Vraag

internet valt weg

  • 26 juli 2020
  • 8 reacties
  • 102 Bekeken

Internet en tv signaal valt weg, na een paar minuten is alles weer in orde .

Dit is al een paar dagen aan de gang en gebeurd meerdere keren per dag .

 


8 reacties

@Steve B. Knippert je DSL ledlampje op dit moment op je bbox of blijft het continu oplichten.

als het knippert of niet oplicht is het omdat je VDSL verbinding onderbreekt en dit zou eventueel aan de bbox kunnen liggen maar kan ook verderop zitten richting proximus toe.

je kunt op je bbox ook inloggen gewoon via de bbox3 zijn web GUI,
door te surfen naar http://mymodem/7.3.8/gui/tpl/src/internet/network.html
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
Daar eens kijken naar de Uptime van Internet, want als je internet onderbrekingen hebt
zal die aangegeven tijd langer of korter zijn naar gelang die onderbrekeingen elkaar opvolgen.

je kan eventueel al eens proberen of het helpt indien je de bbox eens reset door het verzonken reset knopje achteraan de bbox 20 sec te blijven indrukken, ttz tot de leds vooraan doven behalve de powerled om dan te lossen.

Je zou ook naar de helpdesk kunnen bellen nu 0800 22 800 of ze daar fouten of onderbrekingen op je lijn kunnen vaststellen

Prox medewerkers komen in het weekend hier niet langs op het forum!

Dank voor de reactie, heb een reset gedaan en tot nu toe is alles nog ok.

Zal morgen eens naar helpdesk bellen,modem moet misschien vervangen worden is nog een B-box 2

type en is al 15 jaar oud. 

Reputatie 7
Badge +4

@Steve B. de Proximus medewerkers op dit publieke forum kunnen u vanaf maandag verder helpen en de totaal verouderde Bbox2 (Wifi b/g)op uw vraag vervangen door Bbox3 (met b/g/n/ac WiFi 2.4 & 5.0  ondersteuning)

Wat is de minimum gegarandeerde snelheid op uw adres als nieuwe klant?

 https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

Dank voor de reactie, heb een reset gedaan en tot nu toe is alles nog ok.

Zal morgen eens naar helpdesk bellen,modem moet misschien vervangen worden is nog een B-box 2

type en is al 15 jaar oud. 

Dat zal geen probleem zijn om je bbox2 te laten omruilen voor een bbox3, dit zullen de proximus medewerkers morgen wel verder voor u afhandelen.

 

Dat het signaal wegvalt zou trouwens met je bbox2 iets kunnen te maken hebben want dit gebeurd soms nog dat die bbox2 door de warmte van die kuren verkoopt na verloop van jaren.

Badge +4

Raar dat die Bbox 2 nog niet allemaal uitgefaseerd zijn , maar ja er zijn ook enorm veel klanten te doen ...

die worden inderdaad eigenlijk het meest vervangen na vraag van de klant zelf, ik ken er nog veel zelf die een bbox2 hebben die nog geen uitnodiging gekregen hebben om die te ruilen.

nieuwe modem gekregen en alle problemen opgelost.

Dat is tenminste goed nieuws :thumbsup_tone3:

Reageer