Beantwoord

Je hebt een Samsung TV, PS4 en FIFA 20 gewonnen!" email gekregen

  • 4 November 2020
  • 17 reacties
  • 643 Bekeken

Goeiedag, heb zojuist een email gekregen van wat lijkt toch een echte proximus afzender te zijn, van een wedstrijd dat ik zowaar aan heb deelgenomen (anders zou ik het niet eens vragen). 

Maar zit al lang op het internet dus vind snel iets verdacht als het met winnen te maken heeft, dus vroeg me af of een medewerker uitsluitsel kan geven of dit echt is. Vooral omdat de mail ook begint met ‘Beste klant’ ipv mijn naam.  En omdat ik normaal gezien nooit iets win :) 

 

Dit is de mail:

 

Beste klant,

Proficiat! Je bent één van de gelukkige winnaars van onze Enjoy!-wedstrijd. Daarom win je een 50” Samsung TV (127 cm), een PlayStation 4 en FIFA 20.

Gelieve voor 09/11 deze e-mail te beantwoorden en je thuisadres erbij te vermelden.  

Nadat we je bevestigingsmail ontvangen hebben, sturen we alles op naar jou thuis. De levertijd bedraagt ongeveer 3 à 4 weken.

Veel kijk- en speelplezier en tot binnenkort!

Het Proximus-team

 

Bedankt!

icon

Beste antwoord door Joel M 5 November 2020, 13:34

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Een dergelijke e-mail is op zijn minst uiterst verdacht, nee?

Proximus kent u als klant en heeft uiteraard uw adres …

Kijk eens naar de broncode (bron tonen) en kijk naar de afzender ... 

 

Ja, daarmee dat ik duidelijkheid vraag, ik weet niet of hier proximus medewerkers rondhangen die eventueel zouden kunnen weten of nakijken.

 

Afzender is enjoy@proximus.com

mailed-by:    proximus.com
Signed by:    ProximusCorp.onmicrosoft.com

als je aan een wedstrijd van proximus meegedaan hebt is dit zeker al minder verdacht als is het wel verdacht dat je zoveel ineens zou gewonnen hebben en dus best gewoon de reactie van iemand van de proximus forummedewerkers zelf afwachten morgen als ze hier terug langskomen

Reputatie 7
Badge +3

@Kennethhh Kan je uw klantgegevens aanvullen op uw profile(klantnummer, naam, adres, gsmnummer).Dan vraag ik het even na voor u. Op welk mailadres heeft men dit  naar u verstuurd.Je had dan meegedaan aan een wedstrijd op Enjoy veronderstel ik :)  Groetjes,Joel

Goeiedag @Joel M , ik heb mijn profiel aangepast en dit is gestuurd geweest naar men kenneth@sterf.be mail account. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@Kennethhh Ik heb de vraag gestuurd naar de betrokken dienst.Van zodra ik info krijg laat ik u deze direct weten.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Kennethhh Ik heb het nagevraagd en jij bent één van de hoofdwinnaars.Dikke proficiat en veel plezier ermee :)  Groetjes,Joel

Fantastisch! :grinning: Bedankt om te informeren :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +3

@Kennethhh Een vroegtijdig Sinterklaas geschenk :) :)  Groetjes,Joel

Proficiat!

@Joel M Zou ik nog een laatste ding kunnen vragen? Ik heb vorige week dus mijn adres doorgestuurd en gevraagd om confirmatie maar heb nog niets terug gekregen. Via twitter ook nog niet. Ik heb wel al eens gehad dat mijn email om een of andere reden niet aankwam, en aangezien de deadline voor mijn adres door te geven vandaag is ben ik daar toch niet helemaal gerust op. 

Zou het eventueel mogelijk zijn te checken of ze mijn adres ontvangen hebben? Dat zou me al veel geruster doen voelen :) 

Ze hebben juist teruggemaild, dus is in orde :) Bedankt!

Goeienmiddag,

 

ik ben toevallig uit gekomen op deze topic omdat ik een gelijkaardig mailtje heb ontvangen met ook dezelfde afzender.

Ik vroeg mij af of er iemand op dit forum mij hierbij kan helpen?

 

Mvg,

Berne

Reputatie 7
Badge +3

@berne.meyers  Ik ga het navragen. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@berne.meyers Proficiat! Je bent ook bij de gelukkige winnaarsvan de Enjoy wedstrijd! :thumbsup_tone2::clap_tone3::ok_hand:  Groetjes, Antonella

ik heb wel niet meegedaan aan de Enjoy wedstrijd maar kun je ook eens kijken of ik toch niet gewonnen heb :smiley:

Reputatie 7
Badge +3

ik heb wel niet meegedaan aan de Enjoy wedstrijd maar kun je ook eens kijken of ik toch niet gewonnen heb :smiley:

Jij bent en blijft voor het hele Forum-team een winnaar ! :wink: 

 

Reageer