Vraag

Klacht ivm nieuwe installatie fiber

  • 24 February 2023
  • 3 reacties
  • 232 Bekeken

Goede middag

Op 24 januari tekenden we een contract voor het installeren van fiber nadat deze vorig jaar in onze straat werd aangelegd. Proximus stelde de datum van 8/02/2023 voor om deze installatie toe doen. (Hiervoor nam ik een dag verlof) Om de installatie gemakkelijk te laten verlopen had ik destijd een wachtbuis klaargelegd om de fiber zonder veel graven tot in ons huis the krijgen. De mensen die de aansluiting kwamen doen waren stipt op de afspraak en konden direct beginnen met een tube naar ons huis te leggen. Doordat het verdeelbord in een andere straat was, de afstand te groot was en de personen aanwezig niet beschikten over een toestel om de fiber te blazen zegden ze me dat ze het werk niet konden afmaken.

Er werd dus een nieuwe afspraak gemaakt op 22/02/2023 (Waarvoor ik ook een dag verlof nam). Iets na 16u30 begon ik al wat nattigheid te voelen en belde even later naar de technische om te vragen waar die werkmannen bleven. De technische dienst bleek maar bereikbaar tot 16:30. Na het bellen naar de klantendienst van Proximus kreeg ik 2 telefoonnummers waar ik naar kon bellen. Geen enkele van deze nummers waren bereikbaar.

Op 23/02/2023 kregen we dan een bericht dat de afspraak nog eens was verzet naar 13/03/2023. Zonder ons medeweten of zonder inspraakt.

 

Beste klantendienst

Ik weet niet hoe jullie werken bij Proximus maar ik vind dat deze manier van werken echt niet door de beugel kan. Wij geven jullie het vertrouwen om een nieuw product bij ons te installeren ter vervanging van een product van 1 van uw concurrenten (waar wij op zich wel tevreden over zijn). Ik begrijp al niet dat die techniekers op dag hun werk niet konden afronden doordat ze het juiste gereedschap niet mee hadden. Laat staan dat ik een volledige dag verlof moest nemen en dan ‘s avond moet vaststellen dat er niemand bij ons is langsgeweest. Een dag waarop ik niets kon doen want ik moest de hele dag thuisblijven tot de techniekers kwamen. En als klap op de vuurpijl krijgen we dan een bericht dat de afspraak werd verplaats naar 13/03/2023. Wat ons niet werd gevraagd en waarop dan verwacht wordt dat we weer een dag verlof nemen want een exact uur waarop de installateurs kunnen ze mij niet geven. 

Ik ben nog altijd van plan om de installatie te laten doorgaan maar ik verwacht dan wel een exact uur waarop de techniekers langskomen en vroeger dan 13/03/2023. Indien u mij dat niet kan garanderen mag u de bestelling annuleren.

Hopend op een spoedig antwoord groet ik u

 

Brecht Goossens  


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Brecht Goossens 

Excuses dat dit niet vlotter loopt.  Communicatie kan beter.

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Vul je je profielgegevens verder aan? Dan kunnen we je vraag doorsturen naar de betrokken diensten.

Groetjes

Tina

 

Beste Tina,

Dankuwel voor uw reactie, mijn gegevens zijn aangepast.

 

mvg

Brecht

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Brecht Goossens ondertussen is hiervoor een Ombudsklacht in behandeling. Verdere communicatie zal conform de procedures via de Ombudsman verlopen. Groetjes, Heidi

Reageer