Beantwoord

Mijn PC blijft steken op 100kb/s

  • 5 August 2022
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Ik heb een fiber installatie laten plaatsen.
De installateur heeft alles getest (zijn laptop via ethernet, op modem) en bereikte een snelheid tussen de 320 en 340.  Perfect in orde dus.
Op mijn PC krijg ik echter geen snelheid hoger dan 100kbps (reele snelheid ligt in de hogere helft van de 90).  Nu heb ik het probleem ge-googled en volgende items zijn niet het probleem: 

  • Ethernet adapter: Realtek 8111H chip, kan 1000kbps aan.
  • Verbindingskabel: Cat6 kabel, 15m.  Zou met gemak 1000kbps moeten aankunnen
  • Driver: Realtek PCIe GbE Family Controller, driver is up to date, clean install uitgevoerd voor alle zekerheid.  Modem en PC verscheidene keren ge-reboot na installatie.
  • Configuratie: Snelheid staat ingesteld op 1.0gb/s

Gegeven dat deze items niet het probleem zijn, iemand een idee of een suggestie wat het probleem dan wél kan zijn?

icon

Beste antwoord door Johan1973 5 August 2022, 14:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Misschien heeft u de netwerkkaart op uw PC wel ge-capt op 100 kbps via de netwerk instellingen ? 

Bedankt voor de snelle reactie!
Jammer maar helaas, alle opties mbt, “metered connection” staan uit.  Ik zie niet meteen een setting die erop zou kunnen wijzen dat mijn snelheid ge-capped is.

Probleem opgelost.
Cat6 kabel my ass.  Ik heb de kabel van de decoder omgewisseld met de kabel van mijn pc, en guess what: reele download snelheid is 328.4 Mbps!
Gewoon geript dus bij de aanschaf van de kabel.

Iedereen hartelijk bedankt voor de moeite!

@Johan1973 je spreekt daar twee maal van 1000kbps ik veronderstel dat je toch Mbps bedoelt en geen 1000Kbps wat maar gelijk zou zijn aan 1Mbps, enfin nu iets anders heb je ook de http://speedtest.net al eens uitgevoerd op een ander toestel bvb met smartphone op de 5.0 wifi band terwijl je dicht bij de bbox staat, en is dat dan oké?

Met realtek netwerk adapter moet je oppassen , 
bij de eigenschappen van de netwerk adapter bij speed - snelheid moet je kiezen ipv automatisch naar bvb 100 Mbps fullduplex of soms  zelfs halfduplex. je kan dat ook eens proberen.

Edit: ik lees hierboven nu juist dat het ondertussen opgelost is.