Beantwoord

mail versturen zeer traag

  • 21 October 2023
  • 16 reacties
  • 528 Bekeken

Reputatie 2
Badge

afgelopen week in het buitenland en op mijn tablet was het versturen van mail bijna onmogelijk

nu kom ik thuis en hetzelfde probleem op laptop

versturen duurt zeker 2 minuten

ik heb de b box al herstart - maar zelfde resultaat

smtp settings bekeken en deze staan nog allemaal correct

als je lang genoeg wacht gebeurd het versturen wel

wat is er aan de hand

Guy

icon

Beste antwoord door Martin 25 October 2023, 19:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

@guy_przytula 

Is al enkele dagen bezig ik heb het ondervonden wanneer hun netwerkproblemen begonnen zijn.

PX raadt aan om thunderbird programma (wat ik gebruik) tijdelijk niet te gebruiken en de Proximus programma hiervoor te gebruiken, wat wel goed werkt trouwens.

Is blijkbaar een algemeen probleem de laatste 3 of 4 dagen.Ik kreeg ook de raad Thunderbird voorlopig niet te gebruiken.Het Proximus-programma doet het inderdaad wel.

je kunt natuurlijk ook eventueel tijdelijk, om een mail te verzenden, webmail gebruiken :

http://webmail.proximus.be 

Ik gebruik nu inderdaad webmail.proximus en dat werkt perfect.

Dat zal via andere route/mailservers gebeuren veronderstel ik. 
Hopelijk wordt het vlug opgelost want ik gebruik natuurlijk liever mijn mailprogramma thunderbird ;-)
Maar via Thunderbird duurt het ±1minuut voor dat de mail verzonden geraakt en af en toe moet ik opnieuw proberen.

Reputatie 1

Ergerlijk dit, en ik STA erop om mijn mail te beheren met Thunderbird...

Met webmail zit je (verzonden)webhistoriek volledig remote en daar heb ik bitter weinig aan.

Het lijkt dat de capaciteit van de binnenkomende connectie zwaar is afgenomen. Scannen van inkomend verkeer werkt niet meer naar behoren? Firewall, DMZ, virusscan, ... probleem sowieso bij Proximus. Prutsers!

Zelfde probleem met Outlook en ook met EM Client.

Via “Proximus mail”  werkt het verzenden ook goed bij mij en met IMAP blijft toch alles synchroon ook op andere apparaten.

Reputatie 1

hier ook met outlook, zeer hinderlijk

Blij te lezen dat het niet aan Thunderbird ligt, dus even overgeschakeld op webmail. Maar toch regelmatig problemen met mailverkeer via Proximus, mijn vertrouwen is (al langer) geschonden.

Reputatie 1

Hier ook problemen via webmail proximus

Reputatie 7
Badge +5

Allen, er zijn inderdaad problemen met het versturen. Krijgen jullie een error als je op verzenden klikt? 

Reputatie 1

ja een time out error

@DaisyS

Ter info: Met Thunderbird vroeger wel (=time out error) maar na een paar dagen niet meer alleen zeker een minuut wachten tot de mail uiteindelijk verzonden wordt.

Edit: juist getest en is in orde nu bij mij.

Probleem lijkt hier deze ochtend van de baan, leve Thunderbird.