Vraag

Mesh netwerk kan geen pppoe verbinding maken

  • 5 November 2022
  • 4 reacties
  • 158 Bekeken

Ik heb een Linksys Atlas Pro 6 mesh netwerk aangeschaft. 
Bij configuratie vraagt deze een pppoe wachtwoord en username, en faalt bij verbinding hierbij.

Ik heb mijn username via connectie met de Bbox verkregen en mijn internet-wachtwoord opnieuw ingesteld via MyProximus, het "zou" juist moeten zijn. 

Ik heb de volgende methoden al geprobeerd

  • Wifi uitschakelen op Bbox3
  • pppoe uitschakelen op Bbox3
  • dhcp uitschakelen op Bbox3
  • Enige combinaties van hierboven
  • 3x een uur aan de lijn met proximus om te zien waarom de connectie niet lukt om daarna gewoon een handleiding te krijgen hoe ik mijn wifi-wachtwoord verander,..

Ik ben ten einde raad, het enige dat ik mij kan inbeelden is dat het her-instellen van mijn internetwachtwoord via MyProximus gewoon niet lukt. Ik heb geen welkomstbrief met mijn origineel internetwachtwoord (nooit ontvangen) (en proximus helpdesk weet niet eens wat dit is)

 

Kan iemand helpen?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

 

Ter info

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

&

Linksys Official Support - Setting up the Linksys node using a PPPoE connection

 

Concreet 

Het lijkt mij opportuun de geen aanpassingen door te voeren op niveau Bbox (eventueel Bbox WiFi uitschakelen) en ervoor te zorgen dat Bbox en Linksys router node aparte 192.168.x adressen gebruiken (mocht dit initieel niet het geval zijn)

 

Vermits u via MyProximus een nieuw internet password hebt gedefinieerd eerst nakijken of u internettoegang hebt vbv. via een PC of smartphone rechtstreeks aangesloten op de Bbox (met kabel of via WiFi Bbox)

Indien bovenstaande het geval is, lijkt het mij opportuun een reset van de Linksys installatie door te voeren en opnieuw te proberen op basis van bovenstaande

Succes

Bedankt voor de snelle reactie

 

Ik heb bovenstaande link al eens tegengekomen en toegepast (linksys op ander adres gezet) en er kon nog steeds geen pppoe verbinding gemaakt worden.

 

Rechtstreeks connectie met laptop en bbox heeft internet. Als ik daar het internetwachtwoord veranderen naar hetgeen ik ingesteld heb krijg ik nog steeds internet. Dus het wachtwoord is juist..

 

Reset Linksys: geen pppoe connectie..

Reputatie 7
Badge +4

Reset Linksys: geen pppoe connectie

Vreemd/eigenaardig

Ik ga ervan uit dat u een gele LAN poort van de Bbox met utp-kabel verbonden hebt met de internetpoort van de “master/parent” Linksys node en de hierboven vermelde stappen doorloopt

op basis van de Linksys app en met de eigen Linksys setup WiFi (geen connectie met de Bbox/internet tot stap 8)

 

MX8500_USERGUIDE_EN.pdf (linksys.com)

p.5 reset

 

In principe dient er op basis van bovenstaande enkel u internet login fa/fb/… @proximus en uw internetpaswoord te worden ingevuld (geen aanpassing MTU of geen “cloning van MAC adresses”

 

Klopt


Ik heb een factory reset gedaan van de bbox3 en alles werkt nu perfect.

Geen idee wat het probleem was, maar moest iemand hetzelfde tegenkomen,.. fabrieksinstellingen bbox terugzetten

 

Bedankt voor de hulp M_016!

Reageer