Een probleem dat we eerder al hadden: mails via skynet en/of naar skynet zijn soms vele uren onderweg.
Ik merkte het vorig weekend (laatste weekend juli 2021) omdat de ingestelde BCc aan mezelf geen kopie van de uitgaande mails terugkreeg. Mails sturen naar vb. GMail of iCloud geeft geen probleem. Mails sturen vanaf GMail of iCloud is ook helemaal in orde. Het zijn enkel (?) mails die door de relay.skynet.be server uitgestuurd moeten worden naar een ander skynet-adres die onderweg blijven. Bij een eerste telefoontje met klantendienst hebben we nagegaan of het probleem zich ook via de webapplicatie voordeed door testmails aan mezelf te sturen en inderdaad, dat was ook zo. Eén van die mails is uiteindelijk na ongeveer 36 uur (!) in mijn skynet inbox terechtgekomen. Een ticket werd aangemaakt en een I.T. expert zou mij maandag om 10u opbellen om samen het probleem te bekijken. Geen telefoontje ontvangen en om 11u30 heb ik dan zelf teruggebeld: de telefonist kon geen ticket terugvinden, heeft alles opnieuw doorgenomen en een nieuw ticket aangemaakt én een I.T. expert zou mij om 12u10 opbellen. Dat gebeurde weerom niet en rond 15u belde ik opnieuw zelf. Zelfde verhaal gehoord maar “men is er mee bezig” werd er aan toegevoegd.
Nu gebruik ik mail niet voor de lol maar voor mijn werk en ik kan mij dergelijke mailserver lags echt niet veroorloven. Zelf geen techneut op dàt vlak zijnde zocht ik op internet naar analyse-tools en heb dan uiteindelijk zelf alvast eens de headers van de vertraagde mails door mxtoolbox geanalyseerd.
Resultaat volgens mxtoolbox: zowel relay.skynet.be als mailfep003.skynet.be zouden op een blacklist staan…???
Mij al gelijk wat de oorzaken zijn, het is aan Proximus om die op te lossen maar ik ontvang geen enkele vorm van de beloofde communicatie vanwege Proximus whatsoever en dat is niet alleen jammer maar vooral ook niet correct. Een communicatiebedrijf zou wel een voorbeeldfunctie mogen hebben. Ondertussen blijf ik zelf dan maar mails uitsturen via andere mailproviders met daarbij het uitdrukkelijk verzoek om mij niet langer via mijn skynetadres te mailen maar via de andere.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn...zeer teleurgesteld in de onstabiele service, klant sinds 1994.