Hierbij copy van de mail die ik van proximus ontving.
Duurt het echt bijna een maand om een lijntest te doen?
|
|
Beste klant, Met de volgende referentie kunt u uw dossier verder opvolgen 46101862. |
Hierbij copy van de mail die ik van proximus ontving.
Duurt het echt bijna een maand om een lijntest te doen?
|
|
Beste klant, Met de volgende referentie kunt u uw dossier verder opvolgen 46101862. |
Zelf een lijntest (TBF) initiëren:
Indien dit geen verbetering geeft, dan toch best wachten tot iemand van het proximus forumteam je verder kan helpen.
ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen.
zodat Prox medewerkers hiermee direct aan de slag kunnen.
080022424 vraagt sz 9 cijfers van mijn klantnummer, zowel op mij faktuur als op mij proximus bestaat dit uit 7 cijfers
Dan best afwachten tot iemand van proximus zelf hier de draad opneemt om je hierbij verder te helpen
Edit is ondertussen al gebeurd
&
Wat is de minimaal gegarandeerde snelheid op uw adres als nieuwe klant?
Misschien kan een Proximus-medewerker meedelen wat er dient te gebeuren om een 7cijferig klantnr te kunnen ingeven als een 9cijferig voor de TBF 0800 22424 (en andere toepassingen)?
Op basis van bovenstaande is het mij evenwel niet direct duidelijk in hoeverre u nog een adsl2+ aansluiting hebt of reeds één van het type vdsl2 (en wat proximus u eventueel op korte termijn kan bieden om een hogere snelheid bv. 30 Mbps of meer download te kunnen bekomen)
is hier nog gebeurd dat klanten melden dat zij een 7 cijfer klantnummer hadden en de lijntest niet konden opstarten, in dit geval voerde iemand van proximus de automatisch lijntest dan zelf uit.
mss kan het oud klantnummer vervangen worden door een nieuw met 9 cijfers door prox?
mijn klantennummer is xxxx
Edit door moderator, privégegevens best niet openbaar posten. Ik heb je klantennummer in je profiel gezet
Als proximus medewerkers hier langskomen zullen ze wel een automatische lijntest kunnen uitvoeren voor u.
Nog steeds geen lijntest?
Zal hopelijk dan toch iets voor morgen worden.
Ik stel voor dat u in afwachting van een (eventuele verdere) reactie van Proximus zelf een test uitvoert met de Sagemtool als u over een Bbox3 type Sagem beschikt (als user met uw user password voorhanden op uw Bbox), hiervoor is een Windows PC/laptop vereist
https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/84LSiVO432?shareUid=773d6e421e234c8d802fa0289a808066
Belangrijkste parameters zijn
current / maximum bit rate in Mbps (down/up)
noise margin down/up in dB (» 10 dB = verbetering snelheid nog mogelijk)
profile name
DLM/repair profile yes/no
Vectorised yes/no
Uw lijn is mogelijks van het type vdsl2 al dan niet vectorised maar dan bevindt u zich op enige afstand van de centrale of de straatkast, maar mijns inziens is ze waarschijnlijk eerder van het type adsl2+ (max snelheid 12/0.5 down/up), in beide gevallen stelt zich evenwel de vraag wat Proximus plant te doen om op korte/middellange termijn (< 6 maand) om uw eventueel snelheid te verbeteren
Succes
Nog steeds geen lijntest?
hi, ik zie dat je lijn momenteel nog op een 12mb profile staat
vdsl
want
Ik zie niet in wat een TBF hier zou kunnen helpen vermits de snelheid reeds van 10 naar 12 Mbps verhoogd werd (door de DLM)
Vermits het een vdsl-lijn betreft is deze
of van het type non vectorised met waarschijnlijk LP323 9.5/0.7 Mbps als startsnelheid op een afstand van +/- 1.5 km van de straatkast of LEX
of eventueel van het type vectorised met waarschijnlijk LP 229 11/1.5 Mbps als startsnelheid op een afstand van +/- 3 km van de straatkast
Indien een hogere snelheid dan 12 Mbps down nog mogelijk zou zijn, zal de DLM wel zijn werk doen
Spijtig dat geen info gegeven wordt over mogelijke geplande aanpassingen om snelheden in de buurt van 30 Mbps te kunnen halen
Ik vermoed dat voor snelheden van 10 Mbps of hoger Proximus geen xdsl&4G oplossing (Tessares) zal voorstellen
Natuurlijk kan dit soms helpen, is toch al de eerste keer niet dat dit gebeurt door dit nummer te bellen
moet je natuurlijk niet te frequent doen ook niet natuurlijk, want als die lijn dit niet toelaat (stabiliteit) dan zal het ook geen zin hebben om blijven aan te dringen.
Enfin, je kan gewoon afwachten ook natuurlijk wat er verder gebeurt.
Ik zie niet in wat een TBF hier zou kunnen helpen vermits de snelheid reeds van 10 naar 12 Mbps verhoogd werd (door de DLM)
Vermits het een vdsl-lijn betreft is deze
of van het type non vectorised met waarschijnlijk LP323 9.5/0.7 Mbps als startsnelheid op een afstand van +/- 1.5 km van de straatkast of LEX
of eventueel van het type vectorised met waarschijnlijk LP 229 11/1.5 Mbps als startsnelheid op een afstand van +/- 3 km van de straatkast
Indien een hogere snelheid dan 12 Mbps down nog mogelijk zou zijn, zal de DLM wel zijn werk doen
Spijtig dat geen info gegeven wordt over mogelijke geplande aanpassingen om snelheden in de buurt van 30 Mbps te kunnen halen
Ik vermoed dat voor snelheden van 10 Mbps of hoger Proximus geen xdsl&4G oplossing (Tessares) zal voorstellen
Nog steeds geen lijntest?
De lijntest was al gebeurd op 1 oktober.
Het heeft op dit ogenblik geen zin om naar het 0800-nr te bellen vermits DLM al actief is en de snelheid zal verhogen als dit mogelijk is. Vectoring is hier nog niet mogelijk. De lijn staat op 12Mbps en is nog niet verhoogd van snelheid op dit ogenblik, maar dit zal inderdaad wel gebeuren als het mogelijk is.
Ik sprak eerder van 10Mbps als normale downloadsnelheid bij een speedtest, niet de synchronisatiesnelheid.
De combinatie met 4G is inderdaad niet mogelijk in dit geval.
ik ging er van in het begin van uit dat het basis profiel 12 was en dat kan het wel zin hebben om de DLM eens te trigger heb ik trouwens bij mijn broer meegemaakt en dan moet je natuurlijk niet om de wee k proberen maar eerder na enkele maanden om te proberen van weg te geraken van dit basis profiel.
Enfin ik ga er verder niet meer verder over uitweiden en afsluiten met :
je kan er mss niks mee winnen maar er zeker ook niks bij verliezen
(en bij mijn broer hebben we er uiteindelijk na maanden opnieuw proberen mee gewonnen )
Ik begrijp er niet veel van, zeker met alle afkortingen
Naar welk nr moet ik bellen om die “DLM” eventueel aan de praat te krijgen.
Volgens M_016 heeft het geen zin om naar het TBF/DLM nummer 0800 22424 te bellen, maar als je het doet kan het zeker geen kwaad, enfin doen wat je zelf niet laten kan
DLM is om het eenvoudig uit te drukken een evaluatie meetsysteem die probeert, indien mogelijk uiteraard, om van de lijnsnelheid vertrekkende van een gegarandeerde Basis Snelheid te verhogen op je lijn, maar dat gaat alleen gebeuren als die verhoging geen onstabiliteit teweegbrengt op uw lijn en ook niet op de andere lijnen van andere klanten die van de zelfde distributie kabel afgetakt worden net zoals bij u.
Dus zelf kun je daar niet veel meer aan doen.
In uw geval is uw lijn geprogrammeerd om een downloadsnelheid te halen van max 12 Mbps. In een test zal dit meestal iets lager liggen, in uw geval die 10 Mbps. Als de kwaliteit van uw lijn goed genoeg is, en er geen andere lijnen zijn die storen,… kan DLM de snelheid van u lijn verhogen. Hiervoor wordt uw lijn gedurende langere tijd gemonitord.
DLM staat standaard actief op elke lijn en dus ook op de uwe. Je kan het eventueel nog eens activeren door naar het nr te bellen dat Martin al vermeldde, maar dan start het proces terug van het begin. Ik zou dit in uw geval niet doen, want ondertussen is je snelheid ook al verhoogd naar 16.5Mbps.
Maar ik kan je er wel bij vermelden dat ik na een TFB/DLM trigger nog nooit teruggevallen ben naar een lagere DLM snelheid want in één twee drie sta ik weer op mijn max toegekende DLM snelheid van vroeger, en is ook niet zo verwonderlijk als je weet dat de DLM rekening houdt van zijn voorgeschiedenis wat vroeger duidelijk niet het geval was want toen moest ik na het bellen voor een automatische lijntest dikwijls wel lang wachten tot ik weer aan mijn max stond want die begon vroeger blijkbaar van nul terug om te evalueren en hiel geen rekening blijkbaar met wat er al vooraf geëvalueerd geweest was.
Dit louter en alleen om mijn ervaring die ik er al mee opgedaan heb mede te delen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.