Afgelopen week (woensdag) kwam een Proximus technicus langs om de BBox te vervangen omdat we al een tijd last hebben van (te) lage internetsnelheid (variërend tussen 3Mbps tot 20 Mbps, terwijl we normaal gezien > 60 Mbps halen). Ook het 5Ghz signaal was weggevallen ondanks het feit dat ik One SSID uitgeschakeld had.
De technicus controleerde de aansluiting en gaf aan dat de bekabeling het probleem was. De helft van het signaal verdwijnt in de grond . Hij kon dit zelf niet verhelpen, er moet een technische ploeg langskomen om na te gaan waar spreekwoordelijk, maar ook letterlijk de kink in de kabel zit.Ik kon wel nog surfen maar het zou afhangen van het weer, regenachtig weer is heel lage snelheid, droog weer ietsje beter .
Hij vertelde me dat de technische ploeg contact met mij zou opnemen om een afspraak te maken. Afgelopen vrijdag nog niets gehoord, dus heb ik contact opgenomen met de Proximus helpdesk, daar hebben ze bevestigd dat er een technisch probleem is met de belofte dat ze nog contact gingen opnemen. De operator wist wel niet wanneer dit zou zijn (kan nog weken duren).
Helaas gaat het van kwaad naar erger, dit weekend viel het signaal volledig weg (gelukkig maar tijdelijk), maar toch betaal ik voor de volle pot (en is de theoretische snelheid > 80 Mbps). Er is dus wel degelijk een probleem met de bekabeling, maar blijkbaar is dit geen prioriteit voor Proximus.
Wie heeft gelijksoortige ervaringen en wie van de helpdesk kan me verder helpen?