Skip to main content

Al vele maanden hebben we problemen met ons internet & tv, dit valt willekeurig uit.

Soms weken geen probleem, maar soms ook meermaals per dag valt het internet weg.

We hebben een internet box met daarna een TP-Link TL-SG116E netwerkswitch, van daaruit gaat alles via utp-5e naar 3x Wifi booster V2, 2x androïd tv box, enz…

Bij de internet box kan je bij uitval nog steeds via wifi verbinden, maar alles wat achter de switch zit heeft geen internet verbinding meer. Soms gaat het vanzelf plots weer maar meestal moet ik ofwel de internet box resetten ofwel de switch resetten. We hebben een jaar lang geen enkel probleem gehad met deze switch, plots begonnen de problemen. Ondertussen is zowel de internet box als de switch vervangen maar het probleem blijft.

Er zijn 500m verder wel wegenwerken, geen idee of dit er iets mee te maken kan hebben.

Is er iemand die mij kan zeggen of er een gekend probleem is icm met een switch of wat de oorzaak zou kunnen zijn?!

@Dulac 

Ik heb je lijn uitgemeten, de resultaten zijn goed.

Ik heb een reset op de netwerkkaart laten uitvoeren, kan je de modem en de switch nog eens herstarten?

Geert

@GeertC 

Bedankt Geert,

ik herstart alles vanavond en dan duimen maar…

@Dulac Kan je ons op de hoogte houden of dit geholpen heeft (als het goed werkt nu, of als je nog problemen ondervindt)? 

@HadewychT  @GeertC 

Tot nu toe blijft het goed werken, ik heb dus de switch en internet box niet meer moeten resetten.

Hopelijk blijft het goed maar alvast bedankt voor de hulp!

@HadewychT  @GeertC 

Sinds enkele dagen opnieuw problemen, telkens later op de avond blokjes en haperingen in het beeld, internet valt ook weg. Moet dan meermaals resetten... ik snap er niks meer van, het is 2 weken goed gebleven en nu plots weer problemen.

Gisterenavond opnieuw traag internet, dan plots rond 22u30 - 23u weer helemaal niks meer.

Weer Internet box resetten, 5 min wachten en dan is het weer ok.

Kan dit op een of andere manier onderzocht worden of gemonitord worden om de oorzaak te achterhalen???

@Dulac Heel je netwerk zit achter je switch? Is het mogelijk om 1 tv te testen zonder dat er de switch tussen zit?

Download voor TL-SG116E | TP Link België (tp-link.com) 

IGMP snooping enabled (en eventueel report message suppression enabled)?

@Michael V  Da’s iets wat te proberen valt!

De laatste tijd is het meestal ‘s avonds na 22u dat de wifi uitvalt, V7 decoder boven werkt dan ook niet meer maar V7 beneden wel… 

Ik heb nog plc adapters liggen, ik ga de V7 decoder boven eens aansluiten via de plc adapter!

I keep you posted! THX!

@M_016  Ik ging er van uit dat dit standaard zo ingesteld was op de switch, heeft ook 1,5jaar perfect gewerkt. Maar toch een goeie tip die het proberen waard is! Ik check dit vnvd eens!

Thx voor de tip!!

Vorig weekend de instellingen van de switch nagekeken en IGMP snooping was enabled.

Er was wel een firmware update beschikbaar die ik ook gedaan heb.

Tot nu toe geen problemen meer… laat ons hopen 🙏🏻

@Dulac Fijn om te horen dat er op dit moment geen problemen meer zijn.

Helaas, eergisteren (09/07) rond 23u weer alles uitgevallen. Switch gereset en na 5min werkte alles weer. Was net wel erg aan’t regenen mocht dat er iets mee te maken kunnen hebben…

Reageer