb. Ik zal het nog eens laten nakijken vermits je nog steeds hinder ondervindt. 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Conductor staat wel degelijk uit. We zullen dus een andere oorzaak moeten zoeken. Je kan alvast deze tips eens bekijken. Indien dat niet helpt kunnen we dit verder bekijken. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Heb je het al eesn opnieuw geprobeerd ? Blijf je deze fout dan krijgen ? En heb je de andere tips al bekeken ? 

Als niets helpt, kunnen we eventueel een technieker ter plaatse sturen voor verder nazicht. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT nieuwe PX app geeft geen overzicht meer van devices … dus bovenstaand probleem is weg aangezien de nieuwe app die functionaliteit niet meer heeft.

Wifi probleem is niet echt opgelost met die conductor uit te zetten - misschien iets beter maar voor 5 januari werkte alles prima - sinds nieuwe b-box en aanpassing in straatkast is snelheid wat beter maar wifi niet  (heb nu een wifi booster ipv wifi bridge voor TV en daardoor is TV terug stabiel maar vroeger werkte dat prima met de wifi bridge van px). Dus die nieuwe B-Box wifi werkt niet smart genoeg. Geen idee of een technieker dit kan oplossen sinds 5/1 to nu zijn er al 3 verschillende langs geweest - 1 daarvan heeft het verschil kunnen maken door de fout in straatkast te corrigeren en heeft bij volgende bezoek dan die wifi booster geplaatst. Ik ga eerst zelf nog wat zaken bekijken alvorens je nog eens een technieker langs stuurt. 

Je mag alvast @DaisyS laten bellen volgende week om het PX pakket aan te passen naar een betere versie en ze moet er voor zorgen dat de tussenkomst betaling werkgever in orde blijft want dat is een vorige keer met aanpassing px pakket misgelopen en die miserie wil ik niet meer - omzetten naar andere provider gaat wel zonder problemen volgens collega’s.

Reputatie 7
Badge +5

@Alex_015 Aangezien ook ik een collega ben die enkel technisch nazicht doet vrees ik dat iemand anders contact met je zal moeten opnemen. Indien je dit wenst zal ik dit doorgeven.

Reputatie 2
Badge

@DaisyS Beste, aangezien ik een commerciële aanpak vraag mag je dit doorgeven - het zal daar van afhangen of ik bij Proximus blijf of niet - een deftig nieuw pakket en commerciële tegemoetkomingen. Zelf werk ik bij Nokia . 

Reputatie 7
Badge +5

@Alex_015 Kan je me je contactnummer nog bezorgen? Je mag dit in je forumprofiel plaatsen.

Reputatie 2
Badge

@DaisyS profiel bevat mijn mobiel nr

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb de gegevens doorgegeven zodat een commerciele agent u gaat terugbellen.

Reputatie 2
Badge

@YorickP telefoon gehad vorige week maar geen bevestiging per email of via myproximus wat men nu gaat aanpassen in pakket - neem aan dat het een flex pakket gaat worden en hoop dat men een compensatie voorziet…. zou ingaan op 1 april maar had graag inhoud enz gezien

Reputatie 2
Badge

Vandaag geen tv - die WiFi booster blijft niet verbonden. WiFi bbox 2.4 ok maar 5 ghz is niet ok, geen verbinding. 
 

Reputatie 2
Badge

Hoe krijg ik dat in orde???

@HadewychT @YorickP @Martin 

 

resetten, maar dat zal je ald lang gedaan hebben veronderstel ik.

Ook de booster eens verplaatsen.
Als je de booster in zelfde lokaal van bbox zet blijft hij  dan wel zijn verbinding behouden.

Reputatie 2
Badge

@martin ja reset gedaan en booster staat naast Bbox  maar niets blijkt te helpen - probleem sinds gisterenavond

ook de bbox herstart / gereset 

anders kunnen de prox forummedewerkers beslissen om de booster te ruilen of om een technieker langs te sturen seffens als iemand van hen de draad hier opneemt!

zij kunnen ook natrekken of je lijn in order is tot aan je booster.

PS: je kunt na een reset van de bbox ook proberen om one ssid uit te zetten.

Reputatie 2
Badge

One SSID heb ik al eens afgezet gisteren en terug opgezet nadien. Dat helpt niet 

heb een vriend die bij Technicolor werkt ook al om advies gevraagd - die gaat horen bij testers op het werk. 
 

en om mijn PX packet aan te passen vandaag terug iemand aan de lijn gehad can PX maar moet dit via werkgever doen want ze krijgen het niet omgezet. Wat een geklungel en die van vorige week had me niets laten weten dat hij dit niet kon overzetten naar een up to date packet dat me dan goedkoper uitkomt … lang gaat dit alles niet meer mogen duren hoor ...

ik hoop ook dat de Prox forummedewerkers je seffens toch kunnen verder helpen.

De booster zou natuurlijk ook kunnen gewoon defect zijn.

Reageer