Beantwoord

Mails


Mails komen niet binnen op skynet. Blijkbaar ben ik niet de eerste/enige die hiermee te maken krijgt, dus graag verbetering van systeem.

 

Sinds 14u geen mails meer binnen gekregen ondanks ik in dezelfde tijdspanne 4 mails naar mijzelf heb gestuurd vanuit een ander e-mailadres.

icon

Beste antwoord door GeertC 12 April 2023, 15:14

Bekijk origineel

15 reacties

Hier hetzelfde probleem met skynet deze namiddag. Ik probeerde eerst via Proximus webmail in te loggen, om te checken of het probleem aan mijn app lag, maar ook in Proximus webmail kwamen de gestuurde mails niet toe EN kon ik geen testmail versturen (‘onverwachte fout’ opgetreden).

Zelfde probleem , reeds sinds 15uur geen inkomende en uitgaande mails ? Hoelang zal deze ellende met skynet nog duren ?

Reputatie 1

Hier ook, niks meer. Thunderbird geeft bericht : “Kan geen verbinding maken met IMAP-Server. Mogelijk maximaal aantal verbindingen overschreden”.

Heel raar heb enkel PC en 2 smartphones die e-mail verwerken.

PC en smartphones herstart . Maar bericht blijft.

Dus naar e-mail rechtstreeks bij Proximus. Daar werkt versturen ook niet meer en komen er ook geen mails meer binnen.

Zullen weer eens een “update”  gedaan hebben van servers. Ze blijven maar prutsen bij Prutsimus.

Problemen met mails kan sinds +-16u geen mails ontvangen en versturen via belgacom of skynet. Soms krijg ik een melding soms gewoon dat er geen nieuwe e mail berichten zijn terwijl ik op een mail wacht. Foutmelding “ windows live mail fout id : 0x800CCC0F, komt er plots op terwijl ik zelf niets gedaan heb.

Hoe kan dit opgelost worden? 

Ook hier noch in Thunderbird, noch in webmail worden mails ontvangen of verzonden.
Wel geen enkele foutmelding.

Idem hier, niks komt nog door. Wanneer raakt het opgelost, Proximus? Minstens een berichtje hier met wat er fout loopt zou niet misplaatst zijn.

Bij mij met Thunderbird wel foutmeldingen maar op den duur gaan de mails toch door en komen toch ook binnen wel met enige vertraging.

Hallo Proximus? Wanneer schieten jullie in gang? Volgens jullie site nochtans geen problemen!!!!!!!!!

Reputatie 7
Badge +3

@DaisyS @GeertC  En wat met de mails die verloren zijn gegaan.

Ik heb geen enkele mail ontvangen tussen 14 uur en 18 uur.

Nu komen de mails terug binnen, maar niet de eerdere mails.

Wat gaat Proximus doen met de mails die niet werden afgeleverd?  

Ik heb bv. mijn mail van een bestelling niet ontvangen, een track & trace code per mail niet ontvangen.

Wat ik kan bewijzen via de afzender die het mij opnieuw verstuurde naar mij Gmail mail.

Ook kregen de afzenders de melding  addressee unknown  dit zowel bij verzenden naar mijn Skynet als Proximus mail adres

3 Weken geleden heb ik ingestemd op vraag van Proximus om mijn klacht bij de Ombudsdienst voor Telecom on hold te zetten; zodat  Proximus dit in orde kon brengen zonder hinder.

Nu is het nog steeds niet in orde, mails verdwijnen zomaar en bovendien verdwijnen er items in de mappen van de mail accounts.

Ik ga morgen het on hold gezet dossier laten heropstarten bij de Ombudsdienst voor Telecom.

Proximus is niet meer geloofwaardig , denkt enkel aan zijn eigen reputatie en niet aan zijn klanten. 

Vriendelijke groeten, Patrick

Aan Proximus gelieve dit topic, noch meldingen te verwijderen, zodat de Ombudsdienst voor Telecom het kan raadplegen.

Bij mij via Thunderbird is het nu precies opgelost krijg geen foutmeldingen bij ontvangen alsook niet meet tijdens verzenden en mails komen nu ook vlot binnen, hopelijk blijft het zo.

Hier zijn de (3) mails die ik miste binnen gekomen plus nog enkele andere. Ook die ene die ik heb verzonden is zo te zien gelukt. Ik heb nog altijd geen enkele foutmelding gezien.
(zowel in webmail als in Thunderbird)

Vandaag ook geen problemen meer gehad dus zal PX wel degelijk er mee bezig geweest zijn, of het nu voor iedereen opgelost is dat weet ik natuurlijk niet!

Reputatie 7
Badge +3

Mails komen niet binnen op skynet. Blijkbaar ben ik niet de eerste/enige die hiermee te maken krijgt, dus graag verbetering van systeem.

 

Sinds 14u geen mails meer binnen gekregen ondanks ik in dezelfde tijdspanne 4 mails naar mijzelf heb gestuurd vanuit een ander e-mailadres.

 

Er was gisteren een algemeen probleem, dit is nu opgelost.

Onze verontschuldigingen voor dit ongemak.

 

Geert

Uiteindelijk kwamen de mails inderdaad terug binnen (sommige pas na 36 uur), maar de IMAP foutmelding in Thunderbird is hier nog niet verdwenen. Eergisteren was die foutmelding er heel vaak, vandaag minder maar zonet toch nog 3 keer bij het ophalen van mails.

Reputatie 7
Badge +3

@GeertC @DaisyS @Michael V Probleem is nog steeds van toepassing

Via mailprogramma (Outlook  365) krijg ik onderstaande fout :

rapporteert fout (0x80042108): Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor inkomende e-mail (POP 3). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP)."

Het is niet omdat het waarschijnlijk correct verloopt via de Proximus mail App of website dat het probleem is verholpen.

Heb dit probleem van laattijdige ontvangst , serverfout enz  reeds 3 weken geleden gemeld.

Maar bij Proximus kijken ze alleen maar en vragen ze alleen maar of het correct werkt via hun eigen mail app en mail website Webmail | Proximus .

Dit is gewoon een ontkenning en een weigering van het onderzoeken waarom dat mails via een gekozen mail programma van de klant nog steeds niet correct werkt.

Is het normaal dat mails 48 uren later aankomen?

Heb vandaag ontbrekende mails van dinsdag 11 april 2023 ontvangen op 13 april 2023 en de bijlagen zijn niet leesbaar!!!!

Geen verwijt maar een aanbeveling , misschien dat de medewerkers van Proximus hier actief het zelf eens testen met hun eigen mail programma, in plaats van hier de standaard antwoorden te plaatsen.

Want er is nog steeds een probleem , ook is de Mail App en de  https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html  van Proximus   onbetrouwbaar , er verdwijnen mails, vastgezette mails , verstuurde mails enz. Wat niet gebeurd bij het gebruik van een eigen gekozen mail programma door de klant.

Dit is voorlopig mijn laatste post hier , tot zolang de klacht via de Ombudsdienst voor Telecom hierover in behandeling is.

Vriendelijke groeten, Patrick

Reageer