Ik kan geen mails versturen met pc wel met smartphone
Als je wel kan sturen met je smartphone is er in elk geval geen probleem met je mail account en zal dat vermoedelijk te maken hebben met de instellingen van je mail programma, zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
kun je nog met je smartphone mails versturen als je thuis met je smartphone via wifi verbonden bent met je bbox.
PS: Ik geef verder nog wat info mee wat nog een reden zou kunnen zijn als je per PC verstuurt:
Probleem: Geen uitgaande mail op skynet meer (op blacklist terecht gekomen)
Uw IP werd ergens op een blacklist gesignaleerd.
Mogelijke Oplossing:
Je gaat je ip adres moeten laten verwijderen uit de blacklist door dit formulier in te vullen:
https://www.proximus.com/nl/investors/regulatory-information/abuse/delist-ip.html
Maar er zal best nog wat voorafgaand onderzocht moeten worden om te vermijden dat je niet direct terug geblacklist wordt.:
De enigste manier hoe dat dit opgelost kan worden is dat je kan aantonen dat je computer virusvrij is.
Ik zou aanbevelen om een antivirus scan uit voeren op uw computer.
Indien je nog geen antivirus heb kan je 1 gratis antivirus downloaden,updaten en een volledige scan uitvoeren:
bijvoorbeeld Avast Free antivirus,Avira Free Antivirus,Panda Free Antivirus,
Voer een volledige scan uit en laat alle kwaadaardige software verwijderen.
Nadien zijn de uit te voeren stappen hier te vinden:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_blacklist/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/uw-ip-adres-staat-in-onze-blacklist.html
Je gaat ook de abuse dienst van Proximus moeten contacteren.
Enkel zij kunnen er voor zorgen dat je terug mails kan versturen.
Ik kan met wifi mails versturen met mijn smartphone maar niet met pc, gebruik webmail. Ik heb Norton anti virus en Avast laten scannen, geen problemen. Maar ik kan nog altijd geen nieuw bericht aanmaken of een mail beantwoorden.
Ook geen bericht aanmaken, Ik veronderstel dat daarvoor alleen webmail wordt gebruikt. Gaat webmail open? Soms is de firewall wat te streng. Die PC heeft toch wel een internetverbinding? Met welke browser doe je webmail open? Ben je zeker van uw login en paswoord. Zijn er nog andere mensen die op die PC tokkelen. Bij seniorennet zijn het altijd de kleinkinderen.
Om eventueel snel te depanneren om dan voort te kunnen zoeken kun je een gratis gmailaccount aanmaken. Maar google is ook niet echt mijn vriend.
Ik zie ook dat je werkt met twee AV, Norton en Avast. Dat gaat niet altijd goed samen he. Die maken al eens ruzie!
Gebruik je webmail ook op uw smartphone?
Indien je op een blacklist staat kan je op geen enkel apparaat mails versturen. Indien je graag 2 beveiligingsprogramma’s gebruikt ben je beter af met een beveiligingsprogramma met meerdere antivirussen die perfect samenwerken zoals g-data. Ik zou aanbevelen om 1 beveiligingsprogramma te verwijderen: https://www.avast.com/nl-be/uninstall-utility (voor Avast) of hier voor Norton: https://support.norton.com/sp/nl/nl/home/current/solutions/v60392881 Test dan opnieuw.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.