Vraag

Internet storingen

  • 6 February 2021
  • 22 reacties
  • 320 Bekeken

Hallo, 

sinds 4 maanden ondervindt mijn internet bepaalde internet storingen op bepaalde momenten. Deze zijn meestal in de avond en houden in dat mijn reguliere download speed van 57 mbps(normale snelheid) vertraagt tot 14-24 mbps. Deze storingen maken mijn internet onbruikbaar en zijn zeer irritant. Ik heb mijn router al meerdere keren gereset en heb ook gecheckt dat er telkens geen zwaar bestand aan het downloaden was tijdens deze storingen. Ik heb ook al meerdere keren een proximus assistant gecontacteerd maar die kon niet vinden bij de lijntest. Op dit moment ben ik hopeloos omdat ik al van alles heb geprobeerd maar de storingen blijven terugkomen. Op de foto’s is de snelheid tijdens een storing (tijden deze storing was mijn internet helemaal onbruikbaar),genomen op mijn pc die rechtstreeks met de proximus router was verbonden met ethernet. 

Mvg

 


22 reacties

FYi:  Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Maandag kan een Proximus medewerker beslissen of het vervangen van je bbox kan helpen of desnoods nodig is van technieker eens langs te sturen.

Het je soms ook een ander toestel waar je bekabeld je speed kunt meten bv een laptop rechtstreeks verbonden aan de bbox.

Zijn er geen andere apparaten die je snelheid kunnen naar beneden trekken bv ander laptop of pc enz… of via wifi ….

FYi:  Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Maandag kan een Proximus medewerker beslissen of het vervangen van je bbox kan helpen of desnoods nodig is van technieker eens langs te sturen.

Het je soms ook een ander toestel waar je bekabeld je speed kunt meten bv een laptop rechtstreeks verbonden aan de bbox.

Zijn er geen andere apparaten die je snelheid kunnen naar beneden trekken bv ander laptop of pc enz… of via wifi ….

Ik heb de internet speed test telkens op andere toestellen geprobeerd en de internet vertraagt voor alle toestellen. Ik heb ook met een andere pc bekabeld aan de Proximus router een test gedaan en daar was het het zelfde resultaat. Ik check ook altijd of het niet aan een ander toestel zou kunnen liggen maar die zijn nooit iets zwaar aan het downloaden en die hebben tijdens deze storingen hetzelfde gebruik als tijdens een moment waar het internet normaal is.   

Reputatie 6
Badge +3

Als u uw lijnnummer of klantennummer toevoegt aan uw forumprofiel, kunnen we het langs deze kant ook eens natesten en kijken wat er moet gebeuren.

Als u uw lijnnummer of klantennummer toevoegt aan uw forumprofiel, kunnen we het langs deze kant ook eens natesten en kijken wat er moet gebeuren.

Gedaan!

 

Reputatie 6
Badge +3

Op eerste zicht zien de lijntesten er in orde uit. Mits u vermeld dat het met ethernet ook voorvalt, kunnen we mogelijke wifi issues overslaan.

U vermeld dat het voornamelijk in de avond voor valt. Zijn er op dat moment nog andere zaken bezig? Staat de decoder aan, meerdere mensen thuis die gebruik maken,...

Op eerste zicht zien de lijntesten er in orde uit. Mits u vermeld dat het met ethernet ook voorvalt, kunnen we mogelijke wifi issues overslaan.

U vermeld dat het voornamelijk in de avond voor valt. Zijn er op dat moment nog andere zaken bezig? Staat de decoder aan, meerdere mensen thuis die gebruik maken,...

Nu met Corona zijn er overdag ook meestal 3 mensen die gebruik maken van het internet om te werken. In de avond komt daar in principe alleen de decoder erbij. Maar ik denk niet echt dat het internet te veel tegelijk gebruikt wordt want overdag en in de avond wordt het ongeveer hetzelfde gebruikt. En als er bv.2 apparaten extra gebruik zouden maken van het internet zonder zware bestanden te downloaden zou het raar zijn dat het tot 15 mbps daalt, toch?

Reputatie 7
Badge +5

@Helaas Hoeveel toestellen zijn er aangesloten op de modem op het moment dat je de speedtest hebt gedaan? 

Kan je de speedtest eens doen met de wifi uitgezet en alle toestellen afkoppelen buiten het toestel waar je de speedtest mee doet? 

@Helaas Hoeveel toestellen zijn er aangesloten op de modem op het moment dat je de speedtest hebt gedaan? 

Kan je de speedtest eens doen met de wifi uitgezet en alle toestellen afkoppelen buiten het toestel waar je de speedtest mee doet? 

Ik had gisterenavond voor dat ik ging slapen rond middernacht gemerkt dat het internet weer vertraagd was dus deed ik snel een speedtest. Op dat moment waren alleen de decoder en twee smartphones gebruik aan het maken van het internet. 

Ik heb de speedtest ook al is geprobeerd met de wifi uit maar dat verandert eigenlijk niet veel.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Helaas Heb je dit ook al gedaan met de wifi uitgeschakeld en enkel de pc of laptop aangesloten waar je de speedtest mee doet?

@Helaas Heb je dit ook al gedaan met de wifi uitgeschakeld en enkel de pc of laptop aangesloten waar je de speedtest mee doet?

Ja

Reputatie 7
Badge +5

@Helaas Welke snelheid krijg je dan?

@Helaas Welke snelheid krijg je dan?

Zoals de bovenstaande foto’s

Reputatie 7
Badge +5

@Helaas Bij de laatste screenshot waren er nog 2 toestellen verbonden via de wifi en de decoder.  Kan je dit nog eens doen met alles afgekoppeld zodat we een duidelijk beeld krijgen? 

Kan je de modem ook nog eens herstarten of rebooten? Sinds ons eerste contact is dit nog niet gedaan. Hoe meer duidelijke informatie wij hebben hoe beter.

De lijn ziet er, zoals mijn collega al had vermeld, in orde uit. 

@Helaas Bij de laatste screenshot waren er nog 2 toestellen verbonden via de wifi en de decoder.  Kan je dit nog eens doen met alles afgekoppeld zodat we een duidelijk beeld krijgen? 

Kan je de modem ook nog eens herstarten of rebooten? Sinds ons eerste contact is dit nog niet gedaan. Hoe meer duidelijke informatie wij hebben hoe beter.

De lijn ziet er, zoals mijn collega al had vermeld, in orde uit. 

Het probleem is, als ik dat nu doe zal ik een normale speed van 60 mbps krijgen maar het wordt lastig als ik moet wachten tot dat de storing zich weer voordoet en dan dit proces uit te voeren.

Reputatie 7
Badge +5

@Helaas Kan je dit eens doen op het moment dat de storing zich voor doet? We moeten kunnen uitsluiten dat het niet aan 1 van de toestellen ligt. 

@Helaas Kan je dit eens doen op het moment dat de storing zich voor doet? We moeten kunnen uitsluiten dat het niet aan 1 van de toestellen ligt. 

Beste, 

ik had mijn router gerestart en voor 4 dagen leek het weer goed te gaan. Alleen ondervond ik vandaag weer een storing en zoals u had gevraagd heb ik een internet speed test gedaan tijdens deze storing met de wifi uitgeschakeld en al de andere lan kabels uitgetrokken. Dit waren de resultaten en ik heb de test ook op een andere pc gedaan om zeker te zijn dat het niet aan die ene pc lag. 

 

@Helaas Kan je dit eens doen op het moment dat de storing zich voor doet? We moeten kunnen uitsluiten dat het niet aan 1 van de toestellen ligt. 

Beste, 

ik had mijn router gerestart en voor 4 dagen leek het weer goed te gaan. Alleen ondervond ik vandaag weer een storing en zoals u had gevraagd heb ik een internet speed test gedaan tijdens deze storing met de wifi uitgeschakeld en al de andere lan kabels uitgetrokken. Dit waren de resultaten en ik heb de test ook op een andere pc gedaan om zeker te zijn dat het niet aan die ene pc lag. 

 

@DaisyS @YorickP 

@Helaas Kan je dit eens doen op het moment dat de storing zich voor doet? We moeten kunnen uitsluiten dat het niet aan 1 van de toestellen ligt. 

Beste, 

ik had mijn router gerestart en voor 4 dagen leek het weer goed te gaan. Alleen ondervond ik vandaag weer een storing en zoals u had gevraagd heb ik een internet speed test gedaan tijdens deze storing met de wifi uitgeschakeld en al de andere lan kabels uitgetrokken. Dit waren de resultaten en ik heb de test ook op een andere pc gedaan om zeker te zijn dat het niet aan die ene pc lag. 

 

@DaisyS @YorickP 

Sinds zaterdag gebeurt het nu weer elke dag spijtig genoeg.

 

@Helaas Kan je dit eens doen op het moment dat de storing zich voor doet? We moeten kunnen uitsluiten dat het niet aan 1 van de toestellen ligt. 

Beste, 

ik had mijn router gerestart en voor 4 dagen leek het weer goed te gaan. Alleen ondervond ik vandaag weer een storing en zoals u had gevraagd heb ik een internet speed test gedaan tijdens deze storing met de wifi uitgeschakeld en al de andere lan kabels uitgetrokken. Dit waren de resultaten en ik heb de test ook op een andere pc gedaan om zeker te zijn dat het niet aan die ene pc lag. 

 

@DaisyS @YorickP 

Sinds zaterdag gebeurt het nu weer elke dag spijtig genoeg.

 

@YorickP @DaisyS 

@Helaas Kan je dit eens doen op het moment dat de storing zich voor doet? We moeten kunnen uitsluiten dat het niet aan 1 van de toestellen ligt. 

Beste, 

ik had mijn router gerestart en voor 4 dagen leek het weer goed te gaan. Alleen ondervond ik vandaag weer een storing en zoals u had gevraagd heb ik een internet speed test gedaan tijdens deze storing met de wifi uitgeschakeld en al de andere lan kabels uitgetrokken. Dit waren de resultaten en ik heb de test ook op een andere pc gedaan om zeker te zijn dat het niet aan die ene pc lag. 

 

@DaisyS @YorickP 

Sinds zaterdag gebeurt het nu weer elke dag spijtig genoeg.

 

@YorickP @DaisyS 

@YorickP @DaisyS @proximus 

maandag komen ze terug langs op het forum

Reputatie 7
Badge +4

@Helaas Ik heb nog wat extra testen gedaan op je lijn waardoor je even een onderbreking gehad zal hebben op je TV/internet. Maar ook hier is geen oorzaak uitgekomen. 

Zijn er bepaalde electrische toestellen die je ‘s avonds gebruikt en overdag niet, vb verlichting, microgolf, wasmachine,… Ik heb ooit een klant gehad waarbij de tuinverlichting die met een timer aanging ervoor zorgde dat elke avond de snelheid vanaf dat tijdstip ook zo hard zakte als nu bij u. Het hoeft dus niet altijd gerelateerd te zijn met je telefoonlijn. Bepaalde toestellen kunnen ervoor zorgen dat je modem niet voldoende stroom meer krijgt om goed te werken.

Zit je modem rechtstreeks in een stopcontact of in een verlengkabel ? Kan je rechtstreeks testen als dat niet het geval zou zijn ? 

 

Reageer