Vraag

internet box loopt vast


Als ik verbind met mijn modem staat er verbonden zonder internet. In my proximus staat dat de modem bezig is. Reset, geavanceerde reset en reset naar fabrieksinstellingen gedaan. Technieker ook al 2 keer geweest


14 reacties

Wat krijg je dan op je internet box van aanduidingen van de controlelampjes 

→ Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

als geen wifi verbinding en internet verbinding over utp kabel meer hebt met je internet box

werkt je decoder dan nog.

Wat heeft de technieker je medegedeeld van wat het probleem dan was?

======================================================

PS: omdat de PX moderatoren dit verder zouden kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of nuttig acht ivm het probleem.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Looi1983 

Heb je ook al je switch losgekoppeld en dan uitgetest of de decoder wel werkt?

 

Geert

Alles losgekoppeld. Technieker zei ip conflict maar als alles losgekoppeld is zelfde probleem. Als ik de stroom hele nacht van modem haal werkt het terug even. Decoder blijft werken

 

Reputatie 7
Badge +3

Alles losgekoppeld. Technieker zei ip conflict maar als alles losgekoppeld is zelfde probleem. Als ik de stroom hele nacht van modem haal werkt het terug even. Decoder blijft werken

 

 

Als je de switch loskoppeld en rechtstreeks een toestel op de internetbox aansluit, heb je dan wel internettoegang?

 

Geert

Nee. Vandaag technieker geweest. Heeft modem en de stekker ervan vervangen. Was blijkbaar nog van de 1ste. Heeft aangeraden om mijn switches te vervangen. Ipv 2 van 8 heb ik er nu 1 van 16 besteld

heeft hij ook de reden gezegd waarom je best je switch vervangt?

Zouden soms problemen geven. Nieuwe modem ook weer last

Als je geen internet verbinding krijgt als de switchen er niet tussen staan dan zal het al niet aan de switchen liggen.

als je nu eens alleen met je internet box werkt en maar een toestel aansluit bv je laptop of pc met utp netwerkkabel verbonden en anders geen een enkel toestel dat verbonden is met je internet box en ook geen enkel toestel dat verbinding maakt over WiFi met je internet box, blijft dan je internet verbinding in orde?

nee

En ook niet met een ander toestel alleen? Want anders zou het nog in je laptop of pc kunnen zitten!

Je schrijft dat de decoder nog werkt . Betekent dan dat je  nog tv kan kijken ? Die haalt  toch ook internet uit de modem? 

Aan screenshot te zien krijgt je modem geen verbinding met www.  Dan moeten ook  wat leds rood zijn op je modem.

De fout hiervoor kan ook in de Proximus verdeelkast liggen. @Martin : Kan  topicstarter hiervoor geen tbf opstarten waardoor zijn lijn kan gecheckt worden?

Mvg

Artie

TBF kan je altijd opstarten,  langs de andere kant als de PX technieker al twee keer geweest is veronderstel ik dat hij de lijn wel op snelheid zal gecontroleerd hebben en mss heeft hij zelf al een TBF opgestart !!!

Maar er is nog zoveel onduidelijk voor mij, zo heb ik in mijn eerste post de link meegegeven om de controle lampjes eens te bekijken, maar nog geen resultaat gekregen.

Maar als internet wegvalt en er naar tv kan gekeken worden zou ik eerder denken dat het mss in de laptop of pc is dat er iets niet klopt, die hij rechtstreeks op de bbox aangesloten heeft zonder ander toestellen die verbinding maken met de bbox, daarom mijn vraag of hij nu eens via een ander toestel probeert of internet ook wegvalt? 

En valt internet onmiddellijk weg of pas na een tijd, dan zou hij zelf een speedtest kunnenuitvoeren als het internet niet direct wegvalt http://proximus.be/speedtest 

Alle toestellen zonder internet.  Meestal na een tijd

geldt dit ook voor alle toestellen als maar één van die toestellen contact maakt met de bbox en al der andere los (ook geen wifi contact) van de bbox. 

Reageer