Vraag

internet

  • 14 April 2024
  • 20 reacties
  • 225 Bekeken

De snelheid van mijn bbox 3 internet verminderd. Telkens als,ik de bbox3 heropstart dan heb ik overal perfecte snelheid, maar na een 24 tal uur verminderd de snelheid terug van 70 mbps naar 10 mbps.

Wie heeft raad?

Ik gebruik ook een booster en ook bij de booster heb ik op dat moment zeer slechte snelheid.


20 reacties

Probeer toch ook eens uw bbox te resetten of het hierna dan ook nog het geval is.

bbox resetten zie → hier

Heb je ook een trage snelheid indien je de » speedtest doet op een pc/laptop aangesloten op de bbox rechtstreeks of is het alleen via wifi.

Als je een speedtest doet via laptop/pc ook zorgen dat er geen andere toestellen contact maken via wifi of via utp kabel met de bbox.

Hallo Martin

Bedankt voor je hulp! 

Maar de vorige herstart is gedaan door Proximus. Tijdje geleden heb ik een booster geplaatst en dat heeft lange tijd goed gewerkt. 

Als Ik een speedtest doe vlakbij de modem dan zijn de resultaten hetzelfde.(slecht)

Volgens mij scheelt er iets aan de modem bbox3, omdat men bij proximus de vorige keer al vertelde dat er wat fout was met de bbox 3, vandaar dat ze van bij proximus een herstart gedaan hebben. Blijkbaar werkt het dan maar 24 uur goed. 

Vandaag heb Ik een herstart moeten doen, 

Ik hoop dat proximus dit probleem gaat oplossen, wat ik wel verwacht. Want ik ben toch al heel veel jaren klant en als er problemen waren.hebben ze het toch opgelost.

Ik hoop dat ze me asap contacteren,

Beste proximus,

Ik heb een heel raar verhaal over dit probleem. En dat verhaal wil ik hier niet posten. 

Maar het is duidelijk dat het na 9 dagen nog niet opgelost is! Ik verwacht actie in deze?

Ik zal het nog eens zeggen, telkens als ik de bbox 3 herstart dan werkt alles perfect voor 24 uren(maximale snelheid) en daarna is het probleem opnieuw, zeer traag netwerk.

Maar nog belangrijker is dat iemand van proximus internet met mij contact opneemt!! Zodat ik het probleem telefonisch kan uitleggen! En niet via een chatbox!

Maar jullie kennende zullen jullie wel contact met mij nemen, 

Mvg,

 

 

 

 

Ik vermoed dat een “nieuwe” Bbox het probleem gaat oplossen.

Badge +4

Ofwel een defecte poort in de kast die zijn kuren heeft !

@GUIDO_03 
Het is mij wel onduidelijk of de snelheid is gemeten bedraad of via wifi.
Indien wifi, kan je bedraad snelheidstesten doen?

We kunnen ook uitmaken - als het een Sagem modem is en geen Technocolor - wat er binnenkomt met het Sagen tool en zo misschien de verbinding in de kast uitsluiten

Via wifi denk ik want hij zegt dicht bij de modem ook slecht.

Maar als hij een http://proximus.be/speedtest kan doen bekabeld dan kunnen we samen met de resultaten van het sagemtool meer zien.

Ik heb een berichtje gekregen van proximus dat het probleem dat ik meldde ook opduikt op andere plaatsen in mijn buurt.

Ik moet 30/04 thuis zijn voor een bezoek van de technieker. 

Volgens mij ligt het ook aan de bbox3, want als ik ze van de stroom haal effe wacht en terug aansluit dan is het probleem tijdelijk opgelost. Maar nu verdwijnt het beeld van tv ook al af en toe voor enkele seconden.

 

Er zullen waarschijnlijk problemen zijn met de distributiekabel dan, enfin hopelijk kan de technieker je verder helpen, houdt ons op de hoogte.

Update;

Hoi Martin, je had gevraagd om je op de hoogte te houden,

Hier de chronologische volgorde van de genomen stappen;

  • Als ik me niet vergis is dit probleem begonnen 15 dagen geleden 
  • Op 23/04/2024 bericht van proximus “In tegenstelling tot we eerder hadden meegedeeld, zal de storing met een impact op je lijn opgelost zijn tegen 24/04/2024 16:30 Hr”
  • Ik had dezelfde problemen op 24/04/2024 ‘s avonds
  • Contact genomen via chat op 24/04/20245 ‘s avonds
  • Daar bevestigde men mij dat het probleem bij mij binnen was en dat een technieker noodzakelijk was, er werd een afspraak vastgelegd op 30/04/2024 in de voormiddag
  • Even daarna krijg ik een sms dat het probleem ook op andere plaatsen opduikt in mijn buurt, de technicus komt op 30/04/2024 langs zoals gepland en vraagt mijn aanwezigheid tussen 08:00 Hr en 16:30 Hr.
  • Op zaterdag wordt de afspraak bevestigd via SMS van proximus
  • Deze morgen 30/04/2024 sms van proximus dat ze vandaag langs komen tussen 08:00 Hr en 16:30 Hr.
  • Om 08:30 Hr caminonette met aanhanger en graafmachine voor de deur.
  • Technieker komt binnen en controleert de lijn en plaatst een nieuwe contactdoos
  • De technieker bevestigd dat de lijn tot waar ze binnen komt 100 % in orde is en dat ik best terug contact neem met proximus voor een binnen technieker die de BBOX kan controleren, omdat hij vermoed dat het probleem daar is.
  • Ik heb vandaag 30/04/2024 terug contact genomen met proximus, op aanraden van de buiten technieker die kabels leggen, via chat en daar bevestigd men mij dat er een probleem is op de lijn door infrastructuurwerken. Hoe kan er een probleem zijn van infrastructuur werken als de technicus van proximus bevestigd dat de lijn 100% in orde is?
  • Ik kreeg ook de vraag van de medewerker met wie ik in gesprek was of de omvormer van de zonnepanelen kort bij de BBOX 3 hing.
  • Uiteraard niet want de BBOX3 hangt netjes in een open ruimte en de omvormer hangt in een volledig andere plaats
  • Op 03 mei om 16:30 Hr zouden de problemen opgelost zijn, en als dat niet zo is dan zal het misschien aan de bbox 3 liggen. Mijn adres is wel geen testcentrum he, want de uitleg van als het dit niet is… . 
  • Ik ben al velen jaren klant bij jullie, en altijd netjes geholpen en tevreden, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
  • Indien iemand van Proximus dit leest is het misschien handig om contact te nemen met mij, want wat moet ik hier nog van geloven, behalve de aanrekening die evengoed doortikt.

@GUIDO_03 
Ik wil niet zeggen dat ik exact hetzelfde probleem had (ook snelheidswisselingen)
Er zijn geen zonnepanelen (appartementen) dus ook geen omvormer.
Blijkbaar kwam hier 50Mbps binnen, en mijn wifi schommelde tussen 10 en 45.
Bij mij is de oplossing een “nieuwe” Bbox3 geweest.

Is je Bbox een Sagem? Dan kan je zelf testen hoeveel Mbps er binnenkomt. Anders kan een PX-moderator dit voor je uitmeten.

@GUIDO_03 

Ter info:
 

  • Ik kreeg ook de vraag van de medewerker met wie ik in gesprek was of de omvormer van de zonnepanelen kort bij de BBOX 3 hing.

Het is gekend bij PX dat de omvormer van zonnepanelen dikwijls invloed heeft op de B-box, vaak als ze dicht bij elkaar geinstalleerd zijn.
Dus daarom dat die vraag aan je zal gesteld geweest zijn.

Nu kan je inderdaad uit hun uitleg niet afleiden of je met (nog) een slechte lijn zit aangezien ze elkaar wat tegenspreken, maar de PX moderatoren moeten volgens mij toch bij de bevoegde dienst kunnen te weten komen of er (nog) problemen zijn met je lijn en wat de stand van zaken is (al opgelost of niet).

 

Martin,

 

Inderdaad, er is veel onduidelijkheid, zeker als de technieker van proximus bij mij aan huis zegt dat de lijn 100% in orde is. Als de proximus medewerkers hier op het forum eens contact namen.met mij, maar ook dat niet.

Ik vind het allemaal een beetje spijtig hoe het nu gaat. Hopelijk nemen ze toch nog contact met mij op.

Martin,

Ik heb juist SMS gekregen van Proximus waarin ze zeggen dat de storing opgelost is.

Gtjs, 

 

En blijft je snelheid nu in orde?

Ga ik nu de volgende dagen monitoren

Martin,

 

Het ene moment rond de 80 mbps en af en toe rond 45mbps, maar dat is een uitzondering.

Maar zoals het nu werkt ben ik wel tevreden, ik hoop dat het zo blijft.

Ik volg het verder op, 

Hallo Martin,

Goed nieuws, volgens mij zijn alle problemen opgelost, 

89,6 Mbps download

23,6 upload 

Ziet er héél goed uit

Bedankt Proximus!

Allee einde goed alles goed 👍

Hallo Martin,

Nu is goede raad meer dan welkom.

Sinds gisterenmiddag (04/05/2024) problemen met internet. En deze nacht internetprovider storing om de haverklap. Wat nu?

Reageer