Vraag

Internetradio valt uit en start terug op

  • 22 September 2020
  • 52 reacties
  • 2724 Bekeken


Toon eerste bericht

52 reacties

Reputatie 2
Badge

Aal die terug enabled staat dan wil dit zeggen dat je reset van de bbox toch gelukt is.

probeer dan terug de booster opnieuw te resetten en opnieuw te installeren met one ssid enebled aangezien je zegt dat de problemen begonnen zijn na de one SSID uit te zetten.


Internetradio speelt maar de wifi booster heb ik met tandestoker 10 seconden gedrukt die wps knop brand rood. Ik heb naar proximus gebeld morgen komt er een technieker.

Reputatie 2
Badge

de wifi booster is verbonden de tv werkt terug maar nu is de internetradio weer uitgevallen netwerk niet gereed staat erbij

Reputatie 2
Badge

de wifi booster is verbonden de tv werkt terug maar nu is de internetradio weer uitgevallen netwerk niet gereed staat erbij en na enkele minuten si mijn internetradio terug gestart raar allemaal. Morgen komt er een technieker langs misschien dat die eens alles moet nazien

Reputatie 2
Badge

Nu staat er weer op de internetradio verbinden morgen moeten ze hier maar opzoeken wat het probleem is.

@alainhome Het zal hoogst waarschijnlijk je internet radio zijn die problemen heeft met one ssid en daarom dat ik dan voorstelde om one ssid eens uit te zetten want dan kan je internet radio terug vast verbinding maken met je wifi-2.4 band, en zal die niet meer verspringen naar de 5.0 band wat wel het geval kan zijn met One SSID actief.

(dit probleem was trouwens reeds voorgevallen bij anderen ook, en de one ssid uitzetten was ook de oplossing)

Maar laat in ieder geval eens weten wat de oplossing zal zijn van de technicus.

Reputatie 2
Badge

Op de internetradio heb ik eens naar netwerkprofiel gekeken stond 2.4 en 5.0 o, ik heb die 5.0 verwijderd nu staat er nog 2.4 in waar die mee verbonden is.

Reputatie 2
Badge

Blijft nog duren internetradio netwerk niet gereed druk op ok om te verlaten

Ja als die internetradio nu maar geen probleem heeft van “One SSID” want die staat nu actief.

heb je nu het signaal wifi-2.4-xxxx gekozen op je internetradio want als one ssid actief staat is de wifi netwerknaam wifi-2.4-xxxx (bij sommige bboxen is dit dan wifi-home-xxxx)

wat uitleg omtrent One SSID:

  • "One SSID" wil zeggen dat één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt door de bbox en dit voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 MHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" (of bij sommige bbox3 versies = "Wifi-home-xxxx") i.p.v. de twee wifi namen respectievelijk wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx als One SSID niet actief staat in je bbox.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.
Reputatie 2
Badge

Mijn modem wifi-2.4 staat als ik op netwerk zoeken klik er 4 keer tussen op Internetradio ik kan 4 keer met wifi-2.4 verbinding maken

Reputatie 2
Badge

5 GHz staat nergens tussen internetradio

Reputatie 2
Badge

 

Reputatie 2
Badge

Wifi-2.4-CA70 is mijn BBOX ik heb 1 BBox en deze staat hier 4 keer tussen op beide internetradio’s

Reputatie 2
Badge

Breedbandverbinding bandbreedte kan ik die soms ergens verhogen dat kan het ook zijn dat de internetradio uitvallt.

[wps]Wifi-2.4-CA70 wil zeggen dat je als je deze kiest op je internetradio, je dan ook op de WPS knop van je bbox moet drukken binnen de minuut

zo worden de wifi settings overgenomen van de bbox

Dat je geen wifi-5.0-CA70 ziet staan is normaal zie mijn uitleg omtrent “One SSID” → https://nl.forum.proximus.be/internet-10/internetradio-valt-uit-en-start-terug-op-51465?postid=665067#post665067

Reputatie 2
Badge

[wps]Wifi-2.4-CA70 wil zeggen dat je als je deze kiest op je internetradio, je dan ook op de WPS knop van je bbox moet drukken binnen de minuut

zo worden de wifi settings overgenomen van de bbox

Dat je geen wifi-5.0-CA70 ziet staan is normaal zie mijn uitleg omtrent “One SSID” → https://nl.forum.proximus.be/internet-10/internetradio-valt-uit-en-start-terug-op-51465?postid=665067#post665067

Ja bedankt maar is dit normaal dat mijn verbinding hier 4 keer tussen welke van de 4 is de beste want ik kan met alle 4 contact maken mijn GSM vind maar 1 keer Wifi-2.4-CA70 en mijn internetradio’s vinden 4 keer dezelfde verbinding.

Reputatie 2
Badge

Moet in de eerste 2.4-CA70 nemen de 2de 3de of 4de want het zijn deze 4 die mijn b-box is

Reputatie 2
Badge

Andere wifi wps verbindingen van andere ontvangsten staan er maar 1 keer tussen die wifi 2.4-15B8 dat is mijn BBOX niet is dat het verbindingsprobleem dan dat mijn radio steeds tussen deze 4 zit te schakelen normaal gezien heb ik toch 1 BBOX en geen 4 modems hier staan

kan je in de instellingen van je internetradio dan niet kiezen om deze te vergeten 

wat gebeurt er als je de eerste kiest en dan met WPS werkt

je hebt toch geen wifi repeaters  staan

Reputatie 2
Badge

met de eerste kan ik verbinding maken maar ik kan ook met de 2de 3de en 4de verbinding maken

uw wifi booster welk SSID naam zendt die uit 

Als je uw booster spanningsloos zet en je hebt anders geen wifi repeaters / access point staan , dan zou je maar één ssid wifi-2.4-CA70 mogen binnenkrijgen (en eventueel deze van de buren)

Het probleem bij One SSID is dat je niet zelf kunt kiezen voor de wfii5.0 band anders als one ssid uit staat kun je zelf voor wifi-5.0-CA70 kiezen (op voorwaarde dat je niet te ver van de bbox af staat of in het ander geval niet te ver van de booster) want die band heeft veel minder kans op storingen dan de 2.4 wifi band, alleen verzwakt het 5.0 signaal veel vlugger in functie van de afstand tot de wifi bron tov het 2.4 signaal en om die reden kun je ook meer gestoord worden door de buren waarvan de 2.4 nog voldoende kan binnenkomen..

Ook mss eens kijken of er geen firmware update beschikbaar is voor je internetradio want zou ook kunnen zijn dat die al verbeterd is om met One ssid overweg te kunnen.

Reputatie 2
Badge

Ik heb ook die app gedownload hier een printscreen

 

Reputatie 2
Badge

access point staat achteraan op aan op de wifi booster

Reputatie 2
Badge

De blauwe staat heel hoog als ik mijn app smartphone aan de modem hou. De rode aan de wifi booster.

Reputatie 2
Badge

Technieker komt op donderdag.

Maar als je met de smartphone op de plaats staat van de internetradio hoe sterk komen beide dan binnen en wat zie je op de wifi analyzer op de 5.0 band eigenlijk zie je al dat de bbox niet de goede bant kiest want de 11 is vrij van stoorsignalen

Enfin als de technieker komt dan zien we wel wat hij als oplossing heeft.

 

 

Reageer