MAILprogramma WIN 11

  • 29 January 2023
  • 7 reacties
  • 246 Bekeken

Onmogelijk om mails te ontvangen en te verzenden vanuit MAIL met account  skynet met nieuwe PC met win 10. ; na het configureren en terugzetten met backup van vorige PC met win 10,waarop er geen problemen waren.

Bij het toevoegen van mijn skynet account  worden er geen gegevens gevonden

 Na enkele keren opnieuw aandringen kan ik  bijkomende stappen invullen. Dat lukt met pop

 of imap; relay of smtp; met of zonder nummers van poorten voor inkomend en uitgaand verkeer.

Mijn skynet account verschijnt wel in MAIL maar koppelen met mijn  andere accounts (2) is niet mogelijk - geen melding van fouten-

Vanuit webmail heb ik mails verzonden naar al mijn accounts; dat werkt perfect maar in MAIL komt er niets toe. Omgekeerd wordt er niets verstuurd en staat het bericht in  POSTVAK IN zonder mogelijkheid voor verzending

 

Wie kent de oplossing als er een is.

 

 


7 reacties

staan in  je windows Mail  de account settings goed :

 

Beste Martin;

 

IK had jullie raadgevingen, die ik gelezen had, al 10- tallen keren opgevolgd zonder succes. Wel ben ik verwondert dat uw mail is toegekomen in MAIL!! ALs test zal ik antwoorden op uw mail vanuit posvtak IN in MAIL benieuwd of je die zal krijgen

AZLvast bedankt voor uw reactie

Je zal het volgende krijgen als antwoord als je een reply gedaan hebt op deze mail

“Mail delivery failed: returning message to sender”

deze mails worden verzonden vanuit de forum site maar zijn niet bedoeld om er op te antwoorden. 

OK, het antwoord is inderdaad mal delivery….

Als alles goed staat en het werkt toch niet, is er mogelijk een conflict elders.
Misschien een ander mailprogramma gebruiken?

@gertier je spreekt over backup, maar eigenlijk als je vroeger in Windows Mail (IMAP) gewerkt hebt zou je deze mails die op de PX mailserver staan al moeten terug zien onder Windows 11 Mail app (Onder aangemaakt account van skynet) zonder de backup te moeten gebruiken.

dat klopt, maar ik had al een vermoeden dat er wat mis was met  WAIL.  Ik heb terug “instellen” aangeklikt in Instellingen  Nu krijg ik wel een iets wat gewijzigde layout van MAIL. Alle  e-mailadressen adressen terug geconfigureerd en nu draait het mailprogramma correct.

Hartelijk bedankt voor uw raadgevingen

 

Reageer