Hallo,wij hebben sinds enkele jaren een mooie 100/30 lijn en sinds een paar weken blijft die maar op 60/10 . Al gebeld met support en ze ‘gingen’ dlm laten passeren.
Kan dit eens nagekeken worden? 20 jaar klant zonder problemen!
Hallo,wij hebben sinds enkele jaren een mooie 100/30 lijn en sinds een paar weken blijft die maar op 60/10 . Al gebeld met support en ze ‘gingen’ dlm laten passeren.
Kan dit eens nagekeken worden? 20 jaar klant zonder problemen!
je zit ook op een 8b profiel nu ipv een 17a profiel, je kunt zelf ook altijd eens een automatische lijntest initiëren
- Bellen naar het nummer 0800 22424.
- Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
- Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
- Er wordt nu een lijntest gestart.
- Negeer de ganse boodschap die ze meegeven, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
- De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.
je zit ook op een 8b profiel nu ipv een 17a profiel, je kunt zelf ook altijd eens een automatische lijntest initiëren
- Bellen naar het nummer 0800 22424.
- Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
- Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
- Er wordt nu een lijntest gestart.
- Negeer de ganse boodschap die ze meegeven, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
- De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.
Ik heb een klantennummer die niet werkt hiermee.
Dit valt inderdaad nog voor dan kan een
Heb het lijnnummer aangepast
Heb het lijnnummer aangepast
Al kunnen testen?
Heb het lijnnummer aangepast
Al kunnen testen?
ik kijk om je verbinding terug hoger te plaatsen
kan je een tijdje testen, zodat we zeker zijn dat deze stabiel blijft ?
Miljarden semi staatsbedrijf met bijna monopolie maar heb je een probleem met je verbinding
‘plaats et nekeer op et forum en misschien/hopen/kan zijn/mogelijk dat ene die er werkt iets voor u kan of wil doen’
Heb het lijnnummer aangepast
Al kunnen testen?
ik kijk om je verbinding terug hoger te plaatsen
kan je een tijdje testen, zodat we zeker zijn dat deze stabiel blijft ?
Zal ik zeker doen.
Miljarden semi staatsbedrijf met bijna monopolie maar heb je een probleem met je verbinding
‘plaats et nekeer op et forum en misschien/hopen/kan zijn/mogelijk dat ene die er werkt iets voor u kan of wil doen’
Wat is de toegevoegde waarde van deze frustratie uiting voor dit topic??
ja in deze moeilijke coronatijden is dit niet meer zo abnormaal
Heb het lijnnummer aangepast
Al kunnen testen?
ik kijk om je verbinding terug hoger te plaatsen
kan je een tijdje testen, zodat we zeker zijn dat deze stabiel blijft ?
Alles werkt zoals behoren,staat nu op 70/20
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 SagemDownstream current bit rate: 69.999 kbps
Upstream current bit rate: 20.000 kbpsDownstream max bit rate: 125.725 kbps
Upstream max bit rate: 37.290 kbpsDownstream attenuation: 14,9 dB
Downstream noise margin: 25,1 dB
Upstream noise margin: 18,4 dBVectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yesDSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 348 mProximus profile name: 70/20
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
kan deze nog verhoogd worden?
De DLM zal dit in verloop van tijd zeker nog proberen en zou dit volgens deze uitgelezen waarden nog mogelijk kunnen zijn.
Alles werkt zoals behoren,staat nu op 70/20
kan deze nog verhoogd worden?
Nu gewoon geduldig afwachten en af en toe eens controleren (modem aan laten staan)
Binnenkort zit je terug op 100/30, of misschien 100/35
Nog altijd op 70/20
Downstream current bit rate: 69.999 kbps
Upstream current bit rate: 19.999 kbpsDownstream max bit rate: 123.690 kbps
Upstream max bit rate: 36.026 kbpsDownstream attenuation: 15,1 dB
Downstream noise margin: 24,4 dB
Upstream noise margin: 17,4 dBVectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yesDSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 352 mProximus profile name: 70/20
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Wij als forumleden kunnen hier zoveel theorie en er bij halen en voorspellingen doen hoe het zou moeten zijn, zoals we zelf willen, maar wat er mogelijk is en wat voor oplossing er kan geboden worden kan alleen door Proximus bewerkstelligd worden.
Ik heb het zelfde probleem hier, jaren aan 100/20 gestaan sinds kort hebben ze me op 60/15 gezet.
Ik heb een probleem gehad met mijn bbox3 die heb ik laten vervangen.
Een happy home technieker laten komen omdat ik na ettelijke keren naar de helpdesk belde en ze daar niet wisten hoe dat kwam. Nadat de happy home technieker is langs geweest zag hij dat ik bij mijn vorige bbox3 een probleem was en dat het systeem me automatisch een downgrade van de lijnsnelheid heeft gedaan van 100/20 naar 60/15. Normaal gezien zou mijn snelheid terug omhoog gaan zij hij. NIET dus! Ze hebben me zelf nog lager gezet nu 50/15. Ik zit nu reeds 3 weken te wachten tot die snelheid opnieuw naar boven gaat. Begin dit een beetje moe te worden! Als dit niet snel wordt opgelost zoek ik me toch een andere provider.
En wat is je gegarandeerde max snelheid als je ze uitleest als klant en best ook eens als nieuwe klant hier → http://proximus.be/internetsnelheid
Je kunt ook de waarden opvragen via sagem tool als je een Bbox3 van het merk Sagemcom hebt,
Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.
En wat is je gegarandeerde max snelheid als je ze uitleest als klant en best ook eens als nieuwe klant hier → http://proximus.be/internetsnelheid
Je kunt ook de waarden opvragen via sagem tool als je een Bbox3 van het merk Sagemcom hebt,
Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.
die sagemtool heb ik reeds, dit zijn mijn waarden,
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 49.726 kbps
Upstream current bit rate: 14.998 kbps
Downstream max bit rate: 117.884 kbps
Upstream max bit rate: 40.286 kbps
Downstream attenuation: 16,8 dB
Downstream noise margin: 29,4 dB
Upstream noise margin: 24,9 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 401 m
Proximus profile name: 50/15
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no
en wat die gegarandeerde max snelheid betreft, die is niet betrouwbaar!
dit krijg ik te zien,
tot 100 Mbps download - tot 20 Mbps upload
74,5 Mbps download - 14,1 Mbps upload
45,3 Mbps download - 14 Mbps upload
Dit krijgt mijn buurman, die naast mij woont ook te zien maar hij zit wel op 100/20.
Dus vraag ik me af wat er scheelt :-(
Ik vrees dat u tot morgen voor het waarom en een eventuele oplossing op Proximus-medewerkers op dit publieke forum zult moeten wachten
startsnelheid: 50/15 = de gegarandeerde minimaal snelheid dus DLM heeft nog geen beslissing genomen m.b.t. de eventuele verhoging van uw snelheid (DLM profile no wordt dan yes)
noise margin is veel groter dan 10 dB dus waarom is de snelheid nog altijd niet verhoogd door de DLM?
afstand 401 m
dsl profile 17a (tot 100 Mbps ondersteund)
afstand tot 400 m = provisioning line profile in principe LP040 = 70/30
tussen 400 en 700 m in principe LP085 50/15 is startsnelheid wat hier dus voor uw lijn het geval is (50 bruto = +/- 90% netto 45 Mbps)
mocht een antwoord van Proximus nog enige tijd achterwege blijven misschien toch een 0800 22424 TBF uitvoeren met uw klantnummer bij de hand (machine met vocale berichten)
En wat is je gegarandeerde max snelheid als je ze uitleest als klant en best ook eens als nieuwe klant hier → http://proximus.be/internetsnelheid
Je kunt ook de waarden opvragen via sagem tool als je een Bbox3 van het merk Sagemcom hebt,
Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.
die sagemtool heb ik reeds, dit zijn mijn waarden,
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 49.726 kbps
Upstream current bit rate: 14.998 kbps
Downstream max bit rate: 117.884 kbps
Upstream max bit rate: 40.286 kbps
Downstream attenuation: 16,8 dB
Downstream noise margin: 29,4 dB
Upstream noise margin: 24,9 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 401 m
Proximus profile name: 50/15
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no
en wat die gegarandeerde max snelheid betreft, die is niet betrouwbaar!
dit krijg ik te zien,
tot 100 Mbps download - tot 20 Mbps upload
74,5 Mbps download - 14,1 Mbps upload
45,3 Mbps download - 14 Mbps upload
Dit krijgt mijn buurman, die naast mij woont ook te zien maar hij zit wel op 100/20.
Dus vraag ik me af wat er scheelt :-(
De proximus forummedewerkers kunnen best eens natrekken hoe de toestand is van het evaluatieproces van de DLM (het automatisch lijnmeetsysteem) Indien dit niet actief moest zijn kunnen zij dit ook activeren en indien die wel actief staat kunnen ze ook aan de bevoegde dienst vragen wat de eventuele reden is dat je nog geen verhoging gekregen hebt en er een oplossing voor is.
NB: 400m daar kun je eigenlijk niet uit afleiden of je in vdsl zone 1 valt of in VDSL zone 2 daar de verzwakking van de lijn meer bepalend is en je kan tot 500 nog tot zone 1 behoren want de 400m maatstaven zijn nog van vroeger, maar nogmaals dat geeft totaal geen zekerheid dat je tot 500m in zone 1 zult vallen zo zijn er die bv op 700m ook nog 100Mbps halen maar dat zal natuurlijk niet altijd mogelijk zij.
vectored | non-vectored | |||
profiel | DLM | profiel | DLM | |
zone 1 | 70/30 | 100/40 | 30/10 | 70/10 |
zone 2 | 50/15 | 100/40 | 20/6 | 50/10 |
aan je downstream / upstream waarden te zien zit je eerder in zone 2
Maar pas op het tool geeft ook niet voor alles de exacte waarden terug kan alleen maar sommige parameters uitlezen tussen bbox en VDSL-kaarten waarop je bbox aangesloten is.
Eigenliik komthet er voor het ogenblik op neer dat je de gegarandeerde max snelheid haalt:
“Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid45,3 Mbps download - 14 Mbps upload”
of gelijk aan een bbox synchronisatiesnelheid van 50/15
Moraal van het verhaal alleen iemand van Prox zelf (evt via specialisten) kan exact uitmaken wat er aan de hand is en wat de oplossing zou kunnen zijn en de rest steunt op theorie!
bedankt voor de reactie.
Wat die afstand betreft van 401m naar de ROP, ik weet dat de bbox3 niet accuraat is voor de afstand in tegenstelling van de bbox2. ik heb er hier nog eentje liggen en die geeft 318m weer.
Dus ik denk niet dat het aan de afstand ligt. Dan vraag ik me af wat het probleem is daar ik jaren de snelheid van 100/20 heb gehad. we zijn hier intensief met 2 computers bezig en dan nog iemand die veel langs de wifi surft dat geeft hier regelmatig wel een probleem.
Oh, en dit is misschien niet de juiste topic hier maar waarom kan ik in de bbox3 mijn usernaam en paswoord niet meer veranderen in de wifi sectie van die nieuwe bbox3+ modem. ik zou die graag willen veranderen maar dat kan ik dus niet.
Oh, en dit is misschien niet de juiste topic hier maar waarom kan ik in de bbox3 mijn usernaam en paswoord niet meer veranderen in de wifi sectie van die nieuwe bbox3+ modem. ik zou die graag willen veranderen maar dat kan ik dus niet.
Ik vermoed dat dit nog steeds kan (SSID naam veranderen), misschien dient eventueel eerst OneSSID worden uitgeschakeld
Cfr
Hoe kan ik de naam van mij SSID wijzigen? | Proximus Forum
P.S.
Oudste berichten worden in principe door Proximus medewerkers eerst behandeld (maar elke reactie duwt het bericht terug dieper in “de stapel” = de laatste reactie telt in de volgorde van behandeling)
bedankt voor de reactie.
Wat die afstand betreft van 401m naar de ROP, ik weet dat de bbox3 niet accuraat is voor de afstand in tegenstelling van de bbox2. ik heb er hier nog eentje liggen en die geeft 318m weer.
Dus ik denk niet dat het aan de afstand ligt. Dan vraag ik me af wat het probleem is daar ik jaren de snelheid van 100/20 heb gehad. we zijn hier intensief met 2 computers bezig en dan nog iemand die veel langs de wifi surft dat geeft hier regelmatig wel een probleem.
Oh, en dit is misschien niet de juiste topic hier maar waarom kan ik in de bbox3 mijn usernaam en paswoord niet meer veranderen in de wifi sectie van die nieuwe bbox3+ modem. ik zou die graag willen veranderen maar dat kan ik dus niet.
voor 5.0 hier → radio=5G
inlog wachtwoord → user
One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
(PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
* Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
P.S.
Oudste berichten worden in principe door Proximus medewerkers eerst behandeld (maar elke reactie duwt het bericht terug dieper in “de stapel” = de laatste reactie telt in de volgorde van behandeling)
De reden is veel meer dat als men opmerkt dat een forumlid (leden) bezig is (zijn) met oplossingen aan te bieden, dan wacht men dikwijls eerst de reactie af van de poster of de tips geholpen hebben….. en de poster nog verder hulp nodig heeft, daarom dat ik ook hier al een paar keer herhaald heb dat alleen de
@Prox forummedewerkers
kunnen verder uitvissen wat de reden is dat de DLM zijn werk nog niet gedaan of kunnen doen heeft bij
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.