Beantwoord

Internetsnelheid gehalveerd de afgelopen dagen

  • 22 februari 2021
  • 10 reacties
  • 85 Bekeken

Beste,

Sinds een aantal dagen is onze internetsnelheid teruggevallen.

Ik haal nog met moeite 15Mbps; dit is ook duidelijk op de tv wanneer er naar een andere zender wordt geschakeld, dan is er veel storing.

Via het forum wordt er vaak verwezen naar de tool ‘b-box3 sagem’ om de waarden uit te lezen. Hieronder zijn de waarden die ik terug krijg:

Kan dit eens nagekeken worden  ?

Zijn er eventueel nog zaken die ik kan doen ?

 

Alvast bedankt

mvg

Raoul

icon

Beste antwoord door RedsFan 28 februari 2021, 00:13

Profile 8b ? hmz dit moet naar 17a gaan… dan zal het wel iets beter worden.

Je moet nu wel paar dagen wachten na het opstarten van de automatische lijntest.

Bekijk origineel

10 reacties

voer eens de automatische lijntest uit om te zien of de DLM je lijnsnelheid kan verhogen 

  • - Bellen naar het nummer 0800 22424.
    - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
    - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
    - Er wordt nu een lijntest gestart.
    - Negeer de ganse boodschap, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
    - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.
Reputatie 5
Badge +2

Ik heb uw lijn even nagetest en zie inderdaad een probleem met de snelheid. Ik heb het proces dat Martin vermeld, langs deze kant gestart.

Bedankt voor de snelle reactie, maar het probleem is nog niet verholpen.

dit zijn de nieuwe waarden die ik terug krijg van de sagem tool:

zijn er nog andere mogelijkheden ?

Reputatie 7
Badge +4

@raoulm Ik heb je lijn nog eens opnieuw nagekeken en wel degelijk een fout gevonden die door een technieker hersteld zal moeten worden. Ik heb hiervoor een afspraak geboekt nu zaterdag tussen 8 en 12. Als dit niet zou passen voor u kan u dit wijzigen via My Proximus of telefonisch via 080022800

@HadewychT Technieker is ondertussen geweest, helaas is het probleem nog niet verholpen; eigenlijk is het nog erger geworden. Hij heeft bijna alles (modem, splitter, aansluitingen, poorten, ...) 2 keer vervangen en uiteindelijk was ik al blij dat ik nog internet had.

Naderhand heb ik nog de automatische lijntest wat @Martin had voorgesteld uitgevoerd, maar dit heeft ook niet geholpen.

Dit zijn de waarden die ik momenteel krijg:

is er nog iets mogelijk ?

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends.
 

Badge +4

Profile 8b ? hmz dit moet naar 17a gaan… dan zal het wel iets beter worden.

Je moet nu wel paar dagen wachten na het opstarten van de automatische lijntest.

Inderdaad maar er zijn er ook die blijven hangen op 8b (stond dagen geleden ok op 8b) en dan is het natuurlijk aan Prox om uit te vissen hoe dit kan opgelost worden.

Badge +4

Is het niet zo dat mensen op een gewone centrale zitten een 8b hebben of is dat niet altijd ?

ik dacht dat het meer de lengte was maar niet de centrale of ROB die dit bepaald maar nu doe je mij twijfelen, we mankeren hier Philippe_D  :relaxed:

Reageer