Vraag

instaleren booster lukt niet

  • 19 August 2021
  • 4 reacties
  • 123 Bekeken

vandaag een wifi booster ontvangen. apparaat op auto gezet, en in de ruimte waar de modem staat in het stopcontact gestoken. Aangezet, gewacht tot wps lampje uit was en daarna wps ingedrukt en wifi lampjes knipperen. meest linkse lampje op modem kniippert ook. maar dan gaat wps lampje uit en komt er geen lampje aan bij signal quality, alle lampjes gaan gewoon uit en alleen het powerlampje brandt nog. wat doe ik fout?


4 reacties

heb je de wifi booster eerst gerest en dan gesynchroniseerd zoals beschreven hier 

→ Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus

PS: Pas moegen zullen de Prox forummedewerkers je kunnen verder helpen indien het op die manier niet lukt.

Reputatie 4
Badge +1

voor zover ik ervaring heb met dergelijke apparaten (van ander merk) druk je eerst wps op de modem, en dan pas op de wps van de booster. Die booster zet je voor configuratie best zo kort mogelijk bij de modem (desnoods verbinden 220V booster via een verlengdraad) Ook bij mijn ding (netgear) was dit nodig , om binnen de tijd , de configuratie af te werken). Nadien steek je de booster in om het even welk stopkontakt. Als het binnen bereik is van je modem gaat eerst een oranje ledje knipperen waarna bij goede verbinding dit vast groen wordt ( bij mijn ding dan toch) Indien de booster connectie krijgt met een toestel (smartphone/pc/...) dan gaat een ander ledje groen worden

Is ook wat beschreven staat als je bovenstaande link volgt, maar is niet de eerste keer dat de booster defect is dus, dat zal moeten te voorschijn komen als de procedure → Je Wi-Fi Booster resetten en synchroniseren met bbox via WPS | Proximus niet lukt. 
Anders kan nog geprobeerd worden door eerst de bbox te resetten en dan pas de procedure voor de booster opnieuw uitvoeren.

bbox restten = 20 sec het verborgen reset knopje ingedrukt houden en pas loslaten als enkel nog de power led vooraan nog oplicht en als de bbox volledig herstart is dan  deze proceduren volgen voor de booster → Je Wi-Fi Booster resetten en dan synchroniseren met bbox via WPS | Proximus

Reputatie 7
Badge +5

@bibibr Is het gelukt met bovenstaande tips?

Reageer