Beste forumleden
3 dagen geleden schakelden we over van Telenet naar Proximus voor tv en internet. Nadat een vlotte installateur de installatie in orde had gebracht en we ‘s avonds rustig voor de tv plaatsnamen, staken de eerste frustraties al snel de kop op. De kwaliteit van onze opnames was ondermaats, de kwaliteit van Netflix was beduidend minder dan voordien bij Telenet… Diezelfde dag hadden we tijdens het telewerken ook al opgemerkt dat het internet veel trager aanvoelde dan voordien.
Na verschillende FAQ’s en fora geraadpleegd te hebben en alle apparatuur meermaals opnieuw op te starten was (en is) er nog steeds geen verbetering merkbaar. Dan maar eens een speedtest… Verdict: wij halen met moeite een max. downloadsnelheid van 18 mbps (gemeten met kabel aan de bbox zelf). Veel te weinig dus om met 2 te telewerken, te videocallen, Netflix of YouTube te kijken in UHD of noem maar op...
Ik nam vandaag contact op met de technische dienst en zij bevestigden dat 18mbps het maximale is dat wij kunnen binnenkrijgen. Op de vraag of zij hier wat aan kunnen doen kreeg ik simpelweg te horen: “Nee, daar is jullie verbinding nog te goed voor.”. Toen viel ik bijna van mijn stoel. Anno 2021, waar heel wat mensen investeren in 4K televisies om in de best mogelijke kwaliteit te kunnen genieten van o.a. Netflix series of andere streaming diensten, beweert een van de grootste providers in ons land dat 18mbps een ‘te goede verbinding is’. Ik weet niet wat jullie hierover denken, maar ik vind dit compleet onacceptabel.
Ik hoop dat hier alsnog wat aan gedaan kan worden, maar ik vrees ervoor...
Misnoegde groet
K. Vermeiren