Sinds december 2024 heb ik dagelijks internetproblemen. Meermaals per dag verlies ik volledig de verbinding; Geen TV, geen Internet (op welk device dan ook), niks. Zelfs het blauwe ledlampje op de router (voor internet) is uit. Meestal herstelt zich dit weer binnen 10min, zonder dat ik daar iets voor moet doen. Dit is extreem vervelend vooral voor thuiswerken, TV kijken (zowel traditionele als ook streaming diensten) en online games. In de 20 jaar dat ik klant ben bij Proximus (en voorheen dus Belgacom) heb ik dit nog nooit mee gemaakt.
De verbinding valt weg op welk moment dan ook vd dag 24/7. Zelfs ‘s nachts, de ene keer is er 2/3x per dag de andere keer tot 15x (vandaag al 10x).
Ik heb hier zojuist met de chat dient van Proximus over gechat en die beweerde eerst dat het kwam doordat ik geen wifiboosters gebruikt. Die opmerking kan ik niet helemaal plaatsen gezien bekabelde devices ook geen internet hebben, en intern alle devices over wifi perfecte verbinding hebben.
Toen gaf de techneut aan dat ik teveel devices gebruik en daardoor de lijn “omvalt”. Ook die opmerking kan ik moeilijk plaatsen gezien dat aantal niet verandert is sinds december en ze niet allemaal volle bak de bandbreedte dicht trekken (mobile phones, TV, playstation, aantal IOT spul)… max 20 devices. Sterker nog door vakantie was afgelopen week het aantal devices die aan stonden minimaal en ook toen viel het internet uit (ik log dit).
De techneut gaf overigens aan dat mn router vanmorgen was gereset. Dat kon ik niet helemaal plaatsen gezien je dat toch normaliter zelf moet innitieren? Wel was ik rond dat tijdstip tot 4x toe het internet kwijt.
De enige oplossing de geboden werd is een monteur lang sturen tegen betaling. Dit vind ik persoonlijk vrij kort door de bocht. Wordt er naar klanten geluisterd? Hebben jullie ooit dergelijks mee gemaakt? Wat adviseren jullie?