Je zegt de internet verbinding valt uit ik weet niet of je daarmee bedoelt dat het wifi signaal zelf wegvalt of alleen de internetverbinding.
Enfin als je vroeger streamde via de decoder dan was dit waarschijnlijk al via een utp kabel verbonden aan de bbox.
Als je decoder dan bv een HD TV decoder was dan is de datastroom ook laag ±5Mbps voor HD TV zenders.
Nu stream je mss video in UHD en dan ook nog over wifi en waarschijnlijk nog andere toestellen zoals laptop/pc die ook data streamen enz….
Het hangt dan ook nog af of je over wifi 2.4 of wifi 5.0 streamt en ook hoe groot je binnenkomende prox lijnsnelheid is kan je ook ± checken door bv een speedtest te doen ( → Speedtest ) met je laptop verbonden met utp kabel aan de bbox terwijl er voor de rest geen andere verbruikers zijn over wifi en over utp kabel met de bbox.
Ook kan je wifi verbinding maken rechtstreeks met de bbox of mss maak je een wifi verbinding eerst via wifi extender (wifi repeater /wif booster)
Je kan ook altijd eens proberen van de bbox te resetten: Reset je b-box/Internet box | Proximus
Valt het internet ook uit als je alleen de chromecast laat verbinding maken met de bbox terwijl er niks anders verbinding maakt met bbox (dus ook geen verbinding maakt met utp kabel)
Ter bijkomende info:
Welke internetsnelheid heb ik nodig om te streamen
Bedankt Martin! Het is effectief de internetverbinding die wegvalt…
Ik zal je suggesties eens uitproberen.
We zitten hier idd meer erg veel toestellen verbonden via WiFi dus gok dat de snelheid dan idd wel eens het probleem zou kunnen zijn.