Skip to main content

Heel traag internet (met verschillende pc's en modems)

• February 3, 2012
  • 16 reacties
  • 927 Bekeken

Ik heb een ADSL verbinding (België).
Nu heb ik deze verbinding al jaren en eigenlijk draait het al gans die tijd heel traag. Ik heb een speedtest gedaan en de downloadsnelheid komt uit op 0,95 Mb/s. Dit haal ik nooit! Het maximum waar ik al jaren aan download is 120 Kb/s, wat dus tergend traag is.
Het rare is dat ik deze snelheden haal met verschillende pc's (zowel met kabel als draadloos) want ik ben ondertussen al paar keer van computer veranderd. Ook de modem/router is ondertussen gewijzigd en toch bleef het probleem hetzelfde.
Dit doet mij vermoeden dat het iets van Belgacom zelf moet zijn. Ik weet dat die vdsl2 verbinding sneller is maar 120kb/s lijkt mij toch héél traag, zelfs voor ADSL...

De huidige router is: Linksys (Cisco).
Ik heb virusscan gedaan + ook malwarescan met malwarebytes...

Username: am045838

Alvast bedankt!
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

16 reacties

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • February 3, 2012
120 Kb/s is zelfs voor ADSL héél traag. Bel eens met de technische helpdesk en vraag om eens een lijntest te doen. Vraag ook gelijk of een VDSL2 verbinding bij jou al mogelijk is. Je krijgt dan gratis een b-box2 VDSL2 modem/router ter beschikking (wordt ofwel opgestuurd of kan je afhalen in een Belgacomcenter).
Kijk alvast ook eens op volgende website:
http://bgctv.skynetblogs.be/

• Practitioner
  • February 3, 2012
Op mijn blog vind je meer info haalbare snelheid

• ♦ Welke snelheid is haalbaar bij mij? http://nl.community.belgacom.be/posts/acea76b86f" target="_blank BGC-TV Beschikbaarheid & Aansluitmogelijkheden je kan altijd eens contact opnemen met de klantendienst op 0800 22 800 waar ze u graag verdere info zullen verschaffen Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest? klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank (Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk) Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen: • 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel) • 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel) • 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel) • 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel) (bij favorite abonnement zal dit afgeknepen worden

• Practitioner
  • February 3, 2012
voor de migratie vind je ook op mijn blog => migratie2vdsl2

♦ Dit is de info omtrent migratie naar VDSL2 ©
Sinds 16/08/2011 is de migratie naar VDSL2 gratis, i.p.v. 50 EUR actievatie kosten, modem (B-box2) inbegrepen. Let wel, de eventuele installatie door een technieker blijft betalend. Deze migratie is van toepassing op internet, u moet dus geen Belgacom TV te hebben.
NB: deze gratis actie loopt nog tot 31/01/2012 ! op de BGC site staat nog altijd dat het gratis is.♦ Op het moment dat u bij de klantendienst op het gratis nr. 080022800
of in een Belgacom Center uw aanvraag doet, krijgt u de activatiedatum meegedeeld, deze krijgt u ook later nog per brief.• Via de belgacom boetiek krijg je de Bbox2 mee • via de klantendienst wordt de Bbox2 opgestuurd.
• Bij de BBox2 zit een VDSL2 splitter TF-2007 en aansluitdoos NTP-2007 alsook een aansluithandleiding.
♦ omtrent deze splitter vind je meer op mijn blog ☞ https://#vdsl2splitterbeschrijving alsook de link naar de "aansluithanleiding".

• Apprentice
  • February 3, 2012
zoals hierboven gezegd & geschreven, kijk de beschikbaarheid na van vdsl2... hopelijk kan je overscchakelen

maar op welk adsl profiel sta je momenteel? kijk eens in de modem, normaal via http://192.168.1.1/ maar weet niet of dit geldig is voor jou modem

mvg

• Practitioner
  • February 3, 2012
Onderandere ADSL profielen kan je ook op mijn blog vinden hier => streams

Mvg

• Auteur
  • Apprentice
  • February 3, 2012
Bedankt al allemaal voor de reacties! Normaal zou vdsl2 mogelijk zijn volgens die beschikbaarheidstest.

Xenne: Hoe kan ik zien op welk adsl profiel ik sta Schamen?

• Auteur
  • Apprentice
  • February 3, 2012
Er komt op dat ik 3 tv's kan aansluiten waarvan 3 in HD...

Euhm kan heel stom klinken maar als ik die webinterface probeer te openen dan vraagt hij username en paswoord en heb geen flauw idee wat dat daar in moet :s...

• Practitioner
  • February 3, 2012
Dan heb je een VDSL2 30 Mbps download en 6 Mbps upload (wordt wel beperkt door het soort Internet abonnenment die je hebt ) Maar deze snelheden diennen natuurlijk niet alleen om te surfen maar ook bvb voor BGC TV (niet verplicht van BGC TV te nemen natuurlijk).

• Practitioner
  • February 3, 2012
@ Philippe 21171

usernaam: leeg laten

paswoord: admin

Mvg Jerom

• Practitioner
  • February 3, 2012
Eigenlijk moet je u dit allemaal niet veel meer aantrekken vraag vlug je migratie aan naar VDSL2 het is toch gratis, en je krijgt een bbox2 modem gratis ook, die je ondertussen kunt aansluiten op je ADSL lijn en zo kunt verder werken tot ze de overschakeling doen op VDSL2 op je lijn.
Mvg

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • February 3, 2012
Gelikkig nog eens iemand die "chance" heeft. Ik had ook een linksys voor ik naar VDSL2 kon overstappen. Die was nog wél geschikt voor ADSL2 maar niet meer voor VDSL2. Maar vermits die b-box2 modem/router gratis is....wat houdt je tegen ? go for it ! niet iedereen kan een 30/6Mbps profiel hebben (minder dan 200m van de glasvezelcabine). Ik koos voor een Comfort 15/2,5Mbps, maar dat is nog 1,8MB per sec. en je hebt altijd voldoende ruimte voor TV-HD streaming tg. 6,5Mbps per stream.

• Apprentice
  • February 3, 2012
tot op vdsl2.

mvg

• Auteur
  • Apprentice
  • February 4, 2012
Bedankt iedereen voor de reacties. Maandag zal ik eens bellen naar de technische helpdesk!

• Apprentice
  • February 4, 2012
voor de migratie moet je bij de klantendienst zijn, je kan evt vandaag nog bellen tot 22 uur (0800 22 800)

afgaande op de info op de site is er blijkbaar geen onderscheid meer tussen telefoonnummer klantendienst en technische dienst, het centrale nummer is nu blijkbaar 0800 22 800

mvg

• Apprentice
  • February 4, 2012
het kan zijn dat je modem op repair valt ( omwille van teveel fouten op je lijn) beste is dan met een bic de rode knop op je bbox (achterkant) een goede 20 seconden in te drukken. daarna modem afzetten en +-5 min te wachten en dan terug aansluiten. steeds eerst dsl en dan de adapter anders kan het zijn dat hij terug op repair valt. wat je ook kan doen is naar de dienst storingen bellen voor een lijntestje te doen. en als het niet beter wordt vraag je om een technieker... die kunnen meer dingskes klaar krijgen dan de klant ;)

mvg jelle

bgc area 1 full tech per id 828851

• Practitioner
  • February 4, 2012
Jelle hij heeft wel geen BBOX !