Skip to main content

Wij hebben sinds bijna 4 jaar Fiber in onze nieuwbouwwoning, voor zowel internet, TV, als vaste telefoon. Wij hebben een Fibermodem en een BBox3V+. Deze worden beiden van stroom voorzien via een back-up batterij van Proximus. Alles heeft steeds goed gewerkt. Zondag hebben wij een onderbreking gehad van onze aansluiting voor ongeveer 6 uur aaneensluitend. Wij hebben de modems uit- en aangezet een gereset, maar dit leek niet te helpen. Na enkele uren was alles vanzelf terug in orde. Alles werkte terug normaal tot maandagavond. Sindsdien hebben we geen aansluiting meer.

Tijdens de onderbreking op zondag en vandaag merken wij dat het powerlampje op ons fibermodem ongeveer 15 seconden groen blijft, dan knippert en dan een tweetal seconden uit gaat. Er branden geen andere lampjes op het fibermodem. Bij de BBox3V+ blijft het stroomlampje wel continu blauw branden. Wij vermoeden dus dat het fibermodem niet voldoende stroom krijgt. Op de back-up batterij brandt het lampje van de stroomtoevoer groen, de charge- en out-lampjes branden oranje en bij alarm brandt het rode lampje. De batterij is bijna 4 jaar oud. Wij vermoedden dat de batterij einde levensduur was en niet meer genoeg stroom gaf, maar wanneer we vandaag het fibermodem rechtstreeks inplugden, bleef de situatie hetzelfde. Tijdens onze onderbreking zondag zijn er wel nog geplande opnames op TV opgenomen. Volgens een medewerker die wij op zondagavond spraken, kon men van op afstand zien dat er een tijdlang een stroomonderbreking naar het modem was geweest. Een medewerker die we vandaag aan de lijn kregen, zag eerder een probleem bij de glasvezelaansluiting. Er zijn geen meldingen van algemene storingen in onze buurt.

Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Wanneer de glasvezelkabel stuk zou zijn, lijkt het ons dat deze toch niet ineens een ganse dag vanzelf terug kon werken? 

@Wouter DN Ik heb even alles nagekeken, er moet een technieker langstkomen voor je probleem op te lossen. Kan je even met onze technische dienst contact opnemen hiervoor? Dit kan op 0800 22 800.


Reageer