Beantwoord

Internet valt regelmatig uit

  • 27 September 2020
  • 7 reacties
  • 580 Bekeken

Als ik bv een game speel op mijn computer disconnect ik altijd met de server het probleem hieraan is het internet van proximus dat regelmatig is uitvalt heeft iemand hier een oplossing voor 

ik gebruik wifi-extender en plc adapter voor de verbinding met het internet met mijn computer

icon

Beste antwoord door Martin 27 September 2020, 17:41

Bekijk origineel

7 reacties

Op het moment dat Internet uitvalt licht het DSL led lampje op de bbox dan continu op want als het knippert of gedoofd is heb je geen VDSL verbinding meer met Proximus.

als je een pc/laptop aansluit rechtstreeks met utp kabel aan de bbox valt het internet dan ook weg

Heb je de bbox al eens heropgestart = netspanning 5sec onderbreken of al een reset van de bbox uitgevoerd door 20 sec het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt te houden tot de leds vooraan doven , uitgenomen de power led en dan loslaten.

Bij een reset moet je wel alles wat je eventueel zelf aan instellingen zou veranderd hebben, weer opnieuw invoeren,  via de bbox zijn interface → http://192.168.1.1 (inloggen als USER en User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat) .

Ik ben sinds een week overgestapt van Telenet naar Proximus en kan jammer genoeg niet zeggen dat dit een groot succes is. 

Regelmatig valt de internetverbinding uit, zelfs als de laptop rechtstreeks verbonden is met de BBox via een kabel. Met twee thuiswerkers en vele online meetings is dit niet wat verwacht hadden met deze overstap. 

Kan ik ergens een overzicht vinden van de gebeurtenissen van de BBox van afgelopen dagen? Ergens waar “beschreven” staat wat dit zou kunnen uitlokken?

Je kan via je de bbox zijn interface de connectietijden van internet en TV bvb zien, maar daarmee weet je natuurlijk nog de reden niet als je daar kunt vaststellen dat er onderbrekingen geweest zijn.

  •  inloggen op bbox3  zijn Grafische User Web Interface (GUI), kan door te surfen naar http://192.168.1.1
    (daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)

Dit kan de bbox zelf zijn die de oorzaak is of het  kan bvb de verbinding zijn (kabeltje met aan beide kanten rj11 stekker) tussen bbox en je vdsl-filter/aansluitdoos (tf2007/ntp2007) bvb slechte contacten of dat kan zelfs verderop zitten bvb in de linkaart van proximus waarop je bbox aangesloten is.
Zelf kun je alleen maar eens proberen om de bbox eens te resetten (20 sec het resetknopje ingedrukt houden en dan lossen) 

Eigenlijk moet iemand van proximus zelf de beslissing nemen of een omruil van de bbox eventueel nodig is of mss dat het beter is van eens een technicus langs te sturen.

Dus best wachten tot morgen als iemand van proximus hier de draad opneemt en je verder kan helpen  hiermee

 

Reputatie 7
Badge +4

@Steven DR werd de modem zelf al even volledig herstart?

@Steven DR werd de modem zelf al even volledig herstart?

Ja en ik had hem ook al gereset.

Er is vandaag een technieker langs geweest en er zijn blijkbaar geen problemen met de lijn of de modem.

Op zijn aanraden zal ik alles opnnieuw opstarten wat in het netwerk zit, zowel de modem als andere toestellen die een IP-adres krijgen. Op die manier kan de DHCP opnieuw zijn werk kan doen. 

Hopelijk zijn dan de problemen van de baan.

Noch maar eens geen internet! 

Reputatie 7
Badge +4

@peter_082 Ik heb je lijn nagekeken en zie dat die inderdaad vaak uitvalt. Ik heb hiervoor een afspraak met een technieker geboekt nu woensdag tussen 8 en 12.30u. Indien dat niet past (of er is iemand in quarantaine) kan u dat wijzigen via My Proximus

Reageer