Vraag

Hoe kan ik aan een internet connectie geraken.

  • 10 november 2020
  • 17 reacties
  • 208 Bekeken

Beste lezer,

 

Ik heb een aanvraag gedaan om een internet connectie te hebben op mijn bouw.

Deze is gedaan op 08-09-2020.

Er ligt nog niets van bekabeling. Wachtbuizen zijn geplaatst.

Elke afspraak wordt geannuleerd door Proximus.

Indicatie op mijn account staat groen. Maar er is geen doorkomen aan.

 

Zeer frustrerend dat ik nog steeds geen aansluiting heb. Vele malen zou ik teruggebeld worden.

Maar het blijft stil……………

 

Erg moeilijke procedure.

Graag een oplossing.

 

Mvg,

Paul

 


17 reacties

Overmorgen komen er hier pas mensen van proximus zelf langs op het forum, aangezien het morgen feestdag is, om dit verder na te trekken hoe de stand van zaken is.

Reputatie 7
Badge +4

Eventueel ondertussen nakijken of u op uw nieuw adres aansluitbaar bent

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

en desgevallend de competitie (teledistributie) raadplegen om vooruit te kunnen

 

 

Beste Expert,

 

Buren links en rechts laten mij beiden zien dat ze rekeningen krijgen van Proximus.

Van de website van de gemeente:

Telefonie

Belgacom

Telefonie wordt in de gemeente Essen door Proximus verzorgt. Voor problemen met de telefoon- of internetverbinding (als je een internetabonnement hebt bij Belgacom) kan je dus bij hen terecht.
 

www.proximus.be

0800 22 800

 

 

Het is echter al eerder gebeurt dat het omwille van deze reden niet geinstalleerd werd. Echter Proximus medewerker wist helaas niet waar het proximus netwerk ligt.

Misschien omdat er ook een fout is gemaakt met het intikken door uw medewerker van het postnummer.

9120 ipv 2910. Ik heb reeds meerdere malen aangegeven dat jullie dat verkeerd hebben ingegeven o.a. via mail.

Pas de 5de keer is het ook daadwerkelijk aangepast geweest.

 

Mvg,

Paul

 

Uw test geeft trouwens als resultaat: Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen.

Resultaten voor een paar huizen verder is:

Producten
 

Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 20 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 81% van de lijnen met jouw configuratie

86,3 Mbps download - 14,1 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

62,4 Mbps download - 14 Mbps upload

Normaal beschikbare snelheid

De werkelijke beschikbare snelheid zal na indienstelling meegedeeld worden via MyProximus.

 

Je downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.

 

Mijn huisnummer is nog niet gekend in uw systeem omdat het een nieuw bouwperceel betreft.

 

Maar dit is inmiddels door de gemeente wel toegekend.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u de reactie van een Proximus-medewerker hieromtrent op dit publieke forum dient af te wachten

 

Indien uw huisnr nog niet gekend is/zou zijn in de Proximus-systemen kunt u best de mogelijkheden qua aansluitbaarheid en snelheid nakijken voor de huisnrs onmiddellijk links en rechts van u aan dezelfde kant van de straat

 

 

 

 

 

die vrees zat er bij mij al lang in :wink:

Reputatie 7
Badge +3

@paul.van-de-velde@home.nl  Kan je in je profielgegevens klantennummer, telefoonnummer en installatieadres toevoegen? Dit betreft enkel een vooraanleg of moet er ineens ook internet worden geactiveerd?

Groetjes,
Antonella

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Beste Antonella,

 

Gegevens zijn toegevoegd.

BTW Vandaag ben ik gebeld door Proximus, door Veronique. Heeft mij netjes te woord gestaan.

Verbond me door met het afspraak centrum. Na 8 minuten in de wacht gestaan te hebben werd de verbinding verbroken.

Daarna niets meer.

 

Mvg,

Paul

 

btw, betreft vooraansluiting en internet activatie

mss zal er nog iemand van proximus zelf hier reageren deze avond anders zal het pas maandag zijn als ze terug langskomen op het forum.

Reputatie 7
Badge +2

@paul.van-de-velde@home.nl 

Beste,

er is een order ingeleid ivm de vooraanleg.

Ik vraag na bij de bevoegde dienst hoe ver het hiermee staat.

Ze hebben je contactgegevens en ik heb gevraagd je te informeren.

Excuses dat het zo lang duurt.

Groeten,

Tina

Tot op heden niets gehoord.

 

Mvg,

Paul

Reputatie 7
Badge +3

@paul.van-de-velde@home.nl  Ticket IM10946558  is hiervoor in behandeling bij de bevoegde dienst. Ik heb een escalatie aangevraagd bij de verantwoordelijke. Groetjes, Antonella

Beste,

 

76 dagen later ……. nog altijd niets gehoord.

 

Mvg,

Paul

Reputatie 7
Badge +2

@paul.van-de-velde@home.nl Onze oprechte excuses dat alles zolang aansleept.Mijn collega heeft een escalatie aangevraagd bij de verantwoordelijke bij de betrokken dienst.We hopen echt dat er nu eindelijk een afspraak kan gemaakt worden.Zij gaan u zelf dan op de hoogte brengen van de datum.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +2

@paul.van-de-velde@home.nl 

Adres probleem in het order  is ondertussen opgelost volgens mijn collega’s,

ze zijn nu bezig met practische regeling vooraanleg..; ik heb nogmaals aangedrongen op voortzetting…

groeten

Tina 

Reageer