Beantwoord

hoeveel moogt ge downloaden per maand met mega fiber

  • 8 April 2024
  • 26 reacties
  • 217 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb nu Giga Fiber maar ik zou misschien beter mijn vaste telefoonlijn opdoeken en dan overstappen naar Mega Fiber.

Ik zie nu ook dat mijn downloadsnelheid maar rond de 500Mbps is.

Hoeveelheid downloaden is voor mij belangrijker dan snelheid.

En ik lees dat er Wi-Fi Boosters in het Giga Fiber pakket zitten ( moet ge daar maandelijks voor betalen ? ). In mijn andere kamer heb ik zo goed als geen WIFI .

Dus het is  de moeite om eens na te denken...

 

icon

Beste antwoord door philippe_d 9 April 2024, 13:23

Bekijk origineel

26 reacties

staat op PX → site als onbeperkt:

Internet-ervaring

  • » Onbeperkt internet « 
  • Downloadsnelheid tot 500 Mbps
  • Uploadsnelheid tot 500 Mbps

bij → Pack Flex / TEL + INT + TV (met of zonder MOB) spreekt me over 2 boosters

maar bij → Pack Flex (Fiber) S / INT + TV (met of zonder MOB) spreekt men niet over gratis boosters

Reputatie 6
Badge +2

Ik zie nu ook dat mijn downloadsnelheid maar rond de 500Mbps is.

 

“maar” ??? 😁 

 

Hoeveelheid downloaden is voor mij belangrijker dan snelheid.

 

Onbeperkt” internet is volgende de huidige wettelijke Belgische regelgeving 3TB

Dan is de vraag nog of er door PX dan ook een bepaalde actie ondernomen wordt als je boven 3TB gaat? Of kun je zoals het vroegere “onbeperkt” dan gratis bijbestellen ?

Reputatie 6
Badge +2

Onbeperkt internet is eigenlijk oneindig en dat kan men nooit bereiken. Dat is de reclameboodschap. Eigenlijk mogen de telecomoperaroren de term onbeperkt maar gebruiken als ze voldoende data aanbieden voor de meerderheid van hun klanten maar zonder verlies van snelheid. Ik lees op een internetsite van Proximus dat er (snelheids)beperkingen kunnen zijn indien het maandelijks verbruik hoger is dan 100 GB. Je moet onbeperkt dus begrijpen als gebruik zoals een goede huisvader. Maar op Myproximus staat mijn verbruik en daar staat iets van Max 3072 GB of dus 3 TB. 

bij mij staat er op myproximus

81e11abc-f134-4e19-b3a2-fdbf1ef838df.jpgmet optie om gratis 300GB bij te laden...

Reputatie 7
Badge +4

Cfr bv.

Flex – Internet, tv, gsm-abonnement en vaste lijn | Proximus | Proximus

Mega Fiber: de maximaal haalbare snelheid is tot 500 Mbps in download en 500 Mbps in upload voor alle apparaten in het thuisnetwerk samen.
Het onbeperkte internetvolume geldt voor persoonlijk en normaal gebruik, volgens de algemene voorwaarden. Na gebruik van 3 TB, wordt je snelheid beperkt tot het einde van de maand, tenzij activering van je gratis 300 GB extra volume activeert via Proximus+. Meer info: proximus.be/internetpolicy.

bij mij staat er op myproximus

81e11abc-f134-4e19-b3a2-fdbf1ef838df.jpg

Okee, en wat staat er dan?

Onder de opties heb altijd de mogelijkheid om 300GB gratis bij te laden.

daarom dat ik dit hier ook al vermeld had (als reactie op het bericht van Philippe_d:

Dan is de vraag nog of er door PX dan ook een bepaalde actie ondernomen wordt als je boven 3TB gaat? Of kun je zoals het vroegere “onbeperkt” dan gratis bijbestellen

Wat staat er bij u op Myproximus?

 

Reputatie 6
Badge +2

Bij Martin staat zijn tekening op zijn kop, ik kan dat niet lezen. 😲

Als jij zegt dat het een tekening is …

Ik zie een lange letter/cijfer combinatie, kon wel een wachtwoord zijn 😆
 

 Ik zie dit als ik er op klik

 

en daar heeft Martin achteraf nog “ met optie om gratis 300GB bij te laden... “ bijgetypt.

dat bijgetypt had ik er direct bijgezet bij het posten van die foto, maar zoals ik al enige keren gemeld heb heb ik af en toe problemen bij het posten van een bericht ofwel staat er een link niet bij ofwel een stuk tekst die niet opduikt en soms na enige uren wel, en zelfs mij volledig bericht dat ik gepost hebt die verdwenen is. 
Ik ga hieronder (in een nieuw bericht ) als test bv eens de link http://192.168.1.1 posten om te zien wat er gebeurt.

Ik heb regelmatig problemen met posten van berichten zelf dat bericht dat naast de jpeg stond was bij het posten verdwenen en nu zie ik ook dat die er dan toch bijgekomen is

Mss is het door die tekst naast de jpg , dat het verkeerd loopt, ik zal de jpg nog een posten zonder tekst, om te zien of het dan in orde is:

 

Reputatie 6
Badge +2

Waarom heeft Martin 5,85 TB en wij maar 3?

Is dat een speciaal abonnement? 😱 

Nee is maar onlangs dat er geen  3TB  staat, maar er zijn voor het ogenblik problemen bij sommigen in de weergave via myproximus van het data gebruik, is ook gekend bij PX.
Krijg toch nooit die 3TB op 😉

Staat die laatste figuur die ik gepost heb nog altijd op zijn kop?

Reputatie 6
Badge +2

Die figuur stond niet op zijn kop, dat was maar om te zien of u nog aan het opletten was. 

heb jij al Proximus+ (vervanger van Myproximus) want die verkeerde aanduidding ipv 3TB is er gekomen van zodra ik Proximus+ had! en dit zowel de aanduiding op de app als via de webversie.

Bij mij staat er zowel op de webversie als in de app (Proximus+) 3TB

Ik heb regelmatig problemen met posten van berichten zelf dat bericht dat naast de jpeg stond was bij het posten verdwenen en nu zie ik ook dat die er dan toch bijgekomen is

Mss is het door die tekst naast de jpg , dat het verkeerd loopt, ik zal de jpg nog een posten zonder tekst, om te zien of het dan in orde is:

 

Hoe doe jij dat dan?
Als je een afbeelding op de ene of andere manier via tekst invoegt en je voegt daar per ongeluk een spatie of ander teken aan toe zou dat kunnen verklaren dat we de afbeelding niet zien.
Ik doe (meestal) dat via copy/paste v/d windows schermafbeelding.(knipprogramma).
 

Op de zelfde manier en nadat ik gepast had, direct voer ik die tekst in “met optie om gratis 300GB bij te laden...”

nadat ik op “verstuur” geklikt had, stond de tekening er maar zonder tekst!

Dan al jij geantwoord had en mijn bericht in copy gezet had stond die tekst er niet en pas als ik dan de reactie later van Cvanloon ging lezen dat die tekenig op zijn kop stond en ik naar mijn post naar boven scrolde, zag ik mijn tekst naast de figuur staan!!

Ik heb ook  nog veel problemen dat alles weg is wat ik gepost heb.

Een klassiek voorbeeld als ik de link :   
 

post, dan is gans mijn bericht verdwenen (daarom dat ik hem hier niet als tekst zet maar als jpg of anders verdwijnt gans mijn bericht terug na “verstuur te klikken”

Als jij nu eens die zelfde link in tekst hier post heb jij dan geen probleem?

Edit: heb in de link de “//” vergeten te plaatsen!

Eens proberen
gewoon “192.168.1.1” en  “http://192.168.1.1” getypt en dat staat er ook.
dan als link (met tekst “link”)
link

De link werkt!

En nog als afbeelding (jouw tekst)


Ik zie in jouw eerste post nog altijd geen afbeelding, ook niet ondersteboven, enkel de tekst.

 

Ik zie nochtans zowel de tekening links als de tekst rechts ervan, maar vind het al raar dat die tekst rechts van de tekening staat en niet eronder, ik snap er niks meer van!

ik ga de link ook eens op de manier typen als u  192.168.1.1 

 

 

en u eens met http:// er voor

http://192.168.1.1 

 

(mijn laatste post aangepast na uw bericht)

welk bericht? ik ben je kwijt

 

Reageer