Een korte samenvatting
Wij zijn al jaar en dag klant bij proximus zonder echt grote problemen, al jaren zitten we rond de 70/30 qua download/upload.
11/01 begonnen de problemen, internet en tv die constant uitvielen of haperden en packet loss op internet. Klantendienst gecontacteerd en we kregen een afspraak 12 dagen later.
23/01 werken uitgevoerd ergens in de straat om het “op te lossen”. Resultaat? Internet snelheid die gewoonweg onder de 0 zit waardoor telewerk niet meer mogelijk is, of zelfs maar de TV + 1 pc die internet gebruikt kon het al niet meer aan. Internet & tv vielen ook nog steeds uit. Terug klantendienst gecontacteerd voor meerdere dagen vooraleer wij effectief nog eens een afspraak gemaakt kregen. (Meestal werden we gewoon afgewimpeld met de gewoonlijke grap voor u modem is te resette of ethernet kabels te veranderen.)
08/02 (Ja letterlijk 16 dagen later) kwam er dan nog eens een technieker langs die .. onze internetsnelheid terug had gezet op de waarden van voor de problemen begonnen.
Resultaat? Packet loss constant ergens tussen de 5% en 25% soms zelfs hoger dan dat. De snelheid was toen wel terug in orde maar de packet loss maakte het nog steeds belachelijk irritant voor telewerk en al de rest. Ook nog steeds hapering met de TV. Internet viel 0 keren uit van deze dag tot de volgende afspraak.
Technieker maakte een afspraak voor een ploeg op 15/02
15-16/02 Ploeg komt langs de eerste dag graven een put om een kabel te maken dat blijkbaar “het probleem” was. Een beetje later zijn ze klaar en nog geen 10 minuten later ligt alles er opnieuw uit. Gelukkig dat ze nog hier aan het opruimen waren dus gaan zeggen. Zijn de volgende dag opnieuw terug gekomen. Op 16/02 zijn ze dan teruggekomen om nog maar eens de kabel te herstellen. Die namiddag ging het goed qua internet snelheid en stabiliteit. De volgende dag begon het dus opnieuw .. Internet eruit, TV eruit, Packet loss is gewoon terug. Dus wij OPNIEUW naar de klantendienst
23/02 Nieuwe modem gekregen van de klantendienst (Ik wist op voorhand al dat dit niets ging oplossen) maar toch maar akkoord gegaan om te proberen. Deed dus niets. Internet viel nog steeds constant uit, packet loss, tv hangt, hetzelfde liedje als de voorbij 6 weken. Dus wij NOG eens naar de klantendienst voor NOG maar eens een nieuwe afspraak.
28/02 Vandaag dus nog eens een technieker langs geweest en tot mijn grote verbazing zitten wij nu op een geweldige 20/6 qua down & upload omdat “de lijn niets beter aankan en het anders instabiel gaat zijn”. Dus nu kan ik zelfs niet telewerken, of de tv en internet gebruiken want nu hebben we OPNIEUW niks, nada, 0 van snelheid en nu plotseling kan de kabel het niet meer aan terwijl wij de voorbije jaren constant op 70/30 gezeten hebben zonder enig probleem? Maak dat iemand anders wijs.
Ik ben het meer dan kotsbeu na 7 weken van constant uitvallen, haperingen, packet loss en internetsnelheden die in de prehistorie thuishoren. Wij zitten hier nog wel constant proper ons facturen te betalen maar krijgen NIKS van waar we voor betalen. Voor iemand die al jaar en dag bij proximus klant is is dit gewoonweg belachelijk en voor de eerste ooit denken wij er gewoon aan om weg te gaan omdat Proximus dit blijkbaar gewoon niet wil opgelost krijgen.
Ik ben dus gewoon ten einde raad en wil een oplossing en na zo lang zit er ook beter een compensatie bij aangezien wij betalen voor iets dat we niet krijgen.