Vraag

Mbps slechts 2,8


Reputatie 2
Badge
Ik zou normaal 4.1Mbps halen, maar haal slechts 2.8Mbps.
Ik ondervind traag internet en met 3 kinderen met smartphones is de wifi ook maar zozo.
Als ik via de site mijn lijn test, komt de melding dat er een probleem gevonden is, dan antwoord ik op alle vragen, maar op het einde loopt er dan iets mis met de assistent en moet ik late opnieuw proberen.
Ik woon niet in het centrum, maar nu ook niet zo afgelegen naar mijn gevoel.
Er zal wel nog ergens een aanpassing moeten gebeuren eer er snel internet en TV mogelijk zal zijn bij ons.
IK had ook al eens iets gelezen over 4G of zo?

Zou een Happy House bezoek iets opleveren? Om het verschil tussen 2.8 en 4.1 Mbps te vinden.

Vriendelijke groeten,
Frederik

32 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hi Lawrence

Kan je ons via prive je klantennr doorgeven ?
dan kan ik je verbinding even controleren

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 2
Badge
Ik stel wel vast, wanneer ik nu een meting doe dat de kwaliteit van je signaal niet echt optimaal is, dat kan ook een verklaring zijn. In dat geval zou ik het liefst eens een technicus willen langssturen. Gaat u hiermee akkoord?

Groeten Geert


Voor mij is dit OK, maar aangezien we nog zullen gecontacteerd worden, (eergisteren opgebeld geweest) wil ik ook geen dubbele afspraak maken.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie in elk geval nog geen afspraak, stuur gerust enkele datums wanneer het voor je zou passen.
Reputatie 2
Badge
Kan dit na 16u? Dan kan in principe elke dag.
Anders spreek ik graag af via privé bericht of telefonisch
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb een afspraak geboekt voor nu maandag tussen 16.30 en 20u. Kan u ons evt nog een gsm-nr bezorgen via PB zodat de technieker u daarop kan bereiken ?

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 2
Badge
Maandag is er een technieker geweest (via een onderaanneming).
Een heel vriendelijke jongen. Aan de snelheid kan er niet echt iets gedaan worden omdat we te ver van de centrale wonen. Hij wou wel proberen om een stabielere verbinding te maken. Hij heeft een hele tijd werk gehad, paar dingen verandert thuis en in de centrale. Ik heb opnieuw de speedtest gedaan en had weer 4 Mbps, maar kon alweer een youtube fimpje bekijken terwijl iemand op zijn gsm bezig was. Vandaag merkte ik dat de mails weer traag binnenkomen en het lang duurt om een webpagina te laden. Speedtest: 0,7 Mbps, na resetten b-box: 1,5 Mbps.
Van die 4G test wist hij niet echt iets en het tweede telefoontje na vorige week donderdag is er ook nog niet geweest...
Reputatie 2
Badge
Intussen is er nog eens een technieker geweest met zo'n 4G box. Hierdoor is onze snelheid wel wat gestegen. We hadden meestal rond de 4Mbps. Na een interventie van een technieker hadden we na een paar dagen plots met moeite nog 2 Mbps. Toen de technieker met de 4G modem kwam was het iets van een 1,7. Na de aansluiting op 4G ging tot bijna 20, wat wel een aanzienlijk verschil is. Maar dit is ook sterk afhankelijk van de 4G ontvangst. Gemiddeld gezien halen we 10 Mbps. Nog niet echt snel, maar wel beter en minder haperingen als de kinderen op het telefoon bezig zijn.

Wat ik wel nog een beetje spijtig vind, is de prijs. 61,12 euro voor dit abonnement is eigenlijk wel veel.
Voor dit geld, hebben de meeste klanten rapper internet en Proximus TV. TV is bij ons nog niet mogelijk.
Ik weet dat dit vooral met de locatie waar we wonen te maken heeft. Maar nu krijgen we niet echt waar voor ons geld. Ik vermoed dat er wel nog mensen zoals wij enkel internet (traag) hebben en een vaste telefoon. De prijs voor deze abonnementen zou wel wat lager mogen liggen.

Reageer