@street Kan je eens proberen verbinden met je wifi netwerk en wachtwoord van je vorige modem?
Hallo, Daisy
ja, met mijn vorige de bbox3 was dat geen enkel probleem
@street Kan je die wifi gegevens eens proberen om in te loggen op de wifi van je nieuwe modem?
neen, gaat niet
ik heb zo een vermoeden dat een medewerker van proximus zich vergist heeft van gegevens doorgeven
allee ik weet niet hoe dit in elkaar zit maar ik heb zo een vermoeden dat het zoiets moet zijn .
@street Dan kan je je modem resetten via MyProximus zodat hij terug op fabrieksinstellingen staat en dan kan je wel het wachtwoord gebruiken dat je via sms hebt ontvangen.
DaisyS, bedoel je de standaardconfiguratie herstellen?
DaisyS,
bijkomend vraagje, is het normaal dat een wachtwoord 16 caracters lang is?
Ik denk niet dat en nog zal gereageerd worden door een proximus medewerker en zal het dan pas maandag zijn dat ze terugkomen.
Zelf heb ik geen bbox4 dus kan ik niet bevestigen hoe lang die zijn normaal , maar dat zal volgens mij wel kunnen, hoe langer hoe veiliger ;-)
Ok. Martin bedankt om te reageren .
Heb het wachtwoord van de internet box eindelijk gevonden door te gaan naar
instellingen
internet en netwerk
Geavanceerde netwerkinstellingen
Meer opties voor netwerkadapters
R.klikken op Wi-Fi adapter
Status
Eigenschappen van draadloos netwerk
Beveiliging
Netwerk beveiligingssleutel
Tekens weergeven en je hebt je wachtwoord
het mijne bevatte 52 letters
dus zoals ik vermoede zijn de gegevens door Proximus doorgegeven en zichtbaar in My proximus verkeerd, zowel netwerknaam als wachtwoord.
@street Bedankt voor de feedback.
Normaal zouden de gegevens inderdaad die in de bbox staan en die in Myproximus moeten synchroon lopen.
Had je eigenlijk ook eerst de bbox eerst gereset of niet ?
Nog een vraag als je naar http://proximus.be/myinternet surft kom je dan ook niet in de pagina terecht waar de wifi codes (wachtwoorden) staan?
Martin, de bbox had ik niet gereset
als ik gewoon naar myproximus ga dan zie ik daar inderdaad de netwerknaam en wachtwoord staan die ook door proximus via sms zijn doorgegeven
als ik de link gebruik die in je antwoord staat dan heb ik enkel een wit/grijs scherm.
@street Ter bijkomende info er zijn ook wel nog problemen met de internet box en Myproximus in verband met wijzigen van wifi wachtwoord zie hier
Martin, bedankt om mij daarop te wijzen voor mij hoeft dit niet zo dringend te worden aan gepast mijn wachtwoord, ik heb dat niet zoveel nodig en indien ik het nodig heb weet ik het waar ik het moet gaan zoeken.
Bedankt voor de tip.