Beantwoord

Hoelang moet men wachten tot DLM voltooit is?

  • 8 februari 2021
  • 8 reacties
  • 124 Bekeken

op 29 januari verguisd. Lijn is in orde en draait op 30 Mbs. Geen idee of DLM gelanceerd is. Kan iemand checken of DLM op mijn lijn draait en wanneer kan ik een mogelijke snelheid verhoging verwachten? Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door YorickP 8 februari 2021, 19:33

Het klopt inderdaad wat Martin zegt, dit proces kan tot 14 dagen duren.

Van wat ik kan natesten is de DLM evaluatie nog lopende. Deze morgend rond 5u is de laatste update hiervan binnengekomen. Zou niet lang meer moeten duren.

Bekijk origineel

8 reacties

kan gemakkelijk een 14 tal dagen duren , indien mogelijk uiteraard w.w.z. dat de voorwaarde is dat de lijnen moete stabiel kunnen blijven werken bij de stappen in de verhoging, maar de prox forummedewerkers kunnen de stand van de evaluatie van de dlm nakijken.

Reputatie 5
Badge +2

Het klopt inderdaad wat Martin zegt, dit proces kan tot 14 dagen duren.

Van wat ik kan natesten is de DLM evaluatie nog lopende. Deze morgend rond 5u is de laatste update hiervan binnengekomen. Zou niet lang meer moeten duren.

@YorickP en @Martin Bedankt. @YorickP Mag ik u vragen welke snelheid kan ik verwachten nadat DLM doorgelopen is? 

Reputatie 7
Badge +4

@nnankov Je lijnsnelheid is ondertussen verhoogd van 30 naar 50 Mbps. Dit wordt constant gemonitord en kan ten allen tijde bijgestuurd worden afhankelijk van de kwaltiteit van de lijn. 

DLM heeft mijn snelheid (download) weer verhoogd. Goed gedaan. Maar ik heb een vraagje aan PSX experten: Zitten er nog verdere verhogingen binnen? Can iemand mijn start profiel op 70 Mbs zetten? Het kan niet zijn dat ik 530m van ROP zit en dan toch een start profiel van 30 krijg. De buren krijgen een startprofiel van 70 Mbs.

Graag een uitleg a.u.b. daarover. Het is heel vreemd dat de verzwakking enkel voor mijn adres zo grot is.

Reputatie 7
Badge +4

DLM heeft mijn snelheid (download) weer verhoogd. Goed gedaan. Maar ik heb een vraagje aan PSX experten: Zitten er nog verdere verhogingen binnen? Can iemand mijn start profiel op 70 Mbs zetten? Het kan niet zijn dat ik 530m van ROP zit en dan toch een start profiel van 30 krijg. De buren krijgen een startprofiel van 70 Mbs.

Graag een uitleg a.u.b. daarover. Het is heel vreemd dat de verzwakking enkel voor mijn adres zo grot is.

DLm kan je snelheid inderdaad nog verhogen zolang je lijn stabiel blijft uiteraard
je startprofiel wordt hierbij niet aangepast
dit wordt bepaald door de lengte van de kabel, dus de afstand naar onze centrale/rop

Sorry maar dat klopt niet. Met een startprofiel van 30 Mbs krijg men max DLM 60/9 Mbs. Met een 70Mbs startprofiel krijg men een DLM profiel tot 85Mbs. En ik kan niet geloven dat met een afstand van 530m van ROP (Zone 2) en een heel stabiele lijn een startprofiel van enkel 30 Mbs was er toegekend worden. Misschien heeft men vergeten een toepassing van de beste profiel te doen naar de activatie van de lijn. Het kaan zijn dat de invoer idd heel slecht is qua verzwakking. In dit geval moeten de lassers weer langs komen.

Wat denkt u?

heb je een bbox3 van sagemcom dan kan je de lijnkarakteristiek uitlezen met het sagemtool 

Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.

anders kun je ook altijd eens de automatische lijntest uitvoeren:

  • - Bellen naar het nummer 0800 22424.
    - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
    - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
    - Er wordt nu een lijntest gestart.
    - Negeer de ganse boodschap, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
    - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.

Reageer