Vraag

Mijn Proximus internet is onstabiel sinds 5:1/‘21

  • 9 January 2021
  • 88 reacties
  • 1440 Bekeken


Toon eerste bericht

88 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@proximus  17/1/21: deze morgen rond 8u was er plots terug internet. Zou graag willen weten of dit nu volledig is opgelost- oorzaak ligt duidelijk buiten het huis, ook andere mensen in de buurt hebben al een tijdje problemen met internet en sinds gisteren rond 15u tot deze morgen volledig zonder internetverbinding. 


hi, heb je hiermee ondertussen nog problemen ondervonden ?
ik zie geen openstaande alarmen staan voor je omgeving, dus het problem zou zich niet meer mogen voordoen

Reputatie 2
Badge

@jonathandr momenteel is het internet ok - gisterenavond soms nog kleine storingen op tv wat vroeger niet zo was - geen volledige onderbrekingen momenteel. 

Reputatie 2
Badge

@jonathandr blijkbaar is “Murphy” around want zonet een onderbreking gehad. 

Reputatie 2
Badge

@proximus @Martin @GeertC @jonathandr @HadewychT  internet is er maar veel te lage snelheid … Heb B-Box restart moeten doen vandaag om terug internet te hebben ….

0800 is veel te lang wachten - graag vandaag antwoorden of dit snel kan verbeteren … mijn geduld geraakt echt wel op (sinds 5/1 echt problematisch en ik was al niet tevreden over de snelheid ….)

 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Ik heb je lijn nog eens getest. Ze synchroniseert wel aan 70Mbps, maar ik zie wel wat fouten op de lijn die voor die verbrekingen op internet en tv zouden kunnen zorgen. IIk zou hier graag opnieuw een technieker voor ter plaatse willen sturen. Ik heb een afspraak geboekt voor woensdag tussen 8 en 12.30u. Als u dit niet past kan u dit aanpassen via My Proximus of 080022700. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT bedankt om deze afspraak te plaatsen. Vorige technieker was niet uit de regio en kent dus niet de regio problematiek (begrijpelijk). Volgens mij moet men zoeken in de straatkast of verbinding van de kast naar connectie punt in huis. Als er geen probleem is in de centrale zelf natuurlijk. We zien woensdag wel. 

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 Er zijn geen storingen te zien op andere lijnen in de buurt. De technieker zal al de nodige testen doen om het probleem op te lossen. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT technieker is gisteren langs geweest en splitter werd vervangen (NTP 2007 vervanging opbouw) - problemen werden gezien in de straatkast. Er is lichte verbetering maar internet snelheid is nog te laag. TV hangt soms nog bij uitgesteld kijken en soms ruis ook bij gewoon TV kijken. Vergelijking gedaan met speedtest (rechtstreeks verbonden met kabel op modem) met collega’s die ook bij Proximus zijn aangesloten en duidelijk geen goede lijn bij mij. Zoom/teams/Webex meetings hebben soms een storing. zelf doe ik meestal audioconferenties maar mijn vrouw werkt ook met video. Zij is gisteren naar kantoor moeten gaan omdat het thuis niet werkbaar was. 
 Over de technieker zelf kan ik alleen maar positief zijn - hoop dat hij terug langs komt en een finale oplossing kan vinden. 

Reputatie 2
Badge

Een nota van mijn vrouw:

Internet sucks. Trage aansluiting. Geen beeld. Beeld dat stil hangt en dan alles weg. Ik ga weer naar kantoor moeten gaan. 
 

@HadewychT @proximus dit moet echt een oplossing krijgen dus. 

Reputatie 7
Badge +5

@Alex_015 Ik zie dat onze technieker al contact met je heeft opgenomen en dat er opnieuw een afspraak is ingeboekt voor 25/01. 

Reputatie 2
Badge

@Alex_015 Ik zie dat onze technieker al contact met je heeft opgenomen en dat er opnieuw een afspraak is ingeboekt voor 25/01. 

Ja heb naar 0800 gebeld maar nog eens wachten tot maandag -  technieker die gisteren langs kwam aan de lijn gehad en die zou morgen kunnen terug komen maar ondertussen heeft men via 0800 dit op maandag gezet met risico dat het weer een andere technieker is ….

Reputatie 7
Badge +5

@Alex_015 Ik zal eens informeren of het mogelijk is om deze afspraak te verplaatsen naar morgen. Ik kan dit niet garanderen maar ik probeer het.

Reputatie 7
Badge +5

@Alex_015 Zoals telefonisch is besproken komt de technieker, die bij u ter plaatse is geweest, terug langs.

Reputatie 2
Badge

Bedankt @DaisyS 

Reputatie 2
Badge

Form forum “storingen”:
storingen sinds 5/1/’21 en ondertussen nieuwe modem - wifi booster en PLC adapter V2 duo - toch soms storing op TV die we vroeger niet hadden. Snelheid internet is soms ok. Ondertussen al 3 verschillende techniekers over de vloer gehad - eerste heeft de modem vervangen (mocht wel na al die jaren) de 2de in rij heeft een probleem gevonden in de straatkast (en die was er wel degelijk, een draad van een andere lijn op mijn paar, zelf gezien) en de NTP werd in huis vervangen, bij zijn 2de interventie werd er een wifi booster geplaatst ter vervanging van mijn oude wifi bridge en ook PLC adapter V2 duo aan mij verkocht …. Resultaat: ik wacht af of de snelheid door DLM nog zal verbeteren en misschien dan ook de TV storingen/blokkeringen gedaan zijn. 3de technieker stond er maandagmorgen maar eigenlijk heeft die niets gedaan want vrijdag was er pas iemand geweest - volgens hem was alles in orde …. Tsja toch zijn er fouten …

Mijn conclusie: Die wifi booster die maar een paar meter van mijn modem staat lijkt mij niet zo positief - link is niet altijd stabiel (soms oranje)  - oude wifi bridge was denk ik beter (3de technieker belde me gisteren en zei me om de booster dichterbij te zetten - Hallo PX - zal ik hem op de modem zetten? De PLC adapter V2 duo die zo’n 80€ kosten ter vervanging van mijn D-link power line maakt geen enkel verschil. Voordeel is wel dat nieuwe PLC adapter rechtstreeks in het stopcontact kunnen en een stekker in de adapter kan - de mogelijke snelheid (capaciteit) is ook hoger maar merk momenteel geen verschil (adapters nodig voor extra router in huis (ander kant van het huis) en ook daar gebeuren streamings mee - zoom meetings enz. vroeger nooit problemen mee gehad - niet met gamen door mijn zoon enz.
Ik bekijk het nog even maar heb toch de indruk dat er nog andere problemen zijn bij Proximus ..…

From ​​​​​@HadewychT 01/02/202
@Alex_015 De lijn naar buiten toe is in orde nu, wat vroeger niet het geval was. Je Booster en B-box moeten zeker niet dicht bij elkaar staan. Wat eventueel wel kan zijn is dat er een stoorzender is tussen beide toestellen. Je kan je booster zo vb best niet achter je TV-toestel zetten omdat de TV het wifi-signaal kan tegenhouden en verstoren. Heb je een mogelijkheid om hem wat te verplaatsen ?

En via de PLC’s ? Ondervind je daar ook storingen op je verbinding ?

Ik ga de feedback over de derde technieker die niets meer gedaan heeft ook doorspelen. Vermits u nog hinder ondervindt had hij dit zeker verder moeten controleren. Ook voor u kan ik opnieuw iemand langssturen om het verder te controleren. 

@HadewychT voorlopig moet je geen technieker meer sturen (toch bedankt om dit voor te stellen) - ik bekijk het nog even zelf. De wifi bridge die destijds achter de tv stond heeft altijd goed gewerkt - mss ga ik die wel terug gebruiken en die wifi booster verplaatsen (tenminste als de adapter van de wifi bridge nog werkt want die probeerde men er wel hardhandig uit te trekken om te vervangen met wifi booster (kabeltje wifi bridge voeding zat even geklemd achter de TV - heb de technieker doen stoppen en voorzichtig zelf de kabel er achteruit gehaald (0,5 min werk) - anders was de voedingskabel gewoon stuk getrokken - technieker zal er vanuit gegaan hebben dat die toch werd afgevoerd …. Die PLCs werken wel maar of ik die echt nodig had is maar de vraag - maar die zijn niet verloren en daar lig ik niet echt van wakker dat men die heeft vervangen - en heb die in apart wifi netwerk zitten want one SSID met de Px modem was een probleem met de vorige modem (en werd toen afgezet) en nu dit terug opstaat met de nieuwe modem gebeurt het wel eens dat verbinding naar internet toch niet ok is als ik terug thuis kom en verbonden ben met px wifi van de modem… wifi op iPhone of ander devices even op en af zetten lost het dan wel op maar dat is niet de bedoeling he - ook gemerkt bij mijn jongste zoon zijn iPhone ... dus niet aan een bepaald device gerelateerd.

mss moet prox eens de conductor uitzetten op je bbox ? maar deze beslissing laat ik aan de Prox medewerkers over…..

Reputatie 2
Badge

@Martin bedankt voor de suggestie maar ik verwacht een firmware update rollout die dit probleem zou moeten oplossen. Geen idee wanneer maar Proximus medewerkers weten dit waarschijnlijk wel. @HadewychT ?

Reputatie 7
Badge +4

@Alex_015 @Martin uitzetten van de conductor helpt vooral bij problemen met Apple toestellen, minder bij Android of andere. 

Ik heb zelf geen weet van een update van de b-box in het kort. Daarvoor zal ik me moeten informeren bij de verantwoordelijken hiervoor. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT @Martin hopelijk snel een update want inderdaad een probleem met iPhone en iPad. 

@HadewychT Inderdaad lees ik hier al een aantal keren dat conductor uitzetten vooral van nut is bij problemen met Apple toestellen,
maar klopt de uitleg die ik hier ook gelezen heb dat een ander gevolg is van die Apple toestellen als conductor actief staat, ook problemen kan geven op decoders?

Reputatie 2
Badge

@HadewychT @Martin Aangezien ik nog steeds problemen heb met wifi (Apple toestellen) wat verder zaken onderzocht. Wat blijkt … De Proximus Modem Country code staat op DE en dat geeft conflicten. Hoe pas ik die aan naar BE?

 

 

waar zie je dit ergens staan op je bbox “contry code: DE”

Reputatie 2
Badge

@Martin Op een Macbook Functietoets + Wifi symbool en dat geeft je netwerknaam en de IP adressen, security setting BSSID, Channel en ook de land code.Ben nu bij mijn ouders (Telenet) en krijg ik wel degelijk BE als landcode - die Country code komt van de modem of misschien van de wifi booster van Proximus (dat laatste moet ik nog eens uitzoeken).

Maar speelt dat dan een rol of dit DE of BE is voor de goede werking denk je?

Reputatie 2
Badge

Ja hoor kan serieus storend werken waardoor je wifi al eens moet afzetten en terug op om goed te kunnen werken. Die landcode moet men kunnen aanpassen - ik weet alleen (nog) niet hoe dat moet. Dit probleem doet zich vooral voor met Apple devices. Zal morgen die wifi booster er eens uitsmijten en zien wat het geeft. Het is of de modem of die booster, mijn eigen router geeft geen landcode (Netgear)

Reageer