De leverancier voor camera bewaking geeft ons aan dat wij een module nodig hebben (zoals Orange Fly box) voor de installatie aan te vragen bij Proximus, gezien wij proximus klant zijn. Proximus klantendienst beweert dat dit niet nodig is. Hoe kunnen anders de beelden opgenomen worden ?
flybox zet het mobiele signaal om in wifi dus als je al wifi (internet) hebt bij Proximus is dit net het zelfde.
Bvb kunnen opnames in de cloud bewaard worden je zou deze details moet ook vinden bij je camera systeem.
In de cloud
Een cloud camera slaat de opgenomen beelden niet lokaal op, maar stuurt ze naar de cloud. Bijvoorbeeld naar een dienst van de fabrikant of naar bekende providers als Dropbox, OneDrive of Google Drive. Op die manier heb je altijd toegang tot je gegevens. Waar je ook bent. Het enige wat je nodig hebt, is een internetverbinding cfr camerabeelden opslaan - Google Zoeken → bvb Op welke manieren neem je beelden op met een ip-camera? - Coolblue - alles voor een glimlach
Camerabeelden kunnen lokaal opgeslagen worden of doorgestuurd worden naar externe servers
Lokaal kan of in de camera (SD-kaart) of een lokale server gebruikt worden (verbonden via WiFi of LAN)
Voor externe servers (cloud) is er een internetaansluiting nodig (vast breedband of eventueel mobiel)
Ik zie niet in wat een Orange Flybox voor doorsturing naar en raadpleging van info op een externe server meer zou kunnen bieden dan een Proximus (via Bbox modem/router) of Telenet internetaansluiting (via HGW homegateway)
De info op externe servers is (quasi) altijd raadpleegbaar via smartphone (app), naast uiteraard push alarmberichten
= mijns inziens is de info van de “Proximus helpdesk correct
Eventueel over welk alarmsysteem praten we hier?
Het aangeboden systeem is SEFICA IP camera en een IP Network Video Recorder en ook een videofoon van BTicino. Eigenaardig dat de firma Dejonge uit Ninove dit weerlegt, het is nochtans een gevestigde waarde in de streek.
er zijn ook mogelijkheden om via iOS en android toestellen de beelden te bekijken maar dat moet eigenlijk allemaal in de handleiding staan van je camera systeem
Op internet vind je ook uitleg bvb → Network Video Recorder met Sefica / GDW Security
dus op je recorder kun je via internet je beelden raadplegen en ook via een app op smartphone
Ter info
Sefica ProBox Mobile - Apps op Google Play
Sefica ProBox - Wilcon Security
&
In principe is bovenstaande te herleiden tot het kunnen raadplegen van uw IP NVR vanaf het internet (via smartphone) en tot het bekomen van push berichten van uw installatie (bij alarmen/bewegingsdetectie en/of wanneer er iemand aan uw deur staat)
In welke mate is de BTicino geïntegreerd in uw installatie/aangesloten op IP NVR van fabricant Sefica (of betreft het eventueel nog een andere fabricant)?
Misschien best om uitleg/toelichting vragen aan uw installateur = hij moet mijns inziens u toch een werkende installatie opleveren
werkende NVR aangesloten op de Bbox en een werkende app voor de communicatie met de NVR
Toegegeven zelf ben ik niet vertrouwd met de producten van Sefica
Succes
En de gegevens omtrent portforwarding die je eventueel nodig hebt om van buiten af de beelden van de video recorder te kunnen opvragen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.