Skip to main content

Goedemorgen,


we zijn “verplicht” om over te schakelen op Proximus Fiber. Ik heb hier 2 vragen bij:
1. er bestaat een promo voor nieuwe klanten voor 29 € voor alle Fiber packs
    Wij, als bestaande klant, krijgen ineens de volle pot van 60 € per maand.
    Wat is de logica hiervan a.u.b.?
2. onze download snelheid nu is ± 1/2 van de download snelheid van Internet Fiber Start.
    Dat is dus in orde.
    Maar onze huidige upload snelheid is momenteel ± 3 maal meer dan de upload snelheid van
    Internet Fiber Start. Dat is dus niet goed.
    Waarom is dit? Wat zijn de gevolgen voor ons a.u.b.?
 

Alvast dank bij voorbaat.

 

Chris Wijns

Ter info:

De download- en uploadsnelheden van de fiber

  • Internet Start Fiber  120/20Mbps Idem voor de packs Minimus Fiber& Epic Combo Light Fiber
  • Internet Maxi Fiber  350/30Mbps  Idem voor de packs Tuttimus Fiber, Familus Fiber & Epic Combo Full Fiber
  • Internet Intense Fiber (Bizz Internet Fiber)  350/50Mbps   Idem voor de SE packs Bizz Office & Bizz All-In
  • Alle Fiber klanten genieten automatisch van deze nieuwe snelheden.

Als ik de link op jullie site volg staat daar iets anders. De geadverteerde snelheid is inderdaad 20 Mbps maar als maximum snelheid is slechts 9.1 Mbps aangegeven.

 

 


Ter info productfiche

https://www.proximus.be/dam/jcr:c2e4664f-dcb1-41e9-94da-ebab77355996/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/fiber_internet_start_nl~2020-04-01-10-26-48~cache.pdf

 

P.S.

U dient niet internet start maar internet fiber start te kiezen (indien mogelijk voor uw adres op de website)


@Chris W. als je nu een speedtest doet → https://pxs.speedtestcustom.com/ als jerechtstreeks verbonden bent met een utp kabel aan de bbox3v+ hoeveel meet je dan juist het zou moeten de 120Mps down en 20 Mbps up moeten benaderen 


@M_016  

U dient niet internet start maar internet fiber start te kiezen

dan zou daar ook geen 106 Mbps mogen staan.


@Martin daar hebt u een punt, ik vrees dat enkel Proximus klaarheid kan scheppen; ik zie niet in waarom de “maximum/reële” waarden voor fiber (reeds nu) significatief zouden kunnen afwijken van de “geadverteerde”


Inderdaad daarom dat ik zou willen weten wat de speedtest geeft.


Ik lees we zijn “verplicht”. Dat snap ik niet goed’ ik heb nu een koperverbinding en die is goed genoeg. Ondertussen ligt er ook glasvezel in onze straat. Ik heb al eens op het forum een aantal vragen daarover gesteld, maar nooit een antwoord gehad van een proximusamtenaar. Daarom nog eens in het kort.

  • als er fiber ligt in het gebouw, hoe lang blijft koper dan nog operationeel
  • wat kosten dan die fiberabonnementen
  • ik begreep dat de aansluiting van het gebouw gratis was, zelfs tot aan mijn modem. Is dat echt waar? Ook in mijn geval? Ik weet mijn modem staat, Proximus niet..
  • Kunnen we Proximus verplichten om de bestaande schacht te gebruiken waarin alle kabels liggen van alle leveranciers en bellen.  Ik had zo al iets gehoord van kabels in de trap hall  gewoon op de muur. No way voor mij.
  • ik weet wat gevelrecht is voor Proximus en anderen.  Ik vroeg al eens aan de syndicus hoe het zat met onze rechten en plichten, maar die geeft niet thuis.

Als ik verplicht word schakel ik wel over, dan moeten ze bij niet boren. Dat woord verplicht staat me niet aan.


@Cvanloon zie

 elementen aangebracht door @Snor in

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/verboden-voor-fiber-50399/index3.html

&

Proximus borchure voor de syndicus

https://www.proximus.be/dam/jcr:ef207433-3800-4b75-b33c-c141cf61ccac/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/sme/Proximus_Fiber_Syndicus~2018-11-12-12-44-16~cache.pdf

als er fiber ligt in het gebouw, hoe lang blijft koper dan nog operationeel

daar zal op dit ogenblik ook bij Proximus niemand een antwoord kunnen geven = kwestie van kosten/baten & indien kost hoger dan de baten gaat het op locatie X er na Y tijd er onherroepelijk uit

wat kosten dan die fiberabonnementen

https://www.proximus.be/dam/jcr:c2e4664f-dcb1-41e9-94da-ebab77355996/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/fiber_internet_start_nl~2020-04-01-10-26-48~cache.pdf

https://www.proximus.be/dam/jcr:35809405-5dc9-429b-ba90-db7cb592b67e/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/fiber_internet_maxi_nl~2020-04-01-10-26-47~cache.pdf

ik begreep dat de aansluiting van het gebouw gratis was, zelfs tot aan mijn modem. Is dat echt waar? Ook in mijn geval? Ik weet mijn modem staat, Proximus niet..

zie brochure syndicus = éénmalig  gratis installatieaanbod bij installatie fiber in uw buurt 

 

Kunnen we Proximus verplichten om de bestaande schacht te gebruiken waarin alle kabels liggen van alle leveranciers en bellen.  Ik had zo al iets gehoord van kabels in de trap hall  gewoon op de muur. No way voor mij

zie brochure syndicus = Proximus zal samen met de syndicus (als vertegenwoordiger van de medeeigenaars) nagaan wat de meest geschikte oplossing is

ik weet wat gevelrecht is voor Proximus en anderen.  Ik vroeg al eens aan de syndicus hoe het zat met onze rechten en plichten, maar die geeft niet thuis.

Tja een syndicus die zijn job niet  (goed) doet kan altijd ontslagen worden

https://www.tijd.be/netto/dossier/lezersvragen-vastgoed/hoe-kan-u-een-syndicus-ontslaan/10206811.html


@Chris W. als je nu een speedtest doet → https://pxs.speedtestcustom.com/ als je rechtstreeks verbonden bent met een utp kabel aan de bbox3v+ hoeveel meet je dan juist het zou moeten de 120Mps down en 20 Mbps up moeten benaderen 

Chris wil je het mij eens laten weten als je de test gedaan hebt.


Reageer