internet

  • 24 juni 2020
  • 13 reacties
  • 144 Bekeken

we zijn nu reeds een maand bij Proximus we kwamen van Telenet tegen ons hadden jullie des gezegd dat jullie internet veel beter was dus niet internet valt steeds weg en is traag ! ook als mijne vriend zit te gamen en de booster staat voor onze neus! Dit was de reden waarom wij weg waren gegaan bij Telenet en jullie zijn nog slechter bij deze twijfelen of we terug gaan overstappen ook was er gezegd dat er een fiber kabel ging geplaatst worden en jullie hebben het gewoon aan de oude kabel aangesloten ūüė≥beloven ja !¬†


13 reacties

heb je al gecheckt of fiber mogelijk is op je adres

> https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/r-orphans/fiber-tot-in-je-woning/komt-fiber-naar-je-toe.html

heb je al gecheckt of fiber mogelijk is op je adres

> https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/r-orphans/fiber-tot-in-je-woning/komt-fiber-naar-je-toe.html

Er ligt geen fiber heb ik gechekt was gezegd geweest dat deze ging geplaatst worden tijdens de installatie en dit is niet gebeurd 

Reputatie 7
Badge +4

Dag Lien, 

 

Eerst zou ik graag willen verduidelijken dat er nooit zomaar fiber gelegd wordt. Fiber bekabeling moet eerst in de straten worden voorzien en daar beslist Proximus niet alleen over. Dit moet goedgekeurd worden door verschillende instanties. Als dit in deze tool niet zichtbaar is, dan is er ook nog geen fiber bekabeling in de straten voorzien dus dan gaat men dit ook niet kunnen plaatsen bij een aansluiting.

Als je je gegevens even aanvult in je profiel dan kan ik de lijn uitmeten en nakijken. 

Dag Lien, 

 

Eerst zou ik graag willen verduidelijken dat er nooit zomaar fiber gelegd wordt. Fiber bekabeling moet eerst in de straten worden voorzien en daar beslist Proximus niet alleen over. Dit moet goedgekeurd worden door verschillende instanties. Als dit in deze tool niet zichtbaar is, dan is er ook nog geen fiber bekabeling in de straten voorzien dus dan gaat men dit ook niet kunnen plaatsen bij een aansluiting.

Als je je gegevens even aanvult in je profiel dan kan ik de lijn uitmeten en nakijken. 

Ik heb net mijn gegevens toegevoegd aan mijn profiel 

Reputatie 7
Badge +4

Eventueel de gegarandeerde minimale snelheid op uw adres controleren als nieuwe klant via

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

Het probleem kan ook (deels) te maken hebben met het gebruik van WiFi en storingen door andere WiFi netwerken in de omgeving, indien mogelijk bij voorkeur WiFi 5.0 gebruiken en desgevallend OneSSID in Bbox3 uitschakelen (OneSSID = 1 SSID type 2.4-xxxx voor én WiFi 2.4 én WiFi 5.0) via 192.168.1.1 LAN IP adres als user met user password voorhanden op de Bbox

Het probleem kan ook (deels) te maken hebben met het gebruik van WiFi en storingen door andere WiFi netwerken in de omgeving,

 

Eigenlijk totaal tegenstrijdig h√©, ¬†‚Äúsmart wifi‚ÄĚ (‚Äúone ssid‚ÄĚ) zou juist de oplossing moete zijn hiervoor.

 

Gisteren ook meegemaakt ineens haalde ik lage snelheden op mijn laptop speedtest tot max¬† Mbps. ik ga naar de¬†interface van mijn bbox kijken en wat stel ik vast ‚ÄĚOne SSID‚ÄĚ was om √©√©n of anderen reden weer actief komen te staan, ik zet mijn One SSID terug uit en speedtest terug 85Mbps (wifi.5.0 waar ik normaal altijd mee verbinding maak¬†)

Reputatie 7
Badge +4

@Martin niets is perfect … soms kom ik op mijn LTE Fritz!box (automatisch OneSSID) ook op een 2.4-kanaal terecht alhoewel  een sneller 5.0 kanaal vrij en beschikbaar is 

 

Inderdaad al je dat maar weet maar wat ik dan wel nog het ergst vind is dat als je de One SSID uitgezet hebt deze dan om om één of ander reden automatisch weer actief wordt, enfin alhoewel het de eerste keer is dat ik dit vaststel, want het is al van in het begin dat One ssid in dienst gekomen is bij Proximus dat deze uitstond bij mij en al die tijd is die deactief gebleven tot gisteren.

Reputatie 6
Badge +2

Je gaat ook wat aan portwarding moeten doen of anders kan je ook trage snelheden halen tijdens het online gamen.

PS4: https://portforward.com/playstation-4/

XBOX One: https://support.microsoft.com/nl-be/help/4026770/xbox-open-these-network-ports-for-xbox-one

Switch: https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/6qjhjy/i_have_figured_out_the_actual_range_of_ports_to/

Surf naar 192.168.1.1,log-in met het wachtwoord op de sticker van jouw bbox3v+,access control,port mapping. De external en internal poorten moet hetzelfde zijn. Wanneer je de poorten wil openzetten voor heel jouw lokaal netwerk dan moet je bij internal 192.168.1.0 invullen. Voor een regel aan te maken moet je klikken op create new portmap en nadien op ok om op te slaan.

ik veronderstel dat dit ook gebeurd is toen bij Telenet 

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb geen ervaring met Telenet, maar bij Proximus is dit wel noodzakelijk om een voldoende snelheid te behalen. Normaal gezien zou dat inderdaad ook gebeurd moeten zijn toen ze nog bij Telenet waren.

‚Äėt is dit wat ik eigenlijk veronderstelde dat de vergelijking gemaakt werd in beide gevallen met portforwarding¬†

Reputatie 7
Badge +4

@Lien.moreels Ik heb je lijn uitgemeten en die ziet er volledig in orde uit. Is het je wifi-signaal dat dan wegvalt ? Kan je eens testen met een kabel en een snelheidstest doen via deze link. 

Reageer