Skip to main content

tot vorige maand :

ge mocht een app kiezen (whatsapp) en dan werd daar geen internet verbruik voor aangerekend

sinds deze maand gebeurd dat dus wel

was dat een tijdelijk voordeel of waarom is dat afgeschaft ?

groeten Guy

Dag @guy_przytula volgens mij is dit niet aangepast, maar ik laat het voor de zekerheid nakijken. Dossier 53283852 zit bij de juiste dienst! Groetjes, Heidi


om te vragen wat de status nu is ?

of kan ik dat ergens bekijken  Dossier 53283852

Guy


@guy_przytula  Betreffende je vraag brengt dit misschien al duidelijkheid op je dossier 53283852. Je dossier is nog niet in behandeling.

Netwerkneutraliteit | BIPT

Toezicht op zero-rating

In drie uitspraken van 2 september 2021 heeft het Hof van Justitie geoordeeld dat een “zero-rating”-tariefoptie niet voldoet aan de in verordening 2015/2120 neergelegde algemene verplichting om het verkeer gelijk te behandelen zonder discriminatie of interferentie.

Deze uitspraken brengen BEREC ertoe zijn Richtsnoeren op het vlak van zero-rating te herzien.

De praktijk waarbij een ISP het dataverkeer van een bepaalde toepassing  niet of anders aanrekent dan dataverkeer van andere toepassingen (bv geen aanrekening van Spotify-verkeer maar wel van andere audiostreamingdiensten, zoals Deezer, Apple Music,…), is hierdoor nu verboden. Hetzelfde geldt wanneer een ISP het dataverkeer van een categorie van specifieke toepassingen niet aanrekent of anders aanrekent.   

Wat bijvoorbeeld wel nog mogelijk is, zijn aanbiedingen waar het dataverkeer gedurende een bepaalde periode (bv tijdens het weekend of buiten de piekuren of bv een aantal uren per maand) niet of anders wordt geprijsd dan in andere periodes.  

Als een ISP zero-rating moet toepassen om zich te schikken naar de wetgeving of maatregelen van openbare overheden vastgelegd in de uitzonderingen van de Verordening, dan is dat ook toegestaan. Zero-rating gebeurt dan om wettelijke redenen.   

 


Reageer