@revansgc mss gewoonweg eerst eens proberen door de bbox te heropstarten 5sec de stroom onderbreken
of door de bbox te resetten > 20 sec het verzonken reset knopje achteraan ingedrukt te houden.
Of je zou het ook kunnen proberen door gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
> http://mymodem/7.3.8/gui/tpl/src/internet/network.html
en er de ppp internet verbinding eens uit te zetten (PPP enable op off zetten) en dan terug opzetten
om te zien of één van deze werken of allen werken.
NB: En zeggen dat er mensen zijn die betalen om een statisch IP adres te hebben
@revansgc mss gewoonweg eerst eens proberen door de bbox te heropstarten 5sec de stroom onderbreken
of door de bbox te resetten > 20 sec het verzonken reset knopje achteraan ingedrukt te houden.
Of je zou het ook kunnen proberen door gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
> http://mymodem/7.3.8/gui/tpl/src/internet/network.html
en er de ppp internet verbinding eens uit te zetten (PPP enable op off zetten) en dan terug opzetten
om te zien of één van deze werken of allen werken.
NB: En zeggen dat er mensen zijn die betalen om een statisch IP adres te hebben
Hallo Martin,
Bedankt voor je antwoord!
Het resetting (uitzetten) van modem heb ik al geprobeerd en dat werkt niet.
De andere optie test ik morgen uit, want er wordt hier momenteel van de TV en het internet genoten! :)
Maar er is dus niets veranderd aan hun systeem? Zie je die optie op het factuur staan als je voor een statisch IP zou betalen?
Thanks!
Update, net toch even PPP aan en uit gezet. Maakt geen verschil.
Nog steeds hetzelfde IP adres!
Er is wel iets veranderd sedert vroeger (toch al een ganse tijd hoor) en dat is dat zoals je zelf hebt vastgesteld dat je IP adres niet meer van tijd tot tijd veranderd wordt. Maar daarvoor heb je niks moeten voor betalen.
Het gebeurt soms dat ik eens mijn bbox reset en dan stel ik wel vast dat het IP adres veranderd is maar dat is geen zekerheid dat dit iedere keer gaat lukken