Vraag

internet zwaak

  • 12 April 2024
  • 3 reacties
  • 44 Bekeken

Hallo, ligt het nu aan mij of word de snelheid van mijn comfort internet lijn express laag gehouden waardoor ik zou overstappen op een ander product? De laatste weken merk ik dat de snelheid met moeite boven de 20 Mb/s uitkomt wat nog maar 25% is van de volgens  beschrijving product de 100Mb/s. Indien ik overstap zal dit dan naar ander leverancier zijn.

 


3 reacties

Dat kan vele redenen hebben. Overigens, meet je via wifi?
Welke modem heb je? Eventueel kan je de sagem tool eens toepassen en meten welke snelheid je lijn haalt?


Is uw forumprofiel bijgewerkt?
De Proximus medewerkers hebben alleszins uw gegevens nodig om u te kunnen verder helpen.
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Hallo, ligt het nu aan mij of word de snelheid van mijn comfort internet lijn express laag gehouden waardoor ik zou overstappen op een ander product? De laatste weken merk ik dat de snelheid met moeite boven de 20 Mb/s uitkomt wat nog maar 25% is van de volgens  beschrijving product de 100Mb/s. Indien ik overstap zal dit dan naar ander leverancier zijn.

wat krijg je als resultaat te zien → hier zoals gegarandeerd snelheid enz...

heb je de → speedtest uitgevoerd met een PC/laptop rechtstreeks verbonden met utp kabel aan de bbox en zonder dat andere toestellen verbinding maken via wifi of via utp kabel met de bbox 

Als de gegarandeerde snelheid niet haalt zou je ook de bbox eens 10 sec kunnen stroomloos zetten en terug laten opstarten om te zien of er verbetering is daarna.

Reputatie 7
Badge +4

&

Speedtest internet connectie | Proximus

Wat is de gegarandeerde minimum snelheid op uw adres?

De bekomen snelheid op een xdsl-lijn is functie van de afstand tot de straatkast/telefooncentrale, de gebruikte technologie (vectorised ja/neen) en van de kwaliteit van de distributiekabel (diameter koperparen, bezetting van de kabelparen, ouderdom/reparaties kabel, ….)

Op een dsl-lijn zult u normalerwijze enkel 100 Mbps (of meer) download halen indien u zich in de nabijheid van/dichtbij een straatkast bevindt (bv. « 300 à 400 m)

 

Reageer