Skip to main content

Dag,

 

De laatste week gemerkt dat mijn snelheid wat naar onder is gegaan, normaal zat ik rond de 35-40 megabits.

Kan hier iets aan gedaan worden eventueel?


B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   29.997 kbps
Upstream current bit rate:     8.000 kbps

Downstream max bit rate:       46.017 kbps
Upstream max bit rate:         8.952 kbps

Downstream attenuation:        23,7 dB

Downstream noise margin:       23,8 dB
Upstream noise margin:         12,8 dB

Vectoring down:                yes
Vectoring up:                  yes
Modem vectoring compatible:    yes
ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2 Annex B
DSL profile:                   8b
Estimated distance:            775 m

Proximus profile name:         30/8
Proximus DLM profile:          yes
Proximus repair profile:       no
[/code]
 

Normaal zou je zeker het minimum gegarandeerde snelheid moeten halen zoals opgegeven hier 

http://proximus.be/internetsnelheid 

daar boven op probeert de DLM je snelheid te verhogen op voorwaarde dat je lijn en ook die van de andere klanten stabiel blijft die van de zelfde distributie kabel aftakken als u.

De Proximus forum moderatoren kunnen altijd eens checken wat de evaluatie van de DLM zegt.


Dag,

 

Deze site werkt niet, als ik aan het menu kom en klik op ‘bestaande klant met vaste lijn’ gebeurt er niets..

http://proximus.be/internetsnelheid 

 

kan er iets gedaan worden aan mijn trager geworden internet?

 

 


@FredericV.

En de andere optie “zonder vaste lijn of nieuwe klant” wat geeft dat.

Wat wordt er opgegeven als snelheid op  http://myproximus.be onder “Internet” 

De Proximus forum moderatoren kunnen maandag als ze hier terug langskomen, altijd eens checken wat de evaluatie van de DLM zegt en of er verhoging mogelijk is.


Blijkbaar:

heeft de DLM uw snelheid (tijdelijk) verlaagd omwille van tijdens automatisch lopende testen gedetecteerde storingen (= perturbaties omwille van werken op de distributiekabel in het publieke domein of storingen tussen de koperparen van klanten in uw buurt aangesloten op deze disbutiekabel)

zou u vermits DLM = yes is u nog steeds meer dan de voor uw adres gegarandeerde min. snelheid X  halen 

 

Vermits de noise margin down » 10 dB zou de DLM u naar alle waarschijnlijkheid op “korte termijn” (enkele dagen/ één week?) uw snelheid (23 dB) terug kunnen verhogen van 30 naar 40 Mbps down wat mijns inziens de max. haalbare snelheid (lijnprofiel) zal zijn voor uw lijn


Reageer