Sinds enkele weken ondervinden we tijdens de dag (thuiswerk) telkens korte onderbrekingen op onze Proximus internet lijn. Alle toestellen zowel via WiFi als via bekabeld netwerk ondervinden op dat moment een onderbreking. Het gebeurd een 5 a 10 keer per dag en telkens voor enkele seconden.
Enkele weken geleden hiervan melding gemaakt (telefonisch) en er werd al direct verwezen dat de modem correct functioneert en dat het aan een ander toestel moeten liggen in het netwerk. Indien het nog eens voorkomt moest ik kijken naar de ledjes op de Proximus router. (Je moet natuurlijk al heel snel gaan lopen , deze staat in een patchkast in de garage). Nu we komen het steeds vaker tegen laatste dagen en we zien dat de ledjes van de router gewoon normaal lijken. Als ik inlog op het user gedeelte van de router zie ik ook dat deze al 15 dagen online is. Toch ben ik ervan overtuigd dat er iets niet in orde is.
De PoE switch van HP achter de modem vertoond geen gebreken. We hebben deze voor de zekerheid ook al eens herstart. Kan dit nog eens bekeken worden als er iets anders adh kan zijn waardoor deze onderbrekingen voorkomen op onze router? Wanneer er een onderbreking is krijg je dus ook geen DHCP lease meer op je toestel, na enkele seconden na de onderbreking werkt alles terug prima.
Indien er terug niets te zien is op de router zou ik deze toch graag preventief eens vervangen of vragen dat de koper eens uitgemeten kan worden. Helaas nog geen fiber beschikbaar in onze straat :-(