Beantwoord

Lagere downloadsnelheid na herstelling

  • 27 March 2024
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Dag allemaal,

Wij hadden vorige week woensdag plots geen internet en tv verbinding meer. We dachten eerst dat de modem het begeven had, maar na een lijnanalyse en een interventie van een technieker op donderdag leek het probleem moeilijker op te lossen dan gedacht. Blijkbaar was er bij een andere installatie in de centrale een fout gebeurd waardoor onze modem niet meer bereikbaar was. De technieker kon het probleem niet zelf oplossen en vertelde dat er een lasser moest komen. Hij is gisteren langs geweest en heeft na het doormeten van de lijn enkele verbindingen verlegd in de centrale en ons op die manier terug internet bezorgd, waarvoor we hem dankbaar zijn. 😊

Ik stel nu vast dat onze internetsnelheid lager is dan voorheen en we terug op een startprofiel van 30/10 zijn gezet. Voordien werden er downloadsnelheden tot +-60 Mbps gehaald. Ik heb ondertussen de modem gereset en naar het nr. voor de automatische lijntest gebeld.

Ik ben waarschijnlijk iets te ongeduldig en zou de DLM de tijd moeten geven, maar kan er iemand onze lijn eens uitmeten en na willen gaan of er nog een snelheidsverhoging mogelijk is?

Alvast bedankt.     

  

 

icon

Beste antwoord door Martin 27 March 2024, 13:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Nu je de lijntest gebeld hebt best toch 14 dagen wachten (kan natuurlijk ook zijn dat de DLM je profiel al vroeger kan verhogen) om zeker te zijn dat de DLM tijd genoeg krijgt om de lijnen analyseren en te kunnen concluderen dat een verhoging mogelijk is zonder instabiliteit op de lijnen.

Met noise margins van ± 28,8/14,8db zit er zeker nog verhoging in aangezien die boven de 9 dB zijn.

Hey Martin, bedankt voor je reactie.

Ja, ik had waarschijnlijk iets langer moeten wachten met mijn post want we zijn ondertussen terug op een 70/10 profiel gezet. Waarvoor dank, DLM/Proximus.

 

Wij zijn weer tevreden klanten! 👍

@AVDE 

Bedankt voor de feedback, het is inderdaad fijn te horen dat het weer in orde gekomen is.