Vraag

mails gaan verloren na klasseren in mappen

  • 24 November 2022
  • 10 reacties
  • 101 Bekeken

Sinds enkele weken stel ik vast dat op bepaalde dagen mails die ik geklasseerd heb in onderliggende mappenstructuur ‘s anderendaags onvindbaar zijn (synchronisatie issue op mailserver bij backup processen ‘s nachts ?)

Het probleem doet zich niet altijd voor, maar op bepaalde dagen zijn alle geklasseerde mails verdwenen.

Ik ben zo de mails die ik klasseerde tussen 9 november 22 en 17 november 22 kwijt gespeeld. Ook de mails die ik gisteren (23 november) geklasseerd heb waren deze morgen verdwenen.

Reeds 2 maal naar helpdesk gebeld maar deze mensen zijn niet voldoende technisch onderlegd om me te kunnen helpen. Laatste heeft getracht me met expert door te verbinden, maar na ellenlange wachttijd heb ik dit opgegeven…

Wie kan/wil de experten hier eens opzetten om tot een goede oplossing te komen, want momenteel kan ik proximus niet meer vertrouwen voor de backup/klassement van mijn emails die ik wil bewaren.

Ter info : ik gebruik momenteel slechts 3GB van de toegewezen 50GB.


10 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@Ferre27  En maak je gebruik van de webmail van proximus of gebruik je een mailprogramma?

Dag Michael, ik gebruik al bijna 10 jaar de mailprogramma’s van Apple (zowel op iMac, iPad als iPhone) tot recent zonder enig probleem. Ook online via de webmail doet hetzelfde probleem zich trouwens voor.

 

Reputatie 5
Badge +2

@Ferre27 Dus als je de mails via de webmail in de folders zet zijn ze ook weg? 

Ik gebruik altijd mijn mail programma/app en nooit de webmail (is voor mij niet echt gebruiksvriendelijk, qua layout...) dus kan niet bevestigen noch ontkennen. De structuur die ik in mijn folders heb aangemaakt is wel identiek ongeacht de weg die ik gebruik om de mails te bekijken (dus ook op webmail zijn dezelfde geklasseerde mails onvindbaar geworden).

 

kun je het bij wijze van test eens proberen via webmail wat het resultaat is.

Zal komende dagen testreeks doen, maar gezien fenomeen onvoorspelbaar is (doet zich niet elke dag voor) weet ik niet hoe snel ik uitsluitsel kan geven

 

Reputatie 7
Badge +5

@Ferre27 Heb je dit kan al kunnen testen? 

Afgelopen 4 dagen geen fouten vastgesteld (in beide applicaties)

Voorlopig niet opnieuw mails verloren. maar nog steeds geen uitleg wat er gebeurd is en hoe ik de verloren mails kan recupereren…

 

Ik blijf voorlopig testen en verplaats mijn belangrijke mails niet uit de inbox naar mappen tot ik een goede uitleg heb ontvangen.

Niets meer vastgesteld de laatste weken… Blijft de vraag wat er die weken in november nu precies is gebeurd waardoor mails verplaatst in mappen verloren zijn gegaan. Ik blijf wat op mijn honger zitten en vooral met de vrees dat het zich zou kunnen herhalen (daar waar je rekent op de proximus cloud om een goede backup service te zijn voor je mails)

Reputatie 5
Badge +2

@Ferre27  Dat is moeilijk vast te stellen wegens we geen test hebben of het ook zo zou zijn geweest als je dit via de webmail had gedaan. Ben wel blij dat het de laatste weken niet meer is voorgevallen.
Eens mails weg zijn van onze server kunnen we ze niet meer recupereren.

Reageer